تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد؛

معرفی نشدن یک دانش آموز به المپیاد شیمی به دلیل حجاب تکذیب شد

معاون رسانه ای مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر معرفی نشدن یک دانش آموز به المپیاد، به سبب داشتن حجاب، به هیچ وجه صحت ندارد.
رویداد24-به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رسول پاپایی گفت: در پی انتشار خبری مبنی بر معرفی نکردن دانش آموز برتر المپیاد شیمی به مسابقه، به سبب داشتن پوشش حجاب، با بررسی گزارش همکارانمان در مرکز حراست، دریافتیم که دانش آموز مورد اشاره از آموزش و پرورش شهرستان ری است که در المپیاد آزمایشگاهی شیمی در سطح استان رتبه ی نخست را به دست آورده و در تاریخ هشتم خردادماه جاری به مسابقات کشوری در قزوین معرفی شده است.
وی ادامه داد: از آنجا که این دانش آموز از حجاب چادر و پوشیه برخوردار بوده، توصیه شده بود که برای رعایت دستورالعمل ایمنی آزمایشگاهی از روپوش سفید در آزمایشگاه استفاده کند، که وی از این کار امتناع می کند. از این رو، مسئولان برگزاری استان شرایط آزمایشگاهی مسابقات را برای وی به گونه یی آماده کردند تا وی بتواند با پوشش مورد نظر در مسابقه شرکت کند و مسائل ایمنی هم برای وی رعایت شود.
معاون رسانه ی مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بنابراین، خبر معرفی نکردن دانش آموز، نادرست است و اعتبار و صحت ندارد. بر خلاف آنچه در فضای مجازی منتشر شده، فقط رعایت دستورالعمل و پیشگیری از آسیب های احتمالی مورد نظر بوده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: المپیاد ، حجاب
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان