تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
نماينده مردم تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

رسانه واقعيت جايگاه زن را به تصوير بكشد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر رسانه وظیفه خود را در زمینه بازنمایی و انعکاس واقعیت های موجود به درستی انجام دهد، می توان امیدوار بود که جامعه در مسیر توسعه متوازن و ایجاد عدالت جنسیتی حرکت کند.
رویداد۲۴- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر رسانه وظیفه خود را در زمینه بازنمایی و انعکاس واقعیت های موجود به درستی انجام دهد، می توان امیدوار بود که جامعه در مسیر توسعه متوازن و ایجاد عدالت جنسیتی حرکت کند. 

 مهدی شیخ در گفت‌وگو با رویداد۲۴ با اشاره به عملکرد رسانه ها در حوزه زنان اظهار داشت: رسانه ها همانگونه که در بازنمایی تمام حوزه ها تاثیر بسیار گسترده و مهمی دارند، در خصوص بازنمایی هویت زنان و جایگاه اجتماعی انها نیز می توانند بسیار اثرگذار باشند.
 
وی با تاکید بر اینکه متاسفانه رسانه های کشورمان تا کنون در این زمینه آنچنان که باید موفق عمل نکرده و نتوانسته اند ظرفیت های خود را در این حوزه فعال کنند، خاطرنشان کرد: در رسانه های ما متاسفانه چهره زنان آنچنان که هست و آنچنان که باید باشد نشان داده نشده است چرا که رسانه ها از فقدان تخصص دینی در نوع نگاه به زن رنج می برند.
 
شیخ یاداور شد: این امر باعث شده رسانه ها اگر هم زمانی وارد این حوزه شده اند یا دچار افراط شده و یا به راه تفریط رفته اند؛حال انکه از نظر دین و عقل، زن منزلت ویژه ای دارد که باید با فرهنگ سازی و گفتمان سازی به این جایگاه رفیع خود دست یابد.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه در رسانه ما الگوی مناسبی برای زنان موفق ترسیم نشده و در الگو سازی نیز افراط و تفریط دامن رسانه های ما را گرفته است متذکر شد: رسانه باید علاوه بر انعکاس واقعیت های جامعه زنان، الگو های مناسبی نیز برایشان ترسیم نماید چرا که بازنمایی الگوهای موفق زنان می تواند آنها را به ایفای نقش موثرتر در جامعه ترغیب کند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس بیان داشت: اگر رسانه وظیفه خود را در زمینه بازنمایی و انعکاس واقعیت های موجود به درستیانجام دهد، می توان امیدوار بود که جامعه در مسیر توسعه متوازن و ایجاد عدالت جنسیتی حرکت کند اما متاسفانه آنچه در حال حاضر از زن در رسانه ها بازنمایی می شود، " قشری مورد ستم واقع شده " است و همین مساله باعث شده نقش های مهم و موثری که زنان در جامعه ما دارند، مورد توجه قرار نگیرد و زنان ما برای رسیدن به جایگاه مناسب خود به الگو های بیگانه رجوع کنند.
 
وی تاکید کرد: زنان ما باید بدانند در فرهنگ ایرانی- اسلامی نقش ایشان بسیار مهم بوده و طی سالیان سال تاثیرات بسیاری در عرصه اجتماعی داشته اند و اگرچه ظلم هایی در حق زنان رواداشته شده و محدودیت هایی نیز برای آن ها وجود داشته، اما همین زنان در چارچوب فرهنگ ایرانی - اسلامی نقش های بزرگی در جامعه ایفا کرده اند؛ مانند نقش مهمی که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایفا کردند.
 
شیخ خاطرنشان کرد: زنان ما همچنین توانسته اند به موفقیت های فردی در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی و ورزشی دست یابند به گونه ای که در حال حاضر جمعیت دانشجویان زن بیشتر از دانشجویان مرد است ؛ اما نکته اینجاست زمانی که زنان این حقیقت را در رسانه مشاهده نکنند و همواره جامعه ایران را جامعه ای بدانند که به زنان ظلم می کند - یا جامعه ای که جایگاه مناسبی برای زنان قائل نیست- این باعث می شود به دنبال الگو های بیگانه رفته و هویت ملی و ایرانی خود را از دست بدهد.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان