تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

دردسرهای سخنان ناشیانه سلبریتی‌های وطنی/ ماجرای سب نبی صبا کمالی چیست؟

پست اینستاگرامی صبا کمالی درباره سحر خدایاری دختر آبی واکنش‌های زیادی را به همراه داشت و این واکنش‌ها تا حدی ادامه یافت که او به سب نبی متهم شد. با این حال خود او نوشته‌اش را گفت‌وگویی صمیمانه با امام حسین خوانده است. ورود ناشیانه سلبریتی‌های کشور به بحث‌های اجتماعی همواره باعث حاشیه شده است.

صبا کماhttps://www.rouydad24.ir/files/fa/news/1398/6/22/240201_191.jpgلی

رویداد۲۴ یک پست به ظاهر ساده اینستاگرامی از سوی یک بازیگر نه چندان مطرح سینما و تلویزیون درباره سحر خدایاری دختر آبی بدل به جنجالی بزرگ شد. او در پست اینستاگرامی خود مطلبی نوشته بود که به عنوان بی احترامی به امامان معصوم تلقی شد. خود او البته آن نوشته را درد دلی دوستانه و گفت‌وگوی تخیلی و صمیمانه با امام حسین (ع) توصیف کرد و از اینکه او را بی‌اعتقاد یا دشمن مذهب معرفی کردند، ابراز گلایه کرد.

پست صبا کمالی البته پست اینستاگرامی خود را پاک و بابت انتشار آن عذرخواهی کرد و نوشت: «به علت کج‌فهمی، بی‌سوادی، متعصب بودنِ بدون تفکر، اطلاع نداشتن از اصول نمایشنامه‌نویسی که رشته اول تحصیلی منه، به علت بیماری افرادی از جامعه که چه بسا حقوق بگیرانِ جیره‌خوارِ دشمنان ایران باشند، نسبت‌های بس ابلهانه به من زدند و من رو بدون اعتقاد معرفی کردند و از کامنت‌هایی که گذاشتند متوجه شدم. اتفاقا بسیار بی‌وجدان هم هستند. در نمایشنامه، ما حتی با خدا جدل می‌کنیم و حتی دعوا. این‌که دیگران امامان رو از خدا بالاتر می‌دانند، خودشون می‌دونند چرا. لعنت خدا بر ستمگران هر دوران و هر سرزمینی که امام حسین (ع) و جوان‌های رشید ایران، برایش شهید شدند.»
 
صبا کمالی
صبا کمالی
 
صبا کمالی البته در پست دیگری به خاطر سوءتعبیرها عذرخواهی کرد. این بازیگر همچنین پیامی شخصی از خود منتشر کرد تا نشان دهد اعتقادات مذهبی‌اش جدی است. در این پیام نوشته شده که او ۱۵۰ پرس غذای نذری برای ماه محرم داده است. مشخص بود این چنین اقدامی باعث نمی‌شد انتقادها از او پایان یابد. برخی رسانه‌ها از صدور حکم بازداشت صبا کمالی خبر دادند اما این خبر تایید نشد.
 
جلیل محبی دبیر ستاد امر به معروف صبا کمالی را به سب نبی متهم کرده و در واکنش به عذرخواهی او نوشته است: «مطابق ماده ۲۶۳ قانون مجازات اسلامی هرگاه متهم به سب ادعا کند که اظهاراتش از روی اکراه غفلت سهو یا در حالت مستی و غضب و سبق لسان یا بدون توجه به معنی کلمات یا نقل قول از دیگری بوده ساب النبی محسوب نمی‌شود.» جلیل محبی در نهایت نتیجه‌گیری کرد که با توجه به پست‌های قبلی این بازیگر عمدی در کار بوده تا وی را متهم بداند.
 
فارغ از اینکه آیا این بازیگر جرمی مرتکب شده یا خیر؛ نکته اصلی این است که بیان اظهارات بدون فکر تنها مختص صبا کمالی نیست و معمولا سلبریتی‌های کشور در حوزه‌های مختلفی که شناختی از آن ندارند، اظهار نظرهایی می‌کنند که نه تنها مشکلی حل نمی‌کند، که اتفاقا چندین برابر بر مشکلات می‌افزاید.
 
سلبریتی‌های وطنی مدتی است که در مسایل اجتماعی ورود کرده و درباره این مسایل اظهار نظر می‌کنند و در اغلب موارد با اظهارنظر‌های نسنجیده خود ماجرا را به سمت و سویی می‌برند که ربط چندانی به حادثه اصلی ندارد. در ماجرای اخیر صبا کمالی خواسته از دختر آبی حمایت کند، اما حمایت نسنجیده او باعث شده موضوع اصلی تحت الشعاع اظهارات نالازم او قرار بگیرد. جالب اینکه اگر مجموعه واکنش‌های این افراد به مسایل جامعه را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که آنها معمولا نسبت به اتفاق‌های مهم و اولویت‌های اصلی جامعه موضعی خنثی داشته‌اند یا اساسا سکوت کرده‌اند.
 
سلبریتی‌ها به دلیل ماهیت کاری خود و دستمزدهای نجومی که دریافت می‌کنند، معمولا از آنچه در واقعیت جامعه می‌گذرد خبر ندارند، به همین علت در بیشتر این موارد آنها یا مجبور به عذرخواهی می‌شوند یا آنکه تفسیری از آن ارائه دهند که بسیار نامربوط است.
 
حقیقت این است که سلبریتی‌ها هیچگاه نتوانسته‌اند حوزه‌های اصلی و اولویت‌های جامعه را تشخیص دهند و ورود ناشیانه آنها به بحث‌های اجتماعی همواره باعث حاشیه شده است؛ اتفاقی که در پی آن باعث می‌شود مطالبات اصلی گم و پیگیری آن‌ها مشمول هزینه‌های نالازم شود. به این ترتیب موضوع حمایت از سحر خدایاری دختر آبی که یک مطالبه ساده بود، با بیانی بی‌خردانه تبدیل به اتهامی مذهبی شد.
 

صبا کمالی کیست؟

 
صبا کمالی متولد ۱۳۵۵ در ساری و فارغ التحصیل فوق لیسانس مدیریت اجرایی و لیسانس نمایش از دانشکده سینما و تئاتر است. صبا کمالی در سال ۷۸ با مجموعه کیف انگلیسی وارد تلویزیون شد و همان سال با فیلم متولد ماه مهر ساخته احمدرضا درویش به سینما نیز راه پیدا کرد.

در سال ۱۳۷۹ در سریال پس از باران در نقش مرضیه ایفای نقش کرد. سریال رستگاران و آینه‌های نشکن با موضوع انرژی هسته‌ای از دیگر سریال‌هایی است که او در آنها بازی کرده است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: صبا کمالی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۴
درود بر صبا کمالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
5
0
درود بر صبا کمالی
رضا
|
Austria
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
0
همه چیمون به همه چیزمون میاد...
زندگی با مدرنیسمی قلابی و نیمه علنی!
خوببخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
2
اشتباه بزرگ بازیگران این است که فکر میکنند درهمه موضوعات صاحب نظر وکارشناس هستند. وسیاسیون هم بادرک این مطلب گاهی اوقات برگرده انان سوار میشن وموج سواری میکنن. درنهایت هم این بازیگر ساده لوح است که اسیب میبیند نه جریان شانتاژ ساز پشت سرش. اقایون خانمهای بازیگر شما فقط بازیگرید. همین
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
1
2
سلبریتی های بیسواد بیشرف کارتون به جایی رسیده به امام حسین علیه السلام توهین کنید از قوه قضاییه درخواست اشد مجازات را دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
2
متاسفم برای مردم ساده لوحی که به این بازیگرا دوزاری بی ارزش اهمیت میدن
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
2
واقعیت این است که هنر پیشه ها ، ورزشکاران و....... در مسائل سیاسی و اجتماعی و دینی و... صاحب نظر نیستند و با اظهارات نسنجیده هم جامعه و هم خودشان را به درد سر می اندازند. خدا بیامرزه مرحوم جمشید مشایخی را که قبل فوتشان گفتند " ما اشتباه کردیم در مسائل سیاسی و انتخابات اظهار نظر کردیم" فریب به این مضمون.
نفس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
1
این از وقتی تو فیلمها بازی داده نشد عقده ای شد. اگه هنوز بازیش میدادن مث باقی سلبریتیا داشت به تظاهر ادامه میداد و نذری پخش میکرد
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
1
باید مجازات بشه این بی سواد های جاهل دیگ حتاکی رو تا کجا پیش،بردن باید زندانی،بشه
مهمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
0
صبا کمالی چون مرتد باید اعدام بشه تا برای دیگر سلبریتی ها درس عبرتی بشه بیشتر از 90 درصد سلبریتی ها فاسد و مغرضن
ماشالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
4
کی گفته صبا کمالی عذرخواهی کرده!!؟ دروغه برعکس او بجای عذرخواهی به مردم توهین کرده، اینکه این خانم به منتقدانش گفته نادان بی فکر، بیسواد بی اطلاع و از این قبیل کلمات، اسمش عذرخواهیه،!؟ ایشان اگر هم عذرخواهی کند از روی پشیمانی نیست برای مصلحت خودشه این زن خیلی عقده اییه
رضا
|
United States of America
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
1
متاسفانه ارزش های اسلامی در کشوری که دم از اسلام ناب محمدی می زند نسبت به گذشته کم رنگ تر شده است بسیاری از زنان سینمای ما به جای اینکه الگوی رفتاری و اخلاقی برای دیگران باشند به الگوی های ناهنجار تبدیل شده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
5
9
مردم بیسوادومتعصب شدن توبه اعنقادات مردم توهین میکنی باسوادی
ولی مردم ازاعتقاداتشون دفاع میکنن بیسوادن
چقدرپول گرفتی که به ساحت مقدس اماممون اهانت کنی
نننننگ وشرررررمت بادبیسوااااااااد
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
4
6
اینکه به خبر بازداشت صبا کمالی توسط مسئولین قضایی واکنشی نشان داده نشد خود دلیلی بر این واقعیت است که این بازیگر مطرحی نبود.و حتی زیاد شناخته شده هم نیست. مسئولین قضایی که بیکار نیستن بخاطر یک زن احمق و بی سر و پایی وقت شونو تلف کنن و برا دستگیری اش واکنش نشون بدن. شخصیت مهمی که نبود
س.م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
4
9
سخنان خارج از ادب ؛ و خصمانه ی صبا کمالی به سالار شهیدان، امام حسین (ع) و یارانشان از روی ناشی گری نبوده؛ ایشان آزادی را با بی بند وباری اشتباه گرفته است ایشان عمل امام حسین(ع ) که منتخب خود خداست وبرای دفاع از دین و حقوق اجتماعی همه ی مردم دنیا و برقراری عدل و انصاف کشته شده است را با عمل غلط یک دختر جوان که پدرش از بیماری روانی اش سخن می گوید و ازتند خویی و پرخاشگری و تصمیمات غلط دخترش تعریف می کند ؛ و با برهم ریختن نظم اجتماع و عدم فهم درست از احترام به حقوق کل مردم ایران ؛ بی نظمی بوجود آورده و تازه با یک عمل غلط دیگر دست به خود سوزی کرده ، مقایسه می کند ! درحالیکه ایندو از جنس یکدیگر نبوده اند! و متاسفانه عزاداری امام را تشبیه به پارتی های شبانه میکند و ادعا ی فهیم بودن می کند و فکر میکند اگر دانشگاه تهران درس خواند؛ اجازه دارد هر غلطی رابه زبان بیاورد و بی ادبی به اعتقادات مذهبی مردم بکند.صبا کمالی امر بهش مشتبه شده که فردی توانا و کامل است و نعوذبالله حکمش حکم خداست! و به خودش اجازه داده تا نظرات غلط و توهین آمیز سراپا دشمنی اش با دین را در انظار گذاشته و مردم هم از او کور کورانه پیروی می کنند و ... خیالات باطل او!! صبا خانم شما خیلی خود بزرگ بین؛ وبی ادبی حتی اگر تمام پردم ایران را غذای نذری بدهی ما تورا عذرت موجه نیست! برو به درگاه خدا و امام معصومش توبه کن واز خودشان بخواه که تورا ببخشند ؛ وگرنه کلاهت پس معرکه است.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
0
خانم کمالی خدارو شکر که زود به اشتباهات پی بردید وتوبه کردی دیگر تکرار نشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
2
این صبا کیه واقعا؟ کجا بوده تا حالا که اصلا یادم نمیاد تو چه فیلمی بازی کرده؟؟؟ از این قیافه ها که تو اینترنت زیاده. صورت های دست کاری شده، لبهای ژل تزریق کرده ... بابا یه تهیه کننده ببیندش یه نقشی بهش بده شاید یه کم دیده بشه و آروم بگیره.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
3
صبا کمالی یک سلبریتی بی سوادِ خوبه که آدم مطرحی نیست وگرنه مهناز افشارم رد میکرد احمق این جماعت بویی از انسانیت نبردند چه میدونن ثارالله یعنی چیه*بیچاره ملت ما که تین جماعت سلبریتیشونن ننگ بر این سلبریتی ها ننگ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
1
گفتگوبا یزید.یزید فکر کردی که با شهید کردن امام حسین ویارانش همه پیز تمام میشود وتو لقب کثیف ترین موجود وطالم ترین موجود را خواهی داشت وخیالت برد که دیگر کسی نمیتواند دل امام وحجت خدا را به درد آورد اشتباه کردی بیا ببین افرادی هستند که نه باتیر کمان وبرای حکومت وازبین بردن دیانت بلکه با نوشته های خود در فضای مجازی دل امام زمان مارا میشکنند اینها برخی برای دیده شدن وبرخی برای به به گفتن خارجیها هر ستمی که فکر کنی روا میدارند ومانند ارازل همه را متعصب وبیسواد میپندارنداری کسانی که حتی نمیفهمند که شهدای ما برای خدا وقرارگرفتن درمسیر امام حسین جان خود را ازدست داده اند؛ یزید : یقین بدان که در پستی با تو دررقابت هستند
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
3
من اصلا آتیش گرفتم دارم میسوزم
کدوم سلبریتی؟
زن بیسوادی که چند وقته تو هیچ فیلمی راهش نمیدن؟
دختر آبی و با امام مظلوم ما مقایسه میکنی؟
برو خداروشکر کن جلو چشمام نیستی چون اگه بودی الان دیگه تو این دنیا نبودی
تو اصلا کی هستی که بخوای با امام ما درددل کنی
درد دل بخوره تو سرت
دردوبلای همه عاشقای امام حسین بخوره تو فرق سرت
ما ایرانی ها قبلا دستمون و میبریدند تا بزارند بریم کربلا
فکر نکن همینجوری وایمیسیم تو نفهم هرچی دلت بخواد بگی
دیگه غلط کردم و اینا هم به دردت نمیخوره احمق نادون،کارت تمومه
شهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
2
سلام.جالبه که برای توجیه اراجیفش متوسل به ادبیات مبتنی بر تخیل شده.!!!!!
باید گفت خیلی غلط می کنی تخیلت رو رسانه ای می کنی.همه زندیگیتون توو تخیله و با تخیلاتتون گند میزنید به انسانیت.مگه جامعه مستراح تخیل شماست؟!!!
.و متاسفم برای بی کفایتهایی که عنوان مسئول رو یدک می کشن و غیرت مذهبی و دینی شون خواب رفته وگرنه اگه به ناموسشون اینجور جسارت میشد بازهم بی توجهی نشون میدادن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
3
حیفه نظر که درمورد چنین شخصی بدیم،
انشاءا...عبدا...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
1
2
کلاً منظورم فقط صباکمالی نیست بلکه به قول آقای امید دانا (همه ی سلبریتی ها ) وَ علی الخصوص سلبریتی های ایران چون پول ها ودرآمد های بیشمارو یال مفتی درمی آورند و مزه ی پول زیادو چشیدند (من وتو که نیستیم که پول زیادو توخواب هم نمی بینیم )چون هم خودمون وهم پدرمادرامون وپدرمادراشون وده نسل قبلِ شون بانون کارگری تخم شون کاشته شده وبزرگ شدن ونسل های بعداز ما هم نون کارگری دارند می خورندخلاصه دیگه گفتن نداره مثل مانیستند که؟ضمناً از قدیم الایام همه ی علماء حکماء ودانشمندان وفلاسفه گفتند چشیدن پول خیلی زیاد ویال مفت مثل افیونه یعنی معتادی می یاره قرآن وانبیاء واولیاء هم گفته اند که همچین ثروتی(البته اگه حلال باشه) اگه قبلامعرفتشو از خدا نگرفته باشی فساد می یاره (معتادی بهِش هم یکی از این مفاسدِ شه. چون اینا (سلبریتی ها)عادت کردند به این پول ها برای پول هر کاری می کنند دست خودشون هم نیست چون تونفسِ شونه درحالی که نیازی هم ندارند مثل اون خواننده ی خاک بر سر (اِبی) که بعداً گندش هم دراُمد که دردُبی چرا ترانه ی خلیج فارس رونخوند داستانش مُفصَّلِ. شاه اِمارات حسابی جیب هاشو پُر کرده بود (گندش هم دراُمد ،احتیاجی به توضیح نیست)خلاصه سلبریتی ها همینند ادعاء ها ی وطن پرستی وعشق به مردمِ شونو باور نکنید اگه ی آدم فقیری وسطح پائین درجامعه خودشو بفروشه یا معامله کنه بااجانب برای خیانت وکاری حتی کوچیک که جنبه ی تبلیغاتی برای اونا داشته باشه کسی حتی دولت ونظام هم ملامتش نمیکنه چون احتیاج داشته (کاردبه استخونش رسیده بوده) تقصیر دولت بوده که به فکر محرومان جامعه نبوده(البته دلیل نمی شه هااااااا)ولی ی واقعیّتی یه.این فقراء که هیچ؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛ ؛سلبریتی ها هم آیا فقیرند؟؟؟؟؟؟؟؟........... این جماعت ،اگه آل سعود ووهابی ها که چشم ندارند ما ایرانی هارو ببینند ویا رابطین آمریکا واسرائیل بهشون پیشنهادی بدند تاپیشنهادشونو به اتمام نرسوندند اینا بَلَرو(بله هَ را)گفتند وبا چه وَ لَعّی ( اشتهاء ای )هم گفتند ما از پشت این دیوار خبر نداریم از کجا معلوم آل سعود ووهابیّت بااین خانم پشت پرده سَرو سِرّی نداشته !!!!!!!!چون میگن پسر ملک سلمان و مفتی هایا همان علمای أعضَمِ وهابی درکنار دیوار کعبه دست به دیوار کعبه گذاشته اند وبه خدای کعبه قسم خورده اند که تلافی یه شکست داعش و از ایران درمی آوریم(گویا فیلم اِش هم هست دارم دنبالش می گردم) صبا کمالی یو اگه به دروغ هم بگند من باور می کنم چرا ؟همچین هواداراین حکومت ونظام هم نیستم شاید اصلااز خیلی ها هم خوشم نیاد حالا چرا(من باورمی کنم)این خانم گذاشته گذاشته این حرفارو (راجع به امام حسین فقط )تواین ایام داره میگه نسبت به دختر آبی هم میتونسته ی چیز دیگه ای بگه از کجا معلوم که حتی وهابی ها هم زمانشو براش تعیین کردند که چه موقع بگه که تأثیر گذار تر باشه چون اونا علناً از امام حسین خوششون نمی یاد خلاصه( الّه واعلم)توخود بخوان ازاین حدیث مُفَصَّل. ضمناً پایگاه خبری یه محترم خواهشاً پس از مطالعه وصلاح دید این کامنت وچاپش کنید دلم خیلی برای مظلومیّت امام حسین می سوزه بعد بیش از ۱۴۰۰ سال امام حسین هنوزم مظلومه ، ومثل پدرش مولا علی هنوزم که هنوزه اسم مبارک شو با بی احترامی می برند خدا خیرتون بده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
0
0
با خدا هم‌جدل می کنیم!!! از فرمایشات ایشونه
خسته نباشید واقعا..... دیگه قانع شدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
0
0
اخه جریان جوریه که مذهبیها و بی مذهبا هر دو گروه با سلبرینیها دشمنن
نظرات شما
پیشخوان