تاریخ انتشار: ۱۹:۰۷ - ۱۳ تير ۱۳۹۸

عجیب‌ترین قوانین دنیا درباره غذا‌ها +اسامی مواد غذایی ممنوعه

در میان دنیای رنگانگ غذاها،‌ خوردن یک‌سری از مواد غذایی به دلایلی خاص در برخی از کشور‌های جهان ممنوع است.

رویداد۲۴ غذا در سراسر جهان با دقتی بالا تولید می‌شود و یکی از بخش‌های مهم و جذاب هر فرهنگ و قومی به حساب می‌آید، در این بین اما مصرف برخی از مواد غذایی به دلیل ایجاد مشکلات ژنتیکی در بین مردم در بعضی از کشورها ممنوع است.

ریه گوسفند

خوردن نوعی غذای اسکاتلندی در آمریکا ممنوع است، زیرا در تهیه آن از ریه، کبد و قلب گوسفند استفاده می‌شود؛ از نظر سازمان غذا و دارو دولت آمریکا خوردن این غذا برای مردم ضرر دارد.

م

آدامس

آدامس خوردن در بسیاری از کشور‌های جهان به‌خصوص هنگامی که در جلسه مهم یا کلاس درس هستید ممنوع است؛ سنگاپور یکی از کشور‌هایی است که از سال ۱۹۹۲ خوردن آدامس را در کشور خود ممنوع کرد و فروشندگان نمی‌توانند در مغازه‌های خود آدامس بفروشند.

م

ماهی قزل آلا

اگر چه ماهی قزل آلا خواصی متعدد دارد اما آمریکا خوردن این غذا را در ایالت واشنگتن ممنوع کرده است، همچنین ماهی قزل آلا در مزرعه‌های استرالیا و نیوزیلند هم پرورش پیدا نمی‌کنند و خوردن آن‌ها ممنوع است.

م

خاویار

خاویار ماده غذایی گران قیمت و پر خاصیت است، اما برخی از حامیان محیط زیست خوردن خاویر را ممنوع کرده‌اند زیرا از نظر آن‌ها این ماده غذایی سبب می‌شود نسل بسیاری از ماهی‌هایی که در شکم خود خاویار دارند به خطر بیفتد.

کوسه

در بسیاری از کشور‌های آسیای شرقی از باله‌های کوسه برای درست کردن سوپ‌های مختلف استفاده می‌کنند؛ اگر چه این ماده غذایی در کشور‌های اسلامی حرام است، اما کشور‌های اروپایی و آمریکایی هم به دلیل وحشیانه بودن  این کار و خطر انقراض این حیوان خوردن این غذا را در کشور خود ممنوع اعلام کرده‌اند.

م

رنگ‌های غذایی

در بسیاری از مواد غذایی از رنگ‌های خوراکی غیر مجاز استفاده می‌کنند؛ این رنگ‌ها بر پایه نفت و توسط مواد شیمیایی مختلف ساخته شده‌اند به همین دلیل اغلب پزشکان تغذیه توصیه می‌کنند هیچ گاه به سمت خوردن رنگ‌های غیر مجاز نروند.

م

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان