تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵

شورای امنیت ماموریت کمیته حمایت از لیبی را شش ماه تمدید کرد

شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه ای حکم ماموریت کمیته حمایت این سازمان در لیبی را که تا 15 ژوئن امسال منقضی خواهد شد به مدت شش ماه تا 15 دسامبر سالجاری وبه منظور تلاش برای استقرار امنیت و ثبات دراین کشور تمدید کرد.
رویداد24- اعضای شورای امنیت روز دوشنبه دراین قطعنامه با استناد به قطعنامه 2259 این شورا که در دسامبر سال گذشته به تصویب رسیده بود ضمن استقبال از ورود اعضای شورای ریاست جمهوری لیبی به شهر طرابلس در 30 مارس امسال، هدف از تمدید این حکم را ادامه حمایت از اسقرار دولت اتحاد به رهبری فائض سراجی نخست وزیر این کشور ذکر کرده اند.
دراین قطعنامه اعضای شورا حمایت مجلس نمایندگان لیبی از توافق سیاسی میان گروه های مختلف سیاسی در این کشور را نیز مورد استقبال قرار داده و خواستار ادامه تلاش های سیاسی دولت اتحاد لیبی در جهت آشتی و در برگیرندگی جامع گروه های سیاسی از سوی آن شده اند.
شورای امنیت سازمان ملل همچنین خواستار حضور جامع، برابر و موثر زنان لیبی در تصمیم گیری ها و تلاش ها و فعالیت های معطوف به انتقال دموکراتیک سیاسی در این کشور شده است.
اعضای شورای امنیت درادامه با ابراز نگرانی شدید از وخامت وضعیت انسانی در لیبی خواستار نهایی کردن توافقنامه امنیتی موقت لیبی به منظور برقراری ثبات و آرامش در این کشور به عنوان یک قدم حساس و حیاتی در جهت مقابله با چالش های اقتصادی و تشکلیلاتی و ریشه کن کردن تروریسم شده اند.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان