تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۸
استاندار تهران اعلام کرد:

افزایش ۱۲ هزار نفری ظرفیت مراکز نگهداری از معتادان متجاهر/ تحویل ۲ هزار تخت بیمارستانی در سال ۹۸

استاندار تهران وجود ۱۳ هزار شهید و ۲۴ هزار جانباز سرافراز نیروی انتظامی را گواه تلاش این نیرو‌ها در راستای تامین نظم و امنیت دانست و گفت: اگر ما هزاران کیلومتر آن طرف مرز‌ها سنگر بندی کرده‌ایم به این دلیل است که بتوانیم توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.
استانداری تهران
رویداد۲۴  انوشیروان محسنی بندپی در صبحگاه پلیس تهران بزرگ اظهار کرد: امروز یکی از مولفه‌های رشد و بالندگی این است که چگونه بتوانیم امنیت کشور را برقرار کنیم، اگر امروز شاهد تامین امنیت هستیم به دلیل هماهنگی بین مسئولان است.

وی با بیان اینکه ۱۳ هزار شهید و ۲۴ هزار جانباز سرافراز نیروی انتظامی گواه تلاش این نیروی مجاهد است که در راستای تامین نظم و امنیت گام برداشتند گفت: اگر ما هزاران کیلومتر آن طرف مرز‌ها سنگر بندی کردیم به این دلیل است که توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.

استاندار تهران افزود: در بحث پیشگیری از اعتیاد ظرفیت مراکز معتادان متجاهر از ۵ هزار نفر به ۱۷ هزار نفر افزایش یافته است، پلیس نیازمند تجهیز شدن است و باید امکانات را برای هوشمند کردن پلیس مهیا کنیم. باید شرایطی را فراهم کنیم تا هم اشتغال رونق پیدا کند و هم شرایط برای ایجاد اشتغال جدید فراهم شود.

انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه مراسم مشترک صبحگاه ناجا با حضور جمع خبرنگاران در خصوص نتایج جسله با رییس جمهوری در خصوص مشکلات شهر تهران اظهار کرد: در جلسه با رییس جمهور مسائلی که اولویت‌های راهبردی استان تهران است را بررسی کردیم و اولین توصیه و تاکید ایشان این بود که با توجه به اینکه در بدترین شرایط تحریم ظالمانه قرار داریم هدف باید حفظ اشتغال و افزایش تولید باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به شعار سال که رونق تولید است، دستور دادند به صورت ویژه حفظ اشتغال و افزایش در دستور کار استانداری‌ها قرار گیرد، گفت: ما در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هر هفته جلسه دارد، به بنگاه‌های اقتصادی که بیش از ٧٠ نیروی انسانی شاغل دارند کمک کرده و چنانچه نیازمند حمایت استانداری باشند به آن‌ها در مسائلی همچون سرمایه در گردش، پرداخت بدهی‌ها و موارد تامین اجتماعی، امور مالیاتی و.. کمک خواهیم کرد.

استاندار تهران با اشاره به تاکید رییس جمهوری بر حفظ محیط زیست گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی تعداد روز‌های پاک در سال ٩٧ بیش از سال ٩۶ بوده است. همچنین تعداد روز‌های سالم نیز در سال ٩٧ بیش از سال ٩۶ بوده است.

وی افزود: ما اولویت‌هایی را در استان تهران در نظر گرفته ایم که از جمله آن‌ها افزایش معاینات فنی است. چهار میلیون خودرو، سه میلیون موتور سیکلت در تهران وجود دارد. همچنین تاکید بر افزایش کیفیت سوخت در تهران نیز مطالبه فرمانداری و استانداری است.

استاندار تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در آخرین جلسه مدیریت پسماند پذیرفت که تا ١۵ آذر مدیریت پسماند را به ستاد واگذار کند، گفت: با این حجم از پسماند‌های بیمارستانی و ویژه نیازمند محلی برای دفن آن‌ها بودیم که در همین زمینه یک زمین ٧٠ هکتاری شناسایی و تملک شده است تا در رقابت علمی و تخصصی برای کسانی که در این زمینه آمادگی و تخصص لازم را دارند برای بی‌خطر سازی و دفع بهداشتی پسماند اقدام کنند.

محسنی بندپی درباره بحث دیگری در خصوص تامین آب شرب در استان تهران گفت: رییس جمهوری تکلیف کردند پروژه آبرسانی به عنوان اولویت در نظر گرفته شود. در حال حاضر تصفیه‌خانه ششم ما در مناطق ٢١،٢٢ و شهر‌های غرب استان به ظرفیت دو متر مکعب در ثانیه، ٩٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و رییس جمهوری دستور دادند که برای ادامه کار تامین اعتبار لازم انجام شود، برای اینکه آب شرب مناطق ٢١،٢٢ تا پرند، رباط کریم و ملارد تامین شود.

وی افزود: همچنین سرعت بخشیدن به پروژه انتقال آب در سد لار است که بتوانیم به شهرستان شرق استان تهران آبرسانی داشته باشیم. همچنین سرعت بخشیدن به ساخت خطوط دوم تصفیه‌خانه هفتم برای تامین آب مناطق پیشوا، قرچک و ورامین یکی از اهداف دیگر است.

استاندار تهران گفت: یکی دیگر از اقدامات ما سرعت بخشیدن به پروژه‌های بیمارستانی است که در این دولت نهضتی در رابطه با ساخت و ساز بیمارستانی شکل گرفته است. در گذشته در زمینه تخت بیمارستانی با کمبود‌هایی مواجه بودیم و تقریبا ۲ هزار تخت را طی سال ٩٨ در شهر‌های قدس، ملارد، بیمارستان فیروز آبادی شهر ری و بیمارستان روانپزشکی تحویل خواهیم داد. همچنین فاز اول مهدی کلینیک و بخش اورژانس آن را بهره‌برداری خواهیم کرد. در سال ٩٩ نیز بیش از ٣٠٠٠ تخت بیمارستانی هدف گذاری کرده ایم.

وی افزود: از دیگر اقدامات ما بحث حمل و نقل است. با توجه به اینکه در تهران دو و نیم میلیون تردد روزانه داریم در رابطه با حمل و نقل برای غرب استان تهران و شهر‌های شهرقدس، ملارد، شهریار و پرند مطالعات ریلی را به پایان رسانده ایم و با سازمان حمل و نقل ریلی و معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس راه آهن کشور توافق کرده ایم که آزادسازی مسیر در این نقاط با شهرداران این مناطق بوده و اجرای خطوط ریلی با سازمان حمل و نقل ریلی باشد.

محسنی بندپی با بیان اینکه مطالعات تکمیلی در خصوص خطوط ریلی تهران و حومه به پایان رسیده و در حال انتخاب پیمانکار هستیم، گفت: مطالعات حمل و نقل ریلی به پردیس توسط قرارگاه خاتم انجام می‌شود و همانطور که رییس جمهوری قول داده و آقای نوبخت نیز تامین اعتبار کرده بودند، چهار خطی کردن حمل و نقل ریلی به تهران، ورامین، قرچک و پیشوا امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی درباره طرح ساماندهی کودکان خیابانی گفت: این طرح استمرار خواهد داشت، ما می‌خواهیم این کودکان زندگی کودکانه خود را داشته و از آن لذت ببرند و سرگردان خیابان نشوند.

محسنی بندپی در پایان گفت: رییس جمهوری از اقدامات انجام شده در استان تهران اعلام رضایت کردند و تاکید کردند که در میان مردم بوده و اولویت‌های آن‌ها را بشنویم، ما هم از ایشان قول گرفتیم که به جنوب شرق استان تهران سفر کنند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان