تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

روش جدید ژاپنی‌ها برای درمان مبتلایان به کرونا

گروهی از متخصصان ژاپنی در روشی جدید دستکم ۱۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا را با استفاده از یک دستگاه قلب و ریه درمان کردند.

روش جدید ژاپنی‌ها برای درمان مبتلایان به کرونارویداد۲۴ ‌ این افراد با دستگاه قلب و ریه طی مرحله ای که ECMO یا اکسپژناسیون غشایی برون پیکری نامیده می شود، تحت درمان قرار می گیرند در این روش اکسیژن مستقیما به خون ارسال می شود تا موقتا کار ریه را انجام دهد.

در یک بررسی که توسط کارشناسان این گروه متشکل از اعضای انجمن مراقبت های پزشکی ویژه ژاپن و انجمن پزشکی حاد ژاپن، از حدود ۳۰۰ موسسه پزشکی در سراسر ژاپن به عمل آمد، مشخص شد که دستکم ۱۵ بیمار تحت این درمان قرار گرفتند که تا روز سه شنبه زنده بودند.

این گروه از کارشناسان می گویند از آنجاییکه در حال حاضر هیچ دارویی وجود ندارد که ثابت شده باشد علیه این ویروس موثر است، پزشکان تا زمانیکه ویروس توسط سیستم ایمنی بیمار از بین برود، باید این علائم را کنترل کنند.

گروه یاد شده می گوید چهار نفر از این ۱۵ نفر این دوره درمان را پشت سر گذاشته اند و در حال بهبودی هستند.


بیشتر بخوانید: شمار مبتلایان کرونا در کره جنوبی از مرز ۶ هزار نفر عبور کرد


سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

در ژاپن تا کنون ۳۴۶ تن به کرونا مبتلا شده و ۶ تن نیز جان باخته اند، گزارش ها حاکی است در این کشور تا کنون ۲۲۹ تن نیز درمان شده اند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان