تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵

استقبال بی‌نظیر چینی‌ها از «وارکرفت» / 145 میلیون دلار فروش در چهار روز نخست

فروش فیلم «وارکرفت» در چهار روز نخست نمایش در سینماهای چین به بیش از 145 میلیون دلار رسید.

رویداد۲۴- فروش این فیلم در چین پنج برابر فروش افتتاحیه فیلم در آمریکا بود. «وارکرفت» در نخستین پایان هفته نمایش در آمریکا 27 میلیون دلار فروخت.

تا کنون هیچ فیلمی در سینمای چین به این سرعت از مرز فروش 135 میلیون دلار عبور نکرده بود. فروش بی‌سابقه فیلم در چین مجموع فروش بین‌المللی فیلم را به 227 میلیون دلار رساند. این فیلم تا کنون در 51 بازار خارج از آمریکا اکران شده و در 45 بازار صدرنشین فروش بوده است.

«وارکرفت» پس از چین بیشترین فروش خارجی خود را در روسیه تجربه کرد. این فیلم در 16 روز اکران در روسیه به فروشی برابر با 19.1 میلیون دلار دست یافت.

این فیلم که با اقتباس از یک بازی ویدئویی ساخته شده است، در سینماهای آمریکای شمالی رقابت را به قسمت دوم فیلم «احضار روح» واگذار کرد و در جدول پرفروش‌های سینمای آمریکا با 27 میلیون دلار در رده دوم ایستاد.

کمپانی‌های یونیورسال و لجندری 160 میلیون دلار برای ساخت این فیلم هزینه کرده‌اند. با توجه به فروش متوسط فیلم در آمریکا چشم امید سرمایه‌گذاران پروژه به فروش بالای فیلم در بازارهای خارجی است.

در حالی که توزیع‌کننده فیلم در بیشتر نقاط جهان کمپانی یونیورسال است، اکران فیلم در چین برعهده کمپانی‌های چاینا فیلم گروپ و هاوکسیا است.  

«وارکرفت» یک فیلم حماسی فانتزی به کارگردانی دانکن جونز است. تراویس فیمل، پائولا پاتن و بن فاستر در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.
نظرات شما
پیشخوان