تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۰۵ آبان ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

ماجرای رپرتاژ آگهی برای آذری جهرمی چیست؟/ معاون فارین پالیسی: برای انتشار گزارش‌هایمان از کسی پول نمی‌گیریم

در حالیکه خبر رپرتاژ آگهی ۵۰ هزار دلاری فارین پالیسی برای آذری جهرمی دست به دست می‌شود، معاون این نشریه به رویداد۲۴ می‌گوید نه برای این گزارش، که برای هیچ گزارش دیگری از کسی پول نمی‌گیریم.

آذری جهرمی فارین پالیسی

رویداد۲۴ شاید خود آذری جهرمی هم گمان نمی‌کرد مصاحه‌اش با فارین پالیسی اینقدر حاشیه ایجاد کند. در هفته جاری مصاحبه‌ای از وزیر ارتباطات با نشریه آمریکایی فارین پالیسی منتشر شد که در بخشی از آن، آذری جهرمی تلویحا گزینه انتخابات ریاست جمهوری معرفی شد.

فارین پالیسی در بخشی از گزارش خود نوشت: «آیا آذری جهرمی می‌تواند مکرون ایران باشد؟» ایجاد تشابه میان جوانی امانوئل مکرون و آذری جهرمی، این شائبه را ایجاد کرد که وزیر ارتباطات قرار است گزینه انتخابات ریاست جمهوری بعدی باشد. این در حالی است که او متولد سال ۱۳۶۰ است و با توجه به شرط ۴۰ سال برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، یکی دو ماه کم می‌آورد، بنابراین حضور او در انتخابات پیش رو از اساس منتفی است.

یکی از کانال‌های تلگرامی پس از انتشار این خبر در توضیحی نوشت: «فارین پالیسی نوشت: آیا آذری جهرمی امانوئل مکرون ایران می‌شود؟ تعداد زیادی از رسانه‌های ایران وابسته به تیم جهرمی هم با شوق و ذوق خبر را بازنشر کردند. اما وقتی به اسم نویسنده نگاه کردیم، ماجرا جالب‌تر شد: روح الله فقیهی مدیر سایت انتخاب است. سایتی وابسته و نزدیک به آذری جهرمی. بعد از این‌که با دفتر مدیریت نشریه فارین پالیسی تماس گرفتیم. بخش بازرگانی این نشریه گفت در قبال دریافت مبلغی همه می‌توانند یک بخش از نشریه ما را به رپرتاژ خود یا فعالیت‌های‌شان اختصاص دهند. پرسیدم یعنی تایید می‌کنید این یک رپرتاژ تبلیغاتی است؟ گفتند بله.»

پس از درج این مطلب، افکار عمومی این سوال را طرح کردند که آذری جهرمی از کجا ۵۰ هزار دلار آورده که فقط بابت یک رپرتاژ آگهی پرداخت کند؟

هرچند روابط عمومی وزارت ارتباطات به سرعت خبر را تکذیب کرد و چنین چیزی را از اسا دروغ خواند و کانال درج کننده خبر هم، مطلب خود را حذف کرد اما طبیعی بود که افکار عمومی نه این تکذیبیه، که هیچ تکذیبیه‌ای دیگری را باور نمی‌کنند.برخی می‌گفتند آنقدر فشار وارد شده که نویسنده مجبور به عذرخواهی شده است.
بیشتر بخوانید:

رویداد۲۴ برای بررسی و اطمینان بیشتر با فارین پالیسی تماس گرفت و صحت و سقم این خبر را جویا شد. ساشا سورانسکی یکی از معاونان سردبیر نشریه اینترنتی فارین پالیسی در پاسخ به سوال خبرنگار رویداد۲۴ گفت: سایت فارین پالیسی نه تنها از هیچ کسی برای انتشار یادداشت پول نگرفته و تنها به نویسنده یادداشت حق التحریر پرداخت کرده است.

توضیحات معاون سردبیر فارین پالیسی نشان می‌داد پرداخت مبلغ ۵۰ هزار دلار برای درج رپرتاژ آگهی آذری جهرمی در فارین پالیسی حقیقت نداشته است.

آذری جهرمی فارین پالیسی

در روزهایی که جنگ «ارزش افزوده» در ایران بالا گرفته و آذری جهرمی هشدار داده که جلوی تخلفات مالی «وس» را می‌گیرد، خواندن اخباری با محتوای حمله به وزیر ارتباطات همچنان ادامه خواهد داشت. خود او اگر شنیدید کسی گفته من «قاتل بروسلی» هستم، تعجب نکنید. قاتل بروسلی این روزها در جدال با کسانی است که به گفته خودشان در مدت اخیر بیش از ۵ هزار میلیارد تومان سود کرده‌اند. 
 
پیش از خبر رپرتاژ آگهی برای آذری جهرمی، خبری منتشر شد که در آن گفته شد وزیر ارتباطات ۲۰۰ لپ تاپ به نهاد ریاست جمهوری اهدا کرده است. این خبر البته با این پاسخ مواجه شد: «یادم نمی‌آید به نهاد ریاست جمهوری یا جای دیگری لپ‌تاپ هدیه داده باشم اما چیز‌های دیگری مانند واگذاری مخابرات در ده سال قبل را به خاطر دارم. این که مخابرات را واگذار کردند و از محل درآمد‌های آن، مشغول پرداخت قسط شدند. به یاد دارم که ۵ هزار میلیارد سهام مردم در آن جاست که هنوز تعیین تکلیف نشده است. علاقه‌مند هستم که این موضوعات پییگری شود. سایبری‌های عزیز بدانند از پایان «وس» کوتاه نمی‌آیم.»
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
داریوش
|
France
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
0
1
اوباش چپول امریکایی و اروپایی تا صدام و قذافی بود و پول ملت هایشان غارت می کردند خوب از هردو دیکتاتور می رسید به شان حالا نوبت ایران شده است تا از پول ملت رپرتاژ اگهی برای اطلاعاتی وارد کننده دارو های روان گردان چاپ کند.
نظرات شما
پیشخوان