تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۱۳ مهر ۱۳۹۸

دویست و شصت و دومین شماره فصلنامه ارتباطات، منتشر شد

دویست و شصت و دومین شماره فصلنامه ارتباطات، منتشر شد
دویست و شصت و دومین شماره فصلنامه ارتباطات، منتشر شد
رویداد۲۴ آخرین اخبار، رویداد‌ها و موضوعات مهم مخابراتی ایران و دنیا در دویست و شصت و دومین شماره فصلنامه ارتباطات، تابستان ۹۸، منتشر شد.

از این شماره، همچنین ارتباط دوسویه با مخاطبین ارتباطات از طریق درگاه ارتباطی «گفتینو» برای علاقه‌مندان و خوانندگان نشریه ارتباطات فراهم‌شده است.

در سرمقاله این شماره، مدیرمسئول به موضوع ارتباطات در مسیر توسعه پرداخته و بخش مهمی از رونق اقتصادی را فعالیت شبکه‌ای شرکت‌ها و سازمان‌هایی می‌داند که مهم‌ترین عامل بقایشان استفاده از مدل‌های جدید و مدیریت بهتر در کاهش هزینه‌هاست.

با چنین مقدمه‌ای، مدیرمسئول فصلنامه ارتباطات، به کاهش هزینه‌ها در اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران اشاره می‌کند که با استفاده از تجربه گذشته، تغییر نگاه و فعالیت همه‌جانبه به این امر مهم نائل‌آمده است. در این سرمقاله همچنین آمده است این صرفه‌جویی ارزشمند با چاشنی افزایش بازدهی، مسیر حرکت را به سمت توسعه همگانی و خدمت مؤثر به همکاران و بازنشستگان هموارتر کرده است.

در بخش گزارش، مطالبی، چون «نگاهی به وضعیت کسب‌وکار‌های خدمات محور»، «چگونگی روند توسعه کسب‌وکار‌های خدمات محور در دهه گذشته»، «استراتژی‌های کارمند محور ...»، «کسب مقام برتر در جشنواره فاوا و حذف قبوض کاغذی ...»، «نورونتا، شبکه‌ای اختصاصی و امن»، «کسب مقام نخست مخابرات در چهاردهمین جشنواره انتشارات»، «استراتژی مخابرات ایران در حمایت از تولید داخل» و «پاویون ایران در نمایشگاه ITU تلکام بوداپست» آمده است.

در بخش بورس، گزارش دستاورد‌های سه‌ماهه اخیر شرکت مخابرات ایران در بازار بورس با عنوان «درآمد ۱۳ هزار میلیارد ریالی و بازدهی قیمتی ۵۰ درصدی اخابر» به رشته تحریر درآمده است.

در بخش فرهنگ و سازمان، تکنیک پومودورو به‌عنوان موضوعی برای مدیریت زمان به بهترین نحو، آمده است.

در بخش دانش تحول، مباحثی، چون «پنج روند تجاری که در سال ۲۰۲۰ همچنان پیشرفت خواهند داشت»، «سرعت بی‌وقفه تحول در صنعت آی سی تی» و «نگاهی به روند‌های روز حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات» منتشرشده است.

بخش جهان‌نما در این شماره مجله، به «وضعیت روبه رشد eSIM در جهان» و «کاربرد‌های بلاکچین در صنعت مخابرات»، «کاربرد‌های ۵G تا سال ۲۰۲۵ به ۹/۱ میلیارد می‌رسد» و «دنیای SOC در حال تغییر است»، می‌پردازد.

همچنین، مقاله «بررسی همبستگی شاخص‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی در پذیرش فناوری ارتباطی مخابرات» در این شماره مجله منتشرشده است.

 

 

نظرات شما
پیشخوان