تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸

مرکل با روحانی درباره حفظ برجام صحبت کرد

صدر اعظم آلمان روز سه‌شنبه با رئیس جمهور ایران درباره حفظ برجام صحبت کرد.

مرکل با روحانی درباره حفظ برجام صحبت کرد

رویداد۲۴  «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان روز سه‌شنبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران دیدار و گفتگو کرد.

مرکل پس از این دیدار گفت: «من با روحانی درباره چگونگی دستیابی به حداکثر میزان ثبات ممکن در خاورمیانه صحبت کردم.»

بر اساس گزارش رسانه‌ها، مرکل و روحانی در این دیدار درباره تقویت همکاری، حفظ برجام و راه‌های کاهش تنش‌های منطقه گفتگو کردند.

این در حالی است که آلمان در کنار دو کشور اروپایی دیگر (فرانسه و انگلیس) شب گذشته در بیانیه‌ای همسویی با سیاست‌های آمریکا علیه ایران را علنی کردند.

سران سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) دوشنبه شب از ایران خواستند وارد چارچوب مذاکرات «طولانی‌مدت» بر سر برنامه هسته‌ای، مسائل منطقه‌ای و برنامه موشکی شود.

تروئیکای اروپا علاوه بر این، در ادامه ادعا‌های خود همنوا با ریاض و آمریکا مدعی دخالت ایران در حمله به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی شدند.

کشور‌های اروپایی بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام وعده داده‌اند با تضمین منافع اقتصادی ایران، این توافق را حفظ کنند. این کشورها، علی‌رغم ایستادگی‌های لفظی و سیاسی در برابر اقدام آمریکا هیچ اقدام عملی برای عمل به وعده‌های خود انجام ندادند.

اتحادیه اروپا همچنین علی‌رغم مخالفت‌های لفظی با تصمیم آمریکا در زمینه برجام با سایر ادعا‌های این کشور در زمینه فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران همسو شده است.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان