تاریخ انتشار: ۲۱:۰۸ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
در گفتگو با وزیر امور خارجه اندونزی؛

ظریف بر لزوم مقابله با تحریم‌های آمریکا برای مبارزه با ویروس کرونا تاکید کرد

وزیر امور خارجه بر لزوم مقابله و عدم رعایت تحریم‌های غیر قانونی، غیر انسانی و یکجانبه آمریکا علیه ملت ایران برای مبارزه با ویروس کرونا تاکید کرد.
تحریم های آمریکا علیه ایران
رویداد۲۴ به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی امروز - چهارشنبه - در گفت وگوی تلفنی در خصوص آخرین تحولات مربوط به شیوع جهانی ویروس کرونا گفتگو و تبادل نظر کردند.

در این گفتگو محمد جواد ظریف بر لزوم مقابله و عدم رعایت تحریم‌های غیر قانونی، غیر انسانی و یکجانبه آمریکا علیه ملت ایران برای مبارزه با کرونا تاکید کرد.

ورود ویروس کرونا به ایران از اواخر بهمن ماه به شکل رسمی اعلام شد. ایران نزدیک به دو سال است که با شدیدترین تحریم‌های آمریکا شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد.

کاخ سفید از ۱۸ اردیبهشت ۹۷ ضمن خروج از توافق هسته‌ای با ایران، همه مسیر‌های اقتصادی و سرمایه گذاری، نفت، پتروشیمی، شرکت‌های بیمه و افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی را تحریم کرد.

آمریکا پیش از این ادعا کرده بود، سازوکاری جدید برای مبادله کالا‌های کشاورزی و دارو با ایران از طریق سوئیس ایجاد و اجرایی شده است؛ ادعایی که «سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از همان ابتدا نیز به آن مشکوک بود و گفت: «اگر آمریکایی‌ها قصد و نیت خیر داشتند، این کمک را رسانه‌ای نکرده و دنبال اهداف تبلیغاتی نبودند. دولت آمریکا برای همان کانال کمک‌های بهداشتی سوییس نیز با وجود تبلیغات، سنگ‌اندازی می‌کند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه به نکته‌ای در تضاد با ادعای آمریکا نیز اشاره کرد و افزود: «با وجود ادعا‌های واهی آمریکا که مواد دارویی و غذایی تحریم نیستند، عملاً راه هرگونه نقل و انتقال بانکی را در این زمینه بستند. با راه اندازی کانال به اصطلاح بشردوستانه برای تأمین اقلام دارویی، رسماً تأیید کردند این ادعا پوچ و خلاف رأی ICJ بوده و دارو و غذا نیز تحریم است؛ در حالیکه نباید باشد.»
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا
نظرات شما
پیشخوان