تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۸

چرا مردان بیشتر از زنان به کرونا مبتلا می‌شوند؟

معاون توسعه سلامت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا دو درصد است، گفت: مسری بودن این ویروس بیشتر از ویروس های مشابه است و از این رو باید نکات پیشگیری بیشتر رعایت شود.

ویروس کرونا

رویداد۲۴ نفیسه حسینی یکتا روز یکشنبه با بیان این مطلب که مطالعه جدید مرکز پیشگیری و کنترل بیماری چین نشان می‌دهد از زمان شیوع ویروس جدید کرونا در این کشور، کمترین آمار مرگ و میر مربوط به گروه سنی زیر ۹ سال و بیشترین آن متعلق به افراد بالای ۸۰ سال بوده، خاطرنشان کرد: دلیل اصلی کم بودن آمار ابتلا در میان کودکان این است که سیستم ایمنی کودکان برای مقابله با بیماری های ویروسی آماده تر است اما این بدان معنا نیست که هیچ کودکی تا کنون مبتلا نشده است.

آمادگی ابتلا به کرونا در چه افرادی بالا است؟

وی ادامه داد: سالمندان، گروه سنی هستند که احتمال ابتلا در آنان بیشتر است و در صورت ابتلا، بروز عوارض جدی تر در این افراد بیشتر دیده می شود.

حسینی یکتا درباره چرایی این امر توضیح داد: به طور معمول با افزایش سن، نقص سیستم ایمنی جدی وجود دارد به همین دلیل در میان سالمندان، این بیماری هم بروز و هم شدت عوارض بیشتری دارد.

وی تاکید کرد: همانقدر که این بیماری یک بیماری با قدرت سرایت بالا است، رسیدن آن به مرحله مرگ و میر دو درصد است که نسبت به بسیاری از بیماری های عفونی همانند آنفلوآنزا درصد پایین تری است.

همانقدر که این بیماری یک بیماری با قدرت سرایت بالا است، رسیدن آن به مرحله مرگ و میر ۲ درصد است که نسبت به بسیاری از بیماری های عفونی همانند آنفولانزا درصد پایین تری استمعاون توسعه سلامت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت یادآور شد: مسری بودن کرونا بیشتر از انواع مشابه آن است که برای مقابله با آن، نکات پیشگیری باید بیشتر رعایت شود.

 

مردان بیشتر مراقب باشند

حسینی یکتا یادآور شد: مطالعات انجام شده نشان می‌دهد میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در میان مردان بیشتر از زنان است که برای چرایی این مطلب، دلایل بسیاری همچون ضعف سیستم ایمنی، سبک زندگی نادرست، بیشتر بودن مراودات مردان در سطح جامعه و غیره وجود دارد.

وی ادامه داد: سیستم ایمنی زنان مقاوم تر است اما نمی توان کلیتی بر این امر داشت زیرا علاوه بر این که باید این آمارها به نقطه ای برسد که تفاوت های معنادار در آن مشخص شود بلکه بررسی و تحلیل و تحقیق بسیار نیاز دارد پس به این دلیل که هنوز شواهد علمی قطعیت را ثابت نکرده است، نباید روی این موضوع مانور داد.


بیشتر بخوانید:


علائم عمومی ویروس کرونا چیست؟

حسینی یکتا در بخشی دیگر از این گفت وگو درباره علائم عمومی ویروس کرونا خاطرنشان کرد: این ویروس در ابتدای امر، علائمی شبیه سرماخوردگی ساده دارد و در پیشرفت روند بیماری، علائم به سمت اختلالات تنفسی پیش می رود.

این ویروس در ابتدای امر، علائمی شبیه سرماخوردگی ساده دارد و در پیشرفت روند بیماری، علائم به سمت اختلالات تنفسی پیش می رود.وی توضیح داد: ممکن است با علائمی همچون گلودرد، تب و لرز و علائمی که در سرماخوردگی یا آنفولانزا یا هر نوع بیماری ناشی از عامل ویروس بروز کند. در واقع علائم خاص و ویژه ای ندارد و در صورتی که فردی دچار تب بالا یا مشکلات تنفسی شد باید جهت بررسی این موضوع مراجعه جدی داشته باشد.

ویروس کرونا از دی ماه گذشته تا کنون بیش از دو هزار قربانی گرفته است. تقریبا تمامی جانباختگان از چین، ‌کشوری که ویروس از آنجا شیوع پیدا کرد، هستند. چهار نفر نیز در ایران بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌ اند. ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد.
بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ تن را گرفته است.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (یکشنبه) گفت: تعداد تلفات بیماری کرونا در ایران به هشت و تعداد مبتلایان به ۴۳ نفر رسید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان