تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۵۹ نظر
گزارش رویداد۲۴ از چهره هفته؛

ثروت افسانه‌ای خانواده دبیر شورای عالی امنیت ملی زیر ذره بین افکار عمومی!/ ماجرای حاشیه‌های علی شمخانی چیست؟

ابهامات مالی درباره خانواده علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی این روزها حاشیه ساز شده است. اخباری از ثروت زیاد همسر و فرزندان شمخانی منتشر شده و اطرافيان وي در پاسخ به این شائبه‌ها گفتند با اغراض سیاسی در حال تخریب او هستند.

ثروت افسانه‌ای خانواده دبیر شورای عالی امنیت ملی زیر ذره بین افکار عمومی!/ ماجرای حاشیه‌های علی شمخانی چیست؟

رویداد۲۴ روز گذشته خبری با یک تنظیم واحد و مشابه هم به دست چند رسانه رسید که در آن خبرگزاری‌ها با یک منبع آگاه گفت‌وگو کرده بودند و به نقل از او نوشته بودند «خبر سازی‌های مغرضانه و هدفمند که طی ماه‌های گذشته علیه دریابان علی شمخانی و خانواده ایشان انجام شده، ناشی از برخی اغراض سیاسی بوده که در صورت لزوم سرشاخه‌های داخلی و خارجی آن معرفی شده و به اطلاع رسانه‌ها خواهد رسید.» 

احتمالا ساده‌دل‌ترین مخاطب هم می‌فهمید که هیچ خبرگزاری‌ای با منبع آگاه مصاحبه نکرده و این خبری از پیش تنظیم شده بوده که از شورای عالی امنیت ملی به رسانه‌ها ارسال شده است. فارغ از اینکه این سوال برای مخاطب کنجکاو پیش می‌آید که «مگر شورای عالی امنیت ملی وظیفه دارد درباره مسائل و حاشیه‌های شخصی دبیر شورا اطلاع رسانی کند» باید به این نکته پرداخت که اصل ماجرایی که «منبع نزدیک به شمخانی!» آن را غرض ورزانه خوانده، چه بوده است.

به گزارش رویداد۲۴ زمانی که ماجرای ویلای غیرقانونی شبنم نعمت زاده دختر وزیر پیشین صنعت و ساخت و سازهای لاکچری در لواسان خبرساز شده بود، فیلمی منتشر شد که نشان می‌داد حسن میرمحمد علی فردی که خود را داماد علی شمخانی معرفی می‌کند، پیمانکار ویلاهای لاکچری در لواسان است. حساسیت‌ها درباره علی شمخانی زمانی افزایش یافت که گفته شد داماد شمخانی و داماد صفدر حسینی در لواسان با هم شریک هستند و قيمت املاک آنها ارزش میلیاردی دارد.

آن زمان به نظر می‌رسید هدف از آن ویدئو، تخریب فاطمه حسینی است که عبارت «سفره انقلاب» را به او نسبت داده بودند اما انتشار اخباری درباره املاک در اختیار سرلشکر فیروزآبادی و علی اکبر ولایتی و سیدمحمد خاتمی نشان می‌داد موضوع جناحی نیست و لزوم شفافیت در این موضوع درخواستی جدی‌ برای افکار عمومی است. در این میان به مرور نگاه‌ها به سمت شمخانی رفت؛ چه آنکه حتی سرلشکر فیروزآبادی درباره ملكي که در اختیارش بود توضیح داد و و در ادعاي جالب مدعي شد اين ويلا محل جلسات سري او بوده است! اما تنها شخصی که حاضر نشد درباره شائبه‌ها صحبت کند، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بود که گفته می‌شد املاک در اختیار وي نیست بلکه متعلق به خانواده اوست!

خانه علی شمخانی

سکوت علی شمخانی باعث شد، درخواست فعالين رسانه اي و افكارعمومي برای شفافیت موضوع بیشتر شود. یکی از کاربران توییتر در مطلبی نوشت «‏ملک ۹۲۰ متری در خیابان خالد اسلامبولی با دو طبقه اضافی و بیش از چهارهزار متر بناي مفید مسکونی به علاوه ملک ۷۵۰ متری در پاسداران متعلق به زینب شمخانی، یک نمایندگی ایران خودرو ۶۰۰۰ متری و ویلای لواسان، برجی در خیابان فرشته، ملکی ۲۶۰۰ متری متعلق به همسرشان و ... همگی متعلق به خانواده عزیز شمخانی هستش!»

همزمان مهدی صدرالساداتی، روحانی مشهور اینستاگرام تصاویری منتشر کرد که بعضی از این ادعا‌ها را در ظاهر ثابت می‌کرد و نشان می‌داد که مدارکی دال بر شراکت اعضای خانواده شمخانی در این پروژه‌ها وجود دارد. عجیب آنکه چندبار پس از انتشار این اخبار، اینستاگرام مطلب صدرالساداتی را پاک کرد. صدرالساداتی نوشته بود «خیلی جالب است که بنده در این یکی پست از هیچ عکسی از شمخانی استفاده نکردم اما باز هم پاک شد!»

پس از آن اخبار دیگری منتشر می‌شد که هزینه دانشگاه حسین شمخانی فرزند علی شمخانی در لبنان ده هزار دلار است. همچنین گفته شد که که حسین شمخانی مدیر کشتیرانی ادمیرال [شرکتی که در حوزه نفتی خلیج فارس با درآمد سالانه ۷ میلیون دلار] نیز هست. اخبار دیگر نشان می‌داد موعود شمخانی و محمد هادی شمخانی برادرزاده‌های علی شمخانی در پست‌های بالا مشغول شده‌اند. یکی در سفارت ایران در روسیه و دیگری سازمان منطقه آزاد اروند.

این حواشي هنوز رسما تایید یا تکذیب نشده‌اند و همه چیز در فضای پر ابهام شبکه‌های اجتماعی ادامه دارد و پاسخ مبهم و البته غیرحرفه‌ای بخش رسانه‌ای شورای عالی امنیت ملی از زبان «منبع آگاه نزدیک به شمخانی!» نیز بر حساسيت ماجرا افزوده است. کما آنکه در پی آن پاسخ این سوال مطرح می‌شود که اساسا در نظر بگیریم که این خبر از سوی فردی مغرض، رسانه‌ای شده است. آیا چون فرد مغرض بوده، دبیر شورای عالی امنیت ملی نباید پاسخگوي عملكرد مالي، اقتصادي و كاري همسر، فرزندان، داماد و اطرافيان نزديك به خود باشد و آنقدر جایگاه عجيبي دارد که نه خودش، بلکه یک منبع آگاه نزدیک به او باید جواب ابهامات خانوادگي را بدهد؟ آیا برای فردی که قرار است برای امنیت ملی یک کشور تصمیم‌ساز باشد، کسر شأن است که درباره حاشیه‌های پیرامونش توضیح بدهد و مثلا بگوید فرزندش در لبنان چه می‌کند. یا آنکه بگوید دامادش در لواسان ويلا‌سازی می‌کند یا خیر و همچنین بسیار روشن بگوید برجی به نام همسر یا دیگر نزدیکانش در خيابان فرشته تهران هست یا نیست.

پاسخ دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی درباره ثروت علی شمخانی

در ادامه جوابیه غیر حرفه‌ای شورای عالی امنیت ملی که بسیار تعجب برانگیز انتشار چنین اخباری را فضاسازی برای ترور شخصیت مقامات عالی کشور خوانده تاکید شده که «کلیه اموال منقول و غیر منقول مسئولین ارشد جمهوری اسلامی و میزان و منشاء آن به صورت مستمر از سوی نهاد‌های قانونی در معرض ارزیابی است.»

به گزارش رویداد۲۴ نخستین نکته‌ای که از خواندن این بخش جوابیه به ذهن می‌رسد آن است که آیا مگر ارزیابی‌های نهادهای قانونی باعث شده هیچکدام از مسئولان جمهوری اسلامی مشکل مالي و اقتصادي نداشته باشند؟ آیا مگر موضوع شائبه مالی درباره یک مسئول نخستین بار در تاریخ انقلاب برای شمخانی مطرح شده که باید چنین پاسخ عجيبي بشنویم و منتقدان به سرشاخه‌های داخلی و خارجی نسبت داده شوند.

اگر اموال مدیران رصد می‌شود، امثال محمودرضا خاوری چگونه رشد کرد؟ اگر اموال مسئولان ارزیابی می‌شود، حمیدرضا رحیمی و حميد بقايي از کجا سربر مي آوردند؛ معاون اجرایی دفتر رئیس قوه قضاییه يا قائم مقام قاليباف در شهرداري چرا بازداشت شد و مهمتر آنکه این حجم بی‌سابقه اختلاس در ایران چگونه ایجاد شده است؟

نکته آخر اینکه اصلا در نظر بگیریم سرشاخه‌های داخلی و خارجی این خبر را منتشر کرده‌اند، مگر در اصل موضوع تفاوتی ایجاد می‌کند؟ پس بهتر است دبير محترم شوراي عالي امنيت ملي به صورت شفاف و يكبار براي هميشه به سوالات و ابهامات پيرامون خود پاسخ دهد و بداند مردم به سخنان مسئولين كشور اعتماد دارند و قطعا اگر پاسخ درست و منطقي بشنوند آن را با جان و دل مي پذيرند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۹
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
1
48
چون حرف حق جوابی نداره که بخواد ایشون جواب بده ...اینا هیچوقت خودشونو جوابگو ندونستن هیچوقت چون جنگ کردن باید مملکتو قورت بدن یهویی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
بقول آقای مهدی هاشمی در سریال سلطان و شبان مال خودشان است به کسی ربطی ندارد.
هاشمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
انشاالله یک روز استخوانهای اینها را بیرون کشیده اتش میزنیم
حبیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
1
43
کسانی که به پشتوانه خون صدها هزار شهید و صدها هزار جانباز و فداکاری و ایثار ملت مومن ایران مسئولیت گرفته اند حق ندارند ثروت اندوزی کنند و از رانت برای خود و خانواده شان استفاده و خاطرات رژیم منحوس پهلوی را در ذهن مردم زنده کنند.و موجب دلسردی و بی اعتقادی مردم به دین و انقلاب شوند و خونهای ریخته شده را لگد مال کنند. در غیر اینصورت مطمئن باشند به سر نوشت شاه و اطرافیانش گرفتار می شوند.
پاسخ ها
حامد
| Netherlands |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
آقای شمخانی شما از پیشکسوتان دفاع مقدس و برادر دو شید عزیز هستی و مردم از شما انتظار دارند بیش از هرکس به ساده زیستی و بی اعتنایی به زخارف دنیا پایبند باشید . صدها هزار بسیجی این کشور به شما فرماندهان اقتدا کردند و جانشان را درطبق اخلاص نهادند و به شهادت رسیدند آیا رسم مردانگی و مروت است که فرماندهان شهدا و جانبازان غرق در منجلاب مادیت و اشرافیت شوند ؟.شما با مرام و آزاد مرد هستی ، اگر این اخبار صحت دارد به طریقی دامن خودت را از آن پاک کن و در این سن وسال به عنوان یک رزمنده و مجاهد فی سبیل ا...باقی بمان و تحت تاثیر خانواده و اطرافیان قرار نگیر و گذشته پر افتخارت را با ثمن بخس و مطاع بی ارزش دنیا طلبی معامله نکن. یا علی مدد . والعاقبه للمتقین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
10
22
فقط شمخانی ؟
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
2
48
همشون ثروت افسانه قارون را دارن از اخوندی بگیر تا شمخانی و ...ماهم برای کارگری دنبال پارتی میگردیم که روزی دوازده سیزده ساعت کارکنیم بدون مرخصی
بیکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
2
50
تمام‌ مملکت رو بین خودشان و خانوادشون تقسیم کرده‌اند و مردم رو یارانه خور کردند
علی اصغر قاسم پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
2
22
می خواستن به قول معروف زهر چشم بگیرن کسی جرأت نکنه به مسئله وارد بشه و کلا" چه بگوییم از وضعیت به وجود آمده، این وضعیت بسیار مورد نارضایتی مردم شده
علی اصغر قاسم پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
2
22
ببینید مردم را تحت فشار قرار دادن، از آن طرف‌شعارهای ةند به بهانه ی مبارزه با استکبار جهانی و فرهنگ غرب و عیره و عیره و حساسیت و تنشهای به وجود آمده بین بسیاری از کشورها و تندرویهای بی نتیجه و تندرویها و انواع فشارها و از جمله تحریم و سخت کردن زندگی بر مردم و از این طرف زندگیهای لاکچری و دور از غم و درد مردم عده ای از مسؤولان، ژخر این تناقض چگونه قابل توچیه است؟! مردم چه گناهی دارند که این وضع را باید تحمل کنند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
2
8
مظابق حرف های نویسنده اصلاحات هم به عنوان یک روح مقدس داره در ایران فعالیت می کنه و روح دزدی القا شده توسط این جناح .
646
|
Sweden
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
18
9
حفظ این نظام بستگی به مبارزه با دزدان دارد چه کوچک وچه بزرگ زیرا افکارعمومی میگن فساد همه کشور را برداشته مگه یک نظام دیگر کشور را اصلح کنه زیرا بعضی کسانی که مجری عدالت هستند خودشان مشکل دارند.
امروز آقایی رییسی خوب پیش رفته حتی دزدان کوچک درشهرهای دور مثل لرستان حساب کاردستشان آمده برای ایشان که حافظ کشورمان است آرزوی توفیق دارم
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
2
9
خب دیگر تو عصر اینترنت و دنیای مجازی همه میدانند ک دیگران چیا دارند و چیا ندارند ،چرا از کسان دیگر ک اختلاس میکنن و یا کسانی ک ویلاهای انچنانی در کانادا دارند و همینطور اشخاصی ک نونشون در بحران و جنگ هست نام نمیبرند
ب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
1
9
این آقایان فکر نمی کردند به این راحتی رسوا. شوند در ان زمان که اینها شروع به چپاول کردند علم این قدر پیشرفت نکرده بود حالا هم. هیچ راهی ندارند ؟ چوب خدا که می گویند؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
0
16
خدایی یعنی میشه فساد از این مملکت بره! من که باور نمیکنم
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
2
9
البته در باره حمید بقایی تردید دارم چرا که افراد احمدی نژاد بارها اعلام کردند که حاضریم اموال ما مورد بررسی قرار گیرد اما چرا اموال مسیولین دولتی از ریس جمهور تا معاون او و وزیران هاشمی و اخوندی و .... مورد برسی قرار نمی گیرد باید عادلانه در اعلام خبر رفتار کرد
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
0
13
زمینهای کشاورزی اطراف احمد آباد مستوفی برای کدام ...امیر (دریابان) است.
علی فدایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
0
17
به اسم مقاومت مردم را گرفتار کرده اند ولی خودشان رسما دارند کشور را غارت می کنند و به کسی هم جوابگو نیستند .بخورید ولی بگذارید مردم بدبخت هم زندگی عادی وبدون بحران داشته باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
11
همه مهر توپیشانی وادای مسلمانی وساده زیستی دارند ولی مثل قارون کاخ نشینند ولی ملت برا سیر کردن شکم بچهاشون برای کارگری بادنبال پارتی بگردند ازاینه سفر انقلاب ملت فقط یارانه میدد که هروز نقشه برا قطع کردنش دارند..اونوقت بگید ترامپ‌ دروغ میگه هواپیمایی که پر از پول فرستادیم چه شد
خواهر شهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
1
2
زمان فتنه در مصاحبه ای معتقد به فتنه نبودند پدر زمان جنگ بنی صدر را جاسوس نمی دانستند و پای سخنرانی حسن آقا میر روحانی خلع لباس شده مینشینند آقای شمخانی دنیا بدجوری عوضت کرده شهدای ما به کنار ولی جواب برادران شهیدت را چه خواهی داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
0
2
ماکه دیگه هنگیم . یخ شدیم سنگیم سرد و بی روح
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
1
8
این‌ها مشغول غارت و ثروت اندوزی هستند اون وقت کارگر بیچاره برای مطالبه حقوق دو سه میلیونی اون هم بعد از چند ماه که‌حقوق نگرفته به انواع اتهام‌ها زندان و شکنجه می‌شوند.
ناشناس
|
Sweden
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
3
2
بااین همه فساد واختلاس ورانت وفساد اداری و بریزو بپاش وپارتی بازی وباتذ بازی و... که درمملکت وجود دارد باید طبق اصل 59 به رفراندوم مراجعه کرد وباید نظارت استصوابی شورای نگهبان به طور 80 درصد کاهش یابد باید اختیارات رئاست جمهوری زیاد شود وبجای ان نظارت استصوابی شورای نگهبان محدود وکاهش یابد باید یک سازمان مهم جهت جلوگیری ازفساد اداری واختلاس تشکیل شود بایدتمام مسئولان اموال خود را به طور شفاف دردیده افکار عمومی بگذارند
پاسخ ها
تندیس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
دوستمان گفته باید یک سازمان مهم جهت جلوگیری ازفساد اداری واختلاس تشکیل شود خب و بعد هم یه سازمان دیگه برا کنترل این سازمان و هکذا الی اخر باید ببینیم دنیا چه کرده که در کشورهای پیشرفته که اتفاقا مهارت عجیبی هم در غارت ثروت کشورهای عقب مانده دارند اما در کشور خودشان یه مورد از این دزدیها وجود نداره.
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
بهمین خیال باش شکایت دزدو به دزد کرد
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
1
4
زنده باد افشا گری گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنجه هست گیرند .کار بسیار مقسی انجام میشود ولی نوش دارو بعد از مرگ سهراب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
1
6
متاسفانه چون اقایان مناصب خطیر ی رااشغال کرده اند از پاسخگو یی درامانند برای خودمن که یک معلمم درسال 80 که برای اموزش به لبنان رفته بودم دیدن دوتن ازفرزندان شمخانی انهم درسنین شاید17یا18سالگی تعجب آوربودکه چرا باداشتن بهترین مدارس درایران اینها به لبنان امده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
2
5
ای کاش به جای متهم کردن دیگران به اغراض سیاسی، خود این آقایون لیست اموالشان را بدهند تا روشن شود چقدر دارند و از کجا آوردند
س.س
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
0
3
خدایا چه روزگاری شده نمیشود به چشمات هم باور داشته باشی
سرمستی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
5
به کدامین گناه ما که عمرو جوانیمان دادیم باید چنین حیران به یاران دیروزبد گمان باشیم خدایا مپسند....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
0
5
پول مفته دیگه ، درسته مال مردمه ولی در دست عده ای خاصه والسلام.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
0
5
لعنت به هر چه دزد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
0
2
مردان دريايي بودن اینا که، چی شدن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
0
2
لعنت به همشون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
3
2
على شمخاني ٥٢ كشتى دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
ارث پدریش بوده چون از یک خانواده بسیار ثروتمند بوده
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
1
4
یادش بخیر همین اقای شمخانی زمان جنگ سال ۶۱به شرکت ایران دوچرخ دستورمکاتبه داده است که. به بچه های سپاهی سهمیه موتور سیکلت ندهندد زیرا این کار باعث ایجاد روحیه رفاه طلبی دربین پاسداران می گردد حالا خودش از اشرافیت طلبی در مرز انفجار است هر طبل رسوایی به زودی صدایش در می اید
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
1
3
چون همشان دزدن بهمین دلیل هیچکس به دیگری کار نداره فکر میکنن چون تو جنگ بودن پس مجازند از مملکت هر چقدر که میخان بدزدن تف به هیکل همشان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
1
3
هرچی در مورد اینها بگن درسته و اگر غیر از این باشه جای تعجب داره. من خودم با مدرک مهندسی از یکی از معتبرترین دانشگاههای کشور و با سیزده سال سابقه کار رسمی بدلیل ایستادن جلو ظلم و ستم بدون اینکه یک هزاری بهم بدن بعد سیزده سال سابقه کار رسمی بدلیل اینکه ادعایی خدایی آنها را انکار کردم بناچار از دستگاه ظلم شان بیرون امدم و خداوند به فضل و رحمتش صد برابر آنچه حقوق میگرفتم به من داد و به لطفش غنی و بی نیاز شدم و من حاضرم مدرک تحصیلیم را بیاورم آنها هم همینطور و با هم مقایسه کنیم تا ببینیم کدامیک زحمت بیشتری کشیده ایم اما اینها بدانند که روزی نه چندان دور جواب و تاوان همه ظلم هایشان را به بدترین وجه پس خواهند داد پس فعلا تا میتوانند بخندند که بزودی دوران این مستی تمام میشود و آنگاه ما به آنها میخندیم و ابن وعده خداست که تخلفی در آن نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
0
3
ظلم و ستم بی جواب نمیمونه این وعده خداوند است آه مردم گریباگیر شون میشه /جوانهای دسته گلمون پر پر شدن که اینا بخورن و بچاپن خدایا صاحب اصلی مارو برسون
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
2
2
خدا بیامرزه ایت الله بروجردی رو که چقدر بصیرت داشت و چه چیزایی رو میدید از خیلیییییییییییی سال قبل تر!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
3
3
حدیث از امام علی(ع)
هر ملتی لایق همان حکومتی هستند که دارند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
2
لعنت اله علی قوم المفسدین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
1
اگر ان دنیا هست پس چرا کسانی کە سرمایشون با در امدشون بهم نمیخورد اعتقاد ندارن پس واقعا ایا ان دنیا اخرت وجود دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
0
1
حق الناس روزی بر سرشان آوار میگردد زمین گرد است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
1
1
دزد دروغ وریایزید معاویه عمراس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
2
خدا به حق تمام اونایی که ازجونشون واسه سرفرازی کشورمون بدون هیچ چشمداشتی گذشتن ،بزنه به کمرشون.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
1
باد آورده را باد میبرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
0
2
یکی مثل ما مردم من صبح تا شب کار می کنم 45 سالم شده مجردم خانه پدری زندگی می کنم حتی نمی توانم اپارتمان کوچکی اجاره کنم هیچی از خودم ندارم فقط انقدر درامد دارم که شکم سیر کنم یکی هم مثل این اقا زاده ها نمی دانند که چقدر ثروت دارند واقعا ان عدالتی که ان دم می زدید این بودحدایا دیگه از این همه ظلم بی عدالتی خسته شدیم
ناشناس
|
France
|
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
2
1
فقط ۶ماه این مملکت دست اهلش بیفته تمام این سرود ها به مردم و برای رفاه مردم برمیگرده
تمام دم دستگاه غارتگری اعم از بنیاد علوی ستاد اجرایی فرمان ، اوقاف بنیادها و نذورات خرافه گرایی ساختمان های به غنیمت گرفته مسولین پولهای و دلارهای ارسالی به گروههای خارج از کشور فرزندان خارج‌نشین ج
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
0
0
بی شرفا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
0
0
امیدوارم رسوای دو عالم بشن.
وااقعا حق این مردم نبود که مسوولین به نام اسلام اینطور ضربه بزنن.
خدااا خودت کمک کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
0
0
فقط پناه بر خدا
سعید
|
United States of America
|
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
1
1
منهم در جبهه ی شلمچه زیر بمباران عراقی ها بودم ، برادر کوچکم هم شهید شد ، چند سال بعد از جنگ از فرط بیکاری رفتم خارج و به گارگری مشغول شدم تا تونستم لیسانس کارشناسی کامپیوتر بگیرم ... و صدها امثال من ..کدوم دانشگاه نظامی را آقای شمخانی طی کرده که درجه تمیساری گرفته ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
1
1
لعنت به شمخانی وامثالش
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
0
0
ملت گیر مسوولانی افتاد است که رحم بلد نیستند اموال میلیاردی دارند و به اسم اسلام حکومت میکنند و بدبخت ما به نون شب پس از ۲۲ سال خدمت در ارتش محتاجیم و هر وقت اعتراض،میکنیم همیشه تهدید از سوی مسوولان به شدت میشنویم بد بخت ما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
0
0
همشون دزد هستند چندساله قانون شفاف سازی اموال مسلولان تومجلس به تو شدوتصویب نشد
چواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
0
0
لعنت خدا از بالا و پایین همه‌ی این بی شرفها همه شون دوز هستن
الیاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
0
0
مردم خواب ،جماعت چرتی،ملت خواب زده
نظرات شما
پیشخوان