تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۱۰ دی ۱۳۹۸

چند خانوار مشمول یارانه معیشتی دولت می‌شوند؟

بعد از ثبت درخواست‌های مربوط به مشمولیت دریافت کمک معیشتی، تعداد خانوارها در مرحله دوم به ۱۸.۱ میلیون نفر افزایش یافته است.

بسته معیشتی

رویداد۲۴ دومین مرحله از کمک‌های معیشتی امشب(دهم دی) به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، گرچه مبلغ واریزی برای خانوارها تغییر نکرده اما در فاصله مرحله اول تا دوم بر تعداد خانوارهای دریافت کننده کمک‌های معیشتی افزوده شده است.

با اصلاح قیمت بنزین و مابه‌التفاوتی که در نتیجه رشد قیمت ایجاد می‌شود، دولت تصمیم گرفت که این مبلغ را به صورت نقدی به خانوارها برگرداند، اما انتخاب خانوارهای هدف که گفته شده بود بین ۱۸ تا ۱۹ میلیون نفر باشد در مرحله اول برای حدود ۱۷.۷ میلیون خانوار انجام شد.

مرحله اول کمک‌های معیشتی در حالی پرداخت شد که بعد از آن افراد زیادی نسبت به عدم دریافت معترض شدند و بر این اساس در این فاصله فرصتی فراهم شد تا افرادی که از دریافت کمک‌های معیشتی جا مانده بودند، اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کنند که تازه‌ترین آمار از این حکایت دارد که حدود ۴۱۹ هزار و ۳۰۴ خانوار یعنی حدود دو درصد به تعداد قبلی اضافه شده است.

براین اساس، تعداد خانوارهایی که در مرحله دوم کمک معیشتنی دریافت می‌کنند به ۱۸ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۳۷۲ نفر افزایش یافته و مبلغ واریزی برای خانوارها نیز از حدود ۲۴۰۰ میلیارد تومان مرحله اول به ۲۵۳۲ میلیارد تومان رسیده است.


بیشتر بخوانید: بیشترین و کمترین سبد حمایت معیشتی را کدام استان‌ها دریافت کردند؟


برخلاف یارانه نقدی که مبلغ ثابتی برای هر نفر با ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است، در کمک‌های معیشتی به تناسب افراد خانوار پرداخت‌ها انجام خواهد شد؛ به‌گونه‌ای که برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز انجام می‌شود.

گفتنی است؛ مرحله دوم یارانه معیشتی ساعت ۲۴ امشب (۱۰دی) به حساب‌ سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان