تاریخ انتشار: ۲۲:۳۷ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۸

سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران، راز تغییر رویکرد سیاسی امارات

خبرگزاری «آناتولی» روایتی از یک نشست سری در ابوظبی منتشر کرده که نشان می‌دهد ساقط شدن پهپاد آمریکایی توسط ایران، امارات را به اصلاح سیاست خارجی‌اش واداشته است.

سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران، راز تغییر رویکرد سیاسی امارات

رویداد۲۴ خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از منابع آگاه در امارات در ارتباط با دلایل تغییر رویکرد سیاست خارجی اماراتنوشت: پس از آنکه ایران اعلام کرد پهپاد آمریکایی «گلوبال هاوک» را سرنگون کرده است، سردمداران امارات با حضور محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی جلسه ای محرمانه را برگزار کردند که در آن بر ضرورت تجدید نظر در سیاست خارجی این کشور تاکید شد.

این منابع می‌گویند: محمد بن راشد خواستار عقب نشینی از سیاست مبتنی بر هزینه اموال گزاف در جاهای بی منفعت شد و گفت: ما باید به طور کلی در سیاست خارجی خود تجدید نظر کنیم. ما روزانه صدها میلیون دلار هزینه می کنیم، اما در مقابل آن چه به‌دست آورده ایم؟ ما باید از دخالت در امور دیگر کشورها دست برداریم، چرا که این سیاست هزینه سنگینی را برما تحمیل می کند بدون آنکه به نتیجه ای دست یابیم.

بن راشد در این جلسه می گوید: «ما امید داریم که آمریکا به ایران حمله کند ولی آن کشور نیز حتی پس از سرنگونی پهپاد خود خواستار مذاکره شده است. حتی اگر آمریکا تهران را هم بمباران کند، پاسخ ایران از طریق حمله به امارات و یا عربستان به شکل مستقیم و یا با استفاده از حوثی ها خواهد بود؛ در نتیجه چنانچه تنها یک موشک از ایران به سرزمین های امارات اصابت کند، خیلی زود این کشور از سرمایه گذاران خارجی خالی خواهد شد و نگهداشتن کارگران آسیایی ممکن نخواهد بود».

این گزارش می‌افزاید پس از آن، محمد بن زاید اندکی تامل کرده و سپس دستور داده است تا تغییراتی در سیاست خارجی کشور اتخاذ شود.

براساس گزارش آناتولی تعداد بسیار زیادی از بازرگانان و تجار ایرانی وجود دارند که در دبی فعالیت می کنند و آل مکتوم مخالف دخالت امارات در امور دیگر کشورهاست.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان