تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
اردکانیان:

افتتاح ۱۰ سد بزرگ تا پایان سال/ هفته ای ۳۰ روستا آبرسانی می شود

وزیر نیرو وضعیت آب و برق کشور را تشریح کرد و از افتتاح ۱۰ سد بزرگ تا پایان سال خبر داد.

افتتاح ۱۰ سد بزرگ تا پایان سال/ هفته ای ۳۰ روستا آبرسانی می شود

رویداد۲۴ رضا اردکانیان در ارتباط زنده تصویری با بخش خبری سیما افزود: خوشبختانه امسال با اتفاقات خوبی همراه بود که از آن میان می‌توان به بارش‌های باران در آغاز سال و پر شدن سدها اشاره کرد.

وی ادامه داد: سال قبل حدود ۴۰۰ مگاوات کمبود برق ناشی از پایین بودن سطح آب سدها بود که امسال جبران شد و در این راستا ۱۵ نیروگاه را در طول یک سال که می‌توان در نوع خودش بی نظیر خواند به اتمام رساندیم و در ۱۲ استان کشور به بهره برداری رساندیم و ۳ هزار و ۲۵۱ مگاوات برق از محل ساخت این نیروگاه‌ها به ظرفیت برق کشور افزوده شد.

اردکانیان گفت: امسال همکاران ما با تلاش فراوان و با تغییراتی که در پره‌های توربین‌ها و سامانه کار نیروگاه‌ها ایجاد کردند حدود ۵۶۴ مگاوات هم از ناحیه بهبود عملکرد نیروگاه‌های موجود افزایش تولید داشتیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: سال قبل در خصوص روزهای کم آبی و کم برقی برنامه‌ای را تدوین کردیم با عنوان ۰۹۸ به معنی اینکه می‌خواهیم در سال ۹۸ خاموشی برق کشور صفر باشد در این خصوص با همکاری‌های مردمی اعم از خانه‌ها و واحدهای صنعتی همت شد و به این ترتیب مجموع انرژی مصرفی نه تنها کم نشد بلکه ۱۵۰ هزار مگاوات ساعت انرژی در بخش صنعت بیشتر مصرف شد، ولی اوج بار ساییده شد و توانستیم تابستان ۹۸ را به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی تصریح کرد: امسال دنصاب مدیریت مصرف برق ۳ هزار و ۸۰۰ مگاوات بود که با ۱۱ برنامه موفق به این رکوردزنی شدیم و سعی می‌کنیم سال آینده این حدنصاب را خودمان بشکنیم در ضمن پیش بینی‌های اداره هواشناسی برای فصل پاییز از بارش‌های نرمال حکایت دارد.

وزیر نیرو ادامه داد: در شش سال گذشته ۱۰ هزار و ۲۰۰ روستا با جمعیتی حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بهره‌مند از آب سالم شدند و این روند تا پایان دولت فعلی به گونه‌ای خواهد بود که هفته‌ای ۳۰ روستا آب رسانی می‌شود و به حدنصاب ۱۰ میلیون نفر دست پیدا خواهیم کرد و تا پایان امسال یک هزار و ۱۲۴ روستای دیگر به شبکه آب آشامیدنی سالم و پایدار وصل می‌گردد.

اردکانیان افزود: در ضمن تا پایان امسال در ۹ استان کشور ۱۰ سد بزرگ افتتاح می‌شود و ۲۶ هزار هکتار از اراضی هم زیر آبیاری‌های نوین قرار می‌گیرد.
وی گفت: ۲۹ تصفیه خانه نیز در ۱۶ استان و ۱۲ تصفیه خانه آب هم در ۹ استان افتتاح می‌شود و علاوه بر آن در بخش برق نیز تا پایان امسال ۳ هزار مگاوات دیگر به ظرفیت برق کشور اضافه خواهد شد

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان