تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

مجهزترین و بزرگترین ایکس ری کامیونی در شلمچه به بهره برداری رسید

به مناسبت دهه فجر و با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مجهزترین و بزرگترین ایکس ری کامیونی پیشرفته در نقطه مرزی، بین المللی و تجاری شلمچه در منطقه آزاد اروند به بهره برداری رسید. مجهزترین و بزرگترین ایکس ری کامیونی در شلمچه به بهره برداری رسید
ایکس ری کامیونی
رویداد۲۴ معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند در آیین بهره برداری از این طرح گفت: این دستگاه توسط متخصصان وزارت دفاع کشورمان ساخته شده و ارزش آن ۲۰۰ میلیارد ریال است که مبلغ آن از محل اعتبارات داخلی سازمان منطقه آزاد اروند تامین شده است.

سید علی موسوی افزود: این دستگاه مدل گنتری (x-ray-gahtri) است که قادر است در یک ساعت حداقل ۱۲۰ کامیون و در یک روز ۱۵۰۰ کامیون را اسکن کند و اطلاعات آن‌ها را به اپراتور‌ها منعکس کند.
موسوی گفت: این ایکس ری پر سرعت، پلاک خوان و کانتینر خوانی را توسط دوربین انجام می‌دهد.

به گفته معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند با نصب این تجهیزات گمرک مرز تجاری شلمچه مجهز به ایکس ری کامیونی پیشرفته می‌شود و مشکلات موجود در حوزه قاچاق کالا و مواد مخدر و عبور کالا از مبادی رسمی رفع می‌شود.

گفتنی است؛ بندر خشک شلمچه بزرگترین بندر خشک تجاری کشور است که سالانه بیش از یک میلیارد دلار کالا و خدمات از این مرز به بزرگترین شریک تجاری کشورمان یعنی عراق صادر می‌شود.

در آیین بهره برداری از این پروژه مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مشاور رییس جمهور، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و برخی دیگر از مسئولان حضور داشتند.


منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان