تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸

معمای قطعیِ اینترنت در سیستان و بلوچستان

پس از اینکه کاربران در فضای مجازی نسبت به قطعیِ اینترنت در سیستان و بلوچستان واکنش نشان دادند. بالاخره آذری جهرمی نیز در صفحه توئیترش به انتقاد‌ها پاسخ داد وگفت: "پیگیر هستم، شمال استان برقرار شده در جنوب هم امیدوارم تا امروز مجوز صادر شود. پیامک‌های زیادی از مردم سیستان و بلوچستان دریافت کردم. "

معمای قطعیِ اینترنت در سیستان و بلوچستانرویداد۲۴  با وجود اینکه اینترنت خانگی وتلفن همراه در اکثر استان‌های کشور حتی در کانون‌های اعتراضات وصل شده است. اما استان سیستان و بلوچستان که آرام‌تر از برخی نقاط بوده، پس از گذشت ۱۶ روز کماکان در خاموشیِ اینترنت به سر می‌برد.

قطعی اینترنت در سیستان و بلوچستان صدای بسیاری از کاربران فضای مجازی در نقاط دیگر کشور را هم درآورده است. کاربران گفته اند که سیستان و بلوچستان جزو محروم‌ترین استان‌های کشور است و در اعتراضات اخیر هم جو آرام تری نسبت به دیگر نقاط کشور داشته، اما معلوم نیست که چرا قطعیِ اینترنت در این استان رفع نمی‌شود؟

بسیاری از خبرنگاران و روزنامه نگاران نیز در صفحه توئیتری آذری جهرمی و روحانی نسبت به قطعی اینترنت در سیستان و بلوچستان انتقاد کرده اند. میلاد میرکمالی خبرنگار پایگاه خبری عصر هامون نوشته است که" می‌دونید چرا سیستان وبلوچستان یه استان محرومه؟ چون بیشترین رای رو به روحانی داده و آروم‌ترین استان در آشوب‌های اخیر بوده با همه این ها، تنها استانی است که اینترنتش هنوز وصل نشده. "

یک فعال اجتماعی و محیط زیستی در سیستان و بلوچستان نیز در صفحه توئیترش خطاب به آذری جهرمی نوشته است که " دیروز به چند تا روزنامه پیام دادم تا خبر وصل نشدن اینترنت همراه در سیستان وبلوچستان رو کار کنند. صدای ما که به جایی نمی‌رسه. توی فضای مجازی هم موضوع با اهمیتی برای مردم به حساب نمیاد. آقای جهرمی هم با اون شماره تلفنش کاری نکرد. شنیده نشدن خیلی آدمو عصبانی می‌کنه. "
بیشتر بخوانید:
چرا اینترنت سیستان و بلوچستان وصل نمی‌شود؟

برخی از کاربران هم به علت وصل نشدن اینترنت در سیستان و بلوچستان اشاره کرده اند و گفته اند که "مجوز وصل شدن اینترنت را شورای امنیت کشور صادر می‌کند، اما انگار وزیر کشور هم این استان محروم را فراموش کرده! "

البته برخی هم با انتشار یک ویدئو مدعی شده اند که "بازاریان زاهدان و برخی شهر‌های سیستان و بلوچستان در اعتصاب به سر می‌برند! "، اما برخی هم در پاسخ به این ادعا گفته اند که چنین چیزی صحت ندارد.
پاسخ وزیر ارتباطات به قطعی اینترنت در سیستان و بلوچستان
پس از اینکه کاربران در فضای مجازی نسبت به قطعی اینترنت در سیستان و بلوچستان واکنش نشان دادند. بالاخره آذری جهرمی نیز در صفحه توئیترش به انتقاد‌ها پاسخ داد ونوشت: "پیگیر هستم، شمال استان برقرار شده در جنوب هم امیدوارم تا امروز مجوز صادر شود. پیامک‌های زیادی از مردم سیستان و بلوچستان دریافت کردم. "

پس از پاسخ آذری جهرمی بسیاری از کاربران نوشته اند که اینترنت در شمال این استان، همچنان قطع است و ادعای وزیر ارتباطات هم صحت ندارد.

با این حال اینترنت همچنان در سیستان و بلوچستان قطع است و تاکنون اعضای شورای امنیت کشور نیز در مورد قطعی اینترنت در این استان واکنش نشان نداده اند. حالا باید دید که شورای امنیت کشور نسبت به رفع قطع اینترنت خانگی وهمراه در سیستان وبلوچستان اقدام خواهد کرد؟! یا دلیل دیگری برای تداوم قطعی اینترنت در این استان وجود دارد.

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان