تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۸

به احتمال فراوان آی‌پد پرو به دوربین سه‌گانه مجهز می‌شود

شایعات حکایت از آن دارند که اپل در حال کار بر روی یک آی‌پد جدید ۱۰.۲ اینچی است و همچنین مدل جدید آی‌پد پرو را تا پایان سال معرفی و روانه بازار خواهد کرد. جزییات زیادی در خصوص این دستگاه‌های تازه در دسترس نیست، اما گزارشی از طرف Mac Otakara منتشر شده که گمانه‌زنی‌هایی را در خصوص دوربین جدیدترین تبلت‌های اپل مطرح می‌کند.

رویداد۲۴ احتمال می‌رود مدل ۲۰۱۹ آی‌پد با دوربین‌های دوگانه جایگزین آی‌فون XR در سال جاری، ارایه شود. اگر این مساله واقعیت داشته باشد، آی‌پد ۱۰.۲ اینچی مجهز به ماژول چهارگوشی خواهد بود که در آن دو دوربین، چهار فلاش LED و یک میکروفون گنجانده خواهد شد. سنسور اصلی این دوربین به مانند لنز به کار رفته در نسل حال حاضر آی‌فون‌ها خواهد بود؛ یعنی سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی که از یک تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال بهره می‌برد.


یکی هم در زیر سنسور اصلی دوربین دوم قرار می‌گیرد که گفته می‌شود یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو با قابلیت زوم دو برابر اپتیکال خواهد بود. در حال حاضر اطلاعات بیشتری در این خصوص وجود ندارد، اما با توجه به حضور دو دوربین، احتمال وجود قابلیت تصویربرداری پرتره در این دستگاه بسیار بالا است. همچنین دقت و کیفیت نمایش واقعیت افزوده نیز به مراتب بالاتر خواهد رفت.

اپل معمولا در یک چرخه یک و نیم ساله آی‌پد پرو را به‌روزرسانی می‌کند و از آنجایی که جدیدترین نسخه از این دیوایس در اکتبر گذشته معرفی شد، تا مارس ۲۰۲۰ نباید خبری از نسخه جدید باشد. اما در گزارش Mac Otakara بیان شده است که نسخه جدید آی‌پد پرو برای رونمایی در اواخر سال جاری میلادی آماده می‌شود. به صورت دقیق‌تر، کوپرتینویی‌ها دو مدل مختلف از آی‌پد پرو را در اکتبر سال جاری رونمایی خواهند کرد. به مانند آی‌پد ۱۰.۲ اینچی، این دستگاه‌ها نیز دارای ماژول چهارگوشی خواهند بود که این بار میزبان سه دوربین است.


شبیه آنچه گفته می‌شود در آی‌فون ۱۱ به کار خواهد رفت، لنز اصلی و تله‌فوتو در این تبلت با یک سنسور جدید سوپر واید انگل همراه می‌شود. به این ترتیب کاربر کیفیتی ۱۲ مگاپیکسلی و میدان دیدی ۱۲۰ درجه‌ای خواهد داشت. لازم به ذکر است میدان دید در گلکسی نوت ۱۰ به ۱۲۳ درجه می‌رسد. با این فناوری اپل می‌تواند از قابلیت جدیدی تحت عنوان Smart Frame نیز در تبلت خود بهره‌مند شود. به وسیله این قابلیت، دستگاه اطلاعاتی را نیز از خارج از قاب تصویر به دست خواهد آورد. آی‌پد با ذخیره این اطلاعات، پس از گرفتن تصویر به تعدیل و ویرایش آن خواهد پرداخت. این اطلاعات اضافه پس از مقدار زمان مشخصی برای حفظ حریم شخصی کاربر به صورت خودکار حذف خواهند شد.

به مانند آی‌پد ۱۰.۲ اینچی، انتظار می‌رود در این مدل نیز ضمن بهبود کیفیت واقعیت افزوده، شاهد معرفی تصویربرداری پرتره در تبلت‌های اپل نیز باشیم. براساس شنیده‌ها از آی‌پد ۲۰۱۹ در مراسمی همزمان با آی‌فون‌های ۲۰۱۹ رونمایی خواهد شد. شرکت هنوز دعوتنامه‌های این مراسم را ارسال نکرده است، اما گفته می‌شود این رویداد در دهم سپتامبر برگزار خواهد شد. آغاز پیش فروش تمامی دستگاه‌های معرفی شده از سیزدهم سپتامبر و شروع تحویل محصولات خریداری شده به کاربران، از بیستم همان ماه خواهد بود.

با توجه به این که دو مدل ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی از آی‌پد پرو آماده عرضه است، در گزارش مذکور اشاره می‌شود این دو دستگاه در دو مراسم مختلف رونمایی خواهند شد. تبلت‌های جدید اپل همراه با مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی و دیگر محصولات مربوط به خانواده مک عرضه می‌شوند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان