تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۲۵ آبان ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ خبر می‌دهد؛

آخرین اخبار از اعتراضات بنزینی/ یک نفر در سیرجان کشته شد

در پی افزایش قیمت بنزین، شب گذشته در چندین شهر کشور اعتراضات مردمی صورت گرفت. خوزستان و سیرجان شلوغ‌ترین شهرهای ایران بودند اما پلیس اعلام کرده همه شهرها آرام شدند.

اعتراضات به گران شدن بنزین

رویداد۲۴  روز گذشته دولت با سهمیه بندی بنزین نرخ بنزین سهمیه‌ای را ۱۵۰۰ و بنزین آزاد را ۳۰۰۰ تومان اعلام کرد. وزیر نفت لحظاتی پیش در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد ریالی از درآمد بنزین در بودجه صرف نمی‌شود و به اقشار ضعیف اختصاص خواهد یافت.

مرکز اطلاع رسانی ناجا با اشاره به اعتراضات مردم به گرانی بنزین در شهرهای مختلف کشور اعلام کرد در حال حاضر شرایط در کشور آرام است و مشکل خاصی گزارش نشده است.

به گزارش رویداد۲۴ شب گذشته شهرستان سیرجان و استان خوزستان بیشتر از سایر شهرها شلوغ شدند و مردم در خیابان‌ها نسبت به تصمیم دولت اعتراض کردند. در استان خوزستان و شهرستان سیرجان اینترنت قطع شده و دسترسی به شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد.

شب گذشته در شهرهای بیرجند، بهبهان، مشهد، شیراز و بندرعباس نیز اعتراضاتی انجام شد. برخی منابع خبر از آتش زدن جایگاه‌های سوخت دادند اما وزارت کشور هیچکدام را تایید نکرد و آنگونه که مشخص شد فیلم‌هایی که منتشر شده، همگی مربوط به اتفاقات قبلی در سال‌های گذشته بودند.

پلیس یگان ویژه در ورودی‌های متروی تهران

در حال حاضر در تهران، پلیس یگان ویژه در ورودی‌های مترو استقرار یافته است. این در حالی است که از شب گذشته در تهران اعتراضات مردمی گزارش نشده است.

معترضان جاده اصفهان به شهرکرد را بستند

منابع محلی به رویداد۲۴ خبر دادند که در اصفهان مردم معترض، قسمتی از هر دو طرف جاده فولادشهر (اتوبان اصفهان به سمت شهرکرد) را بسته‌اند و مقابل بیمارستان این شهر تجمع کرده‌اند.
 
مردم یزد هم به افزایش قیمت بنزین اعتراض کردند
 
منابع محلی در یزد می‌گویند اعتراض مردم به افزایش قیمت بنزین بسیار مسالمت آمیز برگزار شده و مردم ماشین‌هایشان را در خیابان خاموش کرده‌اند و پیاده شدند. برخی معترضان در میدان امیر چخماق نسبت به تصمیم دولت اعتراض خود را نشان دادند.
 
اعتراض مردم ماهشهر
 

خبرهای رسیده از ماهشهر حاکی از بسته شدن خیابان‌های اصلی و پرتردد این شهرستان به دلیل اعتراض مردم به افزایش قیمت بنزین است.

خبرنگار رویداد۲۴ کسب اطلاع کرده که ورودی ماهشهر از سمت هندیجان همچنان پر تنش است. سرعت اینترنت در این شهرستان به شدت کند و ضعیف است. علاوه بر مدارس، دانشگاه‌‌ها و مراکز آموزشی هم تعطیل هستند.

در خوزستان نهادهای نظامی برای آرام کردن مردم پیام‌های به آنها ارسال کرده و نوشته حضورتان در تجمعات غیر قانونی محرز شده است. اگرچه این پیام‌ها ضمانت اجرایی ندارد اما به عنوان راهکاری مسالمت آمیز و پیشگیرانه استفاده شده است.

اعتراضات بنزینی

فرماندار سیرجان گفته یکسری افراد در اعتراضات مجروح شدند و نمی‌توانیم با یقین صد در صدی بگوییم که با تیر مستقیم نیروهای امنیتی یا از جای دیگر مجروح شدند زیرا برخی‌ها از پشت و برخی نیز از بغل ضربه خوردند ضمن آنکه تاکید داریم که هیچ کدام از نیروهای امنیتی دستور شلیک مستقیم را نداشتند و فقط برای حفاظت از مخازن حساس سوخت کشور مجوز شلیک تیر هوایی را داشتند که این کار را نیز انجام داده‌اند.

محمد محمودآبادی گفته متاسفانه یک نفر در این ماجراها کشته شده اما هنوز دلیل کشته شدن این فرد مشخص نیست که تیر خورده یا خیر و اکنون در پزشکی قانونی شهرستان سیرجان در حال بررسی این موضوع هستیم و هر زمانی که دلیل فوت این شخص مشخص شود، اعلام خواهیم کرد ضمن آنکه باید عنوان کرد که این فرد از مردم عادی بوده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
0
4
حسن روحانی تو ک عرضه نداشتی چرا کاندید شدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
0
1
بنزین را گران کردین ایا کالاهای دیگر گران نمیشود مسولین مگوین هچکس حق ندارد کالا راگران برخورد میکنیم تا الان که این همه گرانی وتورم شد شما مسولین کدام قبرستان بودید سر مردم راشیره می مالید لعنت بر شما که دروع میگویید به مردم
نظرات شما
پیشخوان