تاریخ انتشار: ۲۲:۰۴ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸
عطایی:

سازمان لیگ والیبال بنگاه اقتصادی شده است/ مدیر نداشتن، تبعات زیادی دارد

سرمربی تیم والیبال کاله مازندران گفت: سازمان لیگ فدراسیون والیبال همچون یک بنگاه اقتصادی عمل می‌کند.

سازمان لیگ والیبال بنگاه اقتصادی شده است/ مدیر نداشتن، تبعات زیادی دارد

رویداد۲۴  بهروز عطایی سرمربی تیم والیبال کاله مازندران درمورد علت عدم حضور نام تیم کاله در بین تیم‌های لیگ برتری والیبال اظهار داشت: اشکال ما این است در بخش پایه سرمایه‌گذاری می‌کنیم. در شرایطی که کاله وجود دارد با صرف حدود دو میلیارد تومان شرایط حضور تیم شمس (تیم ملی نوجوانان) در لیگ برتر را هم فراهم می‌کنیم. مشکل ما این است که به فدراسیون پول می‌دهیم تا بتواند خرج تیم‌های پایه کند. سه سال از تیم ملی جوانان حمایت کردیم و حالا اینگونه جواب زحمات کاله را می‌دهند.

سازمان لیگ والیبال فقط به دنبال پول گرفتن است

وی ادامه داد: ما هشت درصد بازیکنان را باید به فدراسیون بدهیم که حدود ۴۰۰ میلیون تومان است. شک ندارم باشگاه‌هایی وجود دارند که بیش از یک میلیارد بدهی دارند و هیچ مشکلی هم برای حضور در لیگ برتر ندارند. سازمان لیگ فدراسیون والیبال مانند یک بنگاه اقتصادی عمل می‌کند و فقط دنبال پول گرفتن است؛ البته این شرایط می‌تواند تبعات مدیر نداشتن فدراسیون هم باشد. در دوران داورزنی، او به خوبی با باشگاه تعامل می‌کرد و دنبال گرفتن پول زور از باشگاهی نبود.

کاله هم می‌رود تا فقط شاهد جنگ شهرداری‌ها در لیگ برتر والیبال باشیم

سرمربی تیم والیبال کاله مازندران خاطرنشان کرد: مدت‌ها است که آقایان صحبت از برگزاری لیگ با حضور ۸ تیم، ۵ تیم و ۳ تیم می‌کنند؛ حالا شرایط فراهم شده و می‌خواهم ببینم چگونه لیگ را با حضور ۸ تیم برگزار می‌کنند؟ متاسفانه بجای ترغیب بخش خصوصی به تیمداری به راحتی بخش خصوصی را فراری می‌دهند. چه بلایی سر تیم‌های داماش و باریج اسانس آمد؟ کاله هم به همین راحتی فرار می‌کند تا در لیگ برتر والیبال تماشاگر جنگ شهرداری‌ها باشیم.

ترجیح می‌دهیم مشکلات را از مسیر ورزشی حل کنیم

عطایی با بیان اینکه باشگاه کاله درست‌ترین عملکرد مالی را در سال‌های اخیر داشته است، گفت: متاسفانه آقایان نگاه اقتصادی ندارند و این موضوع به والیبال ضربه می‌زند. ما هم در شهر خود افرادی داریم که بتوانند به بدترین شکل فدراسیون را تحت فشار قرار دهند، اما ما هیچگاه همچون تیم‌های دیگر از حضور آن‌ها استفاده نمی‌کنیم، چون ترجیح می‌دهیم مشکلات را از مسیر ورزشی حل کنیم. نه باشگاه کاله مشکل مالی دارد و نه فدراسیون، اما آقایان به سمتی حرکت می‌کنند که کدورت ایجاد می‌شود. با این شرایط من به جلسه فردا هم نخواهم رفت.

پولی که سازمان لیگ می‌گیرد چگونه خرج می‌شود؟

وی با طرح این سوال که پولی که سازمان لیگ می‌گیرد چگونه خرج می‌شود، تصریح کرد: آیا طلب بازیکنان به راحتی وصول می‌شود؟ مگر کشورمان درگیر بحران اقتصادی نیست؟ مگر فدراسیون خودش به نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف بدهی ندارد؟ بهتر است در شرایط کنونی زنجیره بخشش و تعامل پیوسته باشد تا بتوان رو به جلو حرکت کرد. متاسفانه آقایان خیلی راحت شان والیبال را زیر سوال می‌برند.

غیبت عجیب چند تیم سرشناس در لیگ برتر والیبال

بنا بر اعلام سازمان لیگ فدراسیون والیبال تیم‌های پیکان، راه‌یاب ملل مریوان، سایپا، شهرداری ارومیه، شهرداری گنبد، شهرداری ورامین، فولاد ایرانیان سیرجان و سپاهان، ۸ تیمی هستند که در رقابت‌های لیگ برتر والیبال ایران حضور خواهند داشت.

فدراسیون والیبال در حالی این خبر را در خروجی خود قرار داده که نام تیم‌هایی همچون خاتم اردکان، شهداب یزد، دورنای اورمیه، پیام مشهد و کاله برای حضور در لیگ برتر والیبال دیده نمی‌شود. این تیم‌ها همگی در فصل نقل و انتقالات فعال بوده و این روز‌ها درگیر برگزاری بازی‌های دوستانه به منظور حضور پرقدرت در لیگ برتر باشگاه‌های کشور هستند.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بهروز عطایی
نظرات شما
پیشخوان