تاریخ انتشار: ۱۸:۱۹ - ۱۷ تير ۱۳۹۸

احتمال توقیف اموال ایران به خاطر نمایش بدون مجوز سریال‌ «بازی تاج و تخت»

سخنگوی انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران گفت: متاسفانه اخیرا شبکه‌های V.O.D ایرانی دست به تخلف‌های آشکار می‌زنند. این تخلفات نه تنها خلاف قانون است بلکه باعث ضرر و زیان هنگفت به بیت‌المال نیز خواهد شد چراکه باتوجه به بلوکه بودن دارایی‌های ایران در صورت تایید مراجع قضایی بین‌المللی، این وجوه به نفع شاکی خارجی می‌تواند ضبط شود.

احتمال توقیف اموال ایران به خاطر نمایش بدون مجوز سریال‌ «بازی تاج و تخت»

رویداد۲۴ مدتی است شبکه‌های اینترنتی تصویری در ایران (V.O.D) ، هم‌زمان با پخش سریال‌های خارجی، نسخه سانسور شده آن‌ها را با دوبله فارسی یا زیرنویس به نمایش می‌گذارند. در سه ماه گذشته، دو مجموعه پر بیننده «بازی تاج و تخت» و «چرنوبیل» از مهم‌ترین سریال‌هایی بوده‌اند که در این شبکه‌های اینترنتی داخلی پخش شده‌اند. اینک، سخنگوی انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران نسبت به این رویه هشدار داده است.

مرتضی شایسته (سخنگوی انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران) گفت: «یکی از بحث‌هایی که این هفته در هیات مدیره انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران مورد بحث قرار گرفت موضوع نمایش فیلم‌ها و سریال‌های خارجی بدون کسب اجازه از سازندگان آنها بود.»

شایسته گفت: «متاسفانه اخیرا شبکه‌های V.O.D ایرانی دست به تخلف‌های آشکار می‌زنند. این تخلفات نه تنها خلاف قانون است بلکه باعث ضرر و زیان هنگفت به بیت‌المال نیز خواهد شد چراکه باتوجه به بلوکه بودن دارایی‌های ایران در صورت تایید مراجع قضایی بین‌المللی، این وجوه به نفع شاکی خارجی می‌تواند ضبط شود.»

سخنگوی انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران افزود: «این موسسات هیچکدام برای نمایش فیلم‌ها یا سریال‌های خارجی از وزارت فرهنگ و ارشاد ایران مجوز و پروانه نمایش دریافت نمی‌کنند.»

وی افزود: «هیات مدیره انجمن اعتقاد دارد چنین روش‌هایی باعث هرج و مرج در زمینه حرفه سینما و تولید سریال خواهد شد و عملا به سینمای ایران از طریق رقابت غیرمشروع لطمه جدی وارد خواهد ساخت. همچنین موسسات "ویدئو- رسانه" به تدریج از میدان خارج خواهند شد.»

 
منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان