تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۰۵ مهر ۱۳۹۸
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

چراغ سبز بورس به پاییز/ بازاری برای سرمایه گذاری‌های بلندمدت

بورس، پاییز را با رکوردشکنی آغاز کرد و وارد کانال ۳۱۴ هزار واحدی شد.

چراغhttps://www.rouydad24.ir/files/fa/news/1398/7/5/245074_828.jpg سبز بورس به پاییز

رویداد۲۴ ندا جعفری: ورود سرمایه‌های سرگردان مردم عادی به بازار سرمایه بورس اتفاقی است که این روزها رشد شاخص های بورس را رقم زده است. کارشناسان معتقدند در شرایط کنونی و با توجه به نوسان‌های مداوم بازارهای دیگر همچون ارز و مسکن، بازار بورس، گزینه مناسب‌تری برای سرمایه‌گذاری بلندمدت است و بهتر است سهامداران به جای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت و هیجانی در این بازار، اقدام به سرمایه‌گذاری بلندمدت کنند و مطمئن باشند سرمایه‌گذاری بلندمدت در این بازار، بازدهی مناسبی به همراه خواهد داشت ضمن اینکه به مردم توصیه می‌شود به جای سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار، از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بورس شوند، قطعا سرمایه‌گذاری از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری نسبت به سرمایه‌گذاری مستقیم، ریسک کمتری به همراه خواهد داشت.

با وجود شرایط سخت اقتصادی، بازار سهام کمتر از عوامل بیرونی تاثیر پذیرفته است و با توجه به سفر روحانی به نیویورک تا اطلاع ثانوی بازار سهام صعودی و امن خواهد بود و اگر بحران‌های داخلی نیز برطرف شود، این گزینه بیش از پیش خود را در اقتصاد ایران به عنوان نقطه‌ای امن برای نقدینگی و رونق تولید تثبیت خواهد کرد.

به گزارش رویداد۲۴ در پنج روز کاری هفته اول پاییز شاخص کل بورس توانست بیش از ۲۰ هزار واحد رشد را تجربه کند و بدین ترتیب وارد کانال ۳۱۴ هزار واحدی شود که در مقایسه با پایان هفته گذشته حدود هفت درصد افزایش داشت.

در جریان دادوستد‌های روز شنبه سی ام شهریور ماه در بازار سرمایه تعداد ۴ میلیارد و ۳۹ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش ۱۵۵۴ میلیارد تومان در ۳۷۲ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳۵۴۵ واحدی در ارتفاع ۲۹۷ هزار و ۷۱۲ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در این روز به نام نماد‌های معاملاتی معدنی و صنعتی گل گهر، گروه مپنا و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل نماد‌های معاملاتی فولاد خراسان، بانک اقتصاد نوین و بانک پارسیان با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص بورس شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز مثبتی را پشت سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۹۵۳ واحد، کل (هموزن) ۱۵۱۹ واحد، قیمت (هموزن) ۱۰۱۷ واحد، آزاد شناور ۴۸۲۸ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۲۸۰۷ و ۶۱۷۷ واحد رشد کردند.

در جریان دادوستد‌های روز چهارشنبه سوم مهرماه در بازار سرمایه تعداد ۶ میلیارد و ۹ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش ۲۱۵۳ میلیارد تومان در ۵۰۷ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۲۰۲ واحدی تا ارتفاع ۳۱۴ هزار و ۴۰۹ واحدی بالا رفت.

بیشترین اثر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در این روز به نام نماد‌های معاملاتی سرمایه‌گذاری غدیر، بانک پاسارگاد و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی تامین شد و در مقابل نماد‌های معاملاتی پالایش نفت تهران، فولاد آلیاژی ایران و پتروشیمی پارس با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص بورس شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز مثبتی را پشت سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۵۹۲ واحد، کل (هموزن) ۱۱۹۹ واحد، قیمت (هموزن) ۸۰۳ واحد، آزاد شناور ۳۷۸۸ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۱۷۸۸ و ۳۶۳۷ واحد رشد کردند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان