تاریخ انتشار: ۲۲:۴۴ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

افت ناگهانی قیمت طلا

قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی فلزات گرانبها ۲۹.۴ دلار کاهش یافت و هر اونس از این فلز ارزشمند ۱۶۰۶.۶ دلار قیمت‌گذاری شد.

افت قیمت طلا به علت ویروس کرونارویداد۲۴ ‌پس از آنکه روز گذشته شاهد صعود بیش از ۱۱۰ دلاری قیمت طلا در بازار بودیم، امروز قیمت این عنصر گرانبها ۲۹.۴ دلار ارزان شد و هر اونس از آن، ۱۶۰۶.۶ دلار داد و ستد شد.

قیمت کنونی در مقایسه با قیمت یک ماه گذشته ۵۲.۸ دلار پایین‌تر و در مقایسه با قیمت یک‌سال گذشته ۲۸۵.۲ دلار بالاتر بوده است. برخلاف طلا، قیمت دیگر فلزات گرانبها در بازار صعودی بود، به گونه‌ای که نقره ۲ سنت بالا رفت و ۱۴.۳۸ دلار در هر اونس به فروش رسید.

پلاتین و پالادیوم به ترتیب ۱۱ و ۶۳ دلار افزایش قیمت را تجربه کرد و ۷۱۹ و ۱۹۳۷ دلار در هر اونس به فروش رسید. همچنین به گزارش رویترز، دلیل کاهش امروز قیمت طلا، انتظار بازار نسبت به اجرایی شدن بسته ۲ هزار میلیارد دلاری محرک اقتصادی در آمریکا و تصویب آن در کنگره این کشور بوده است.


بیشتر بخوانید: قیمت ارز، دلار، یورو، سکه و طلا ۹۹/۱/۶


از سوی دیگر به دلیل افزایش محدودیت‌ها ناشی از شیوع ویروس کرونا در آفریقای جنوبی، شاهد افزایش قیمت پلاتین و پالادیوم در بازار بوده‌ایم. در واقع، تصمیم کنگره آمریکا برای اجرای بسته ۲ هزار میلیارد دلاری محرک اقتصادی و توافق با دولت این کشور بر سر این موضوع باعث شده است که سرمایه‌گذاران به سمت نقد کردن دارایی‌های خود روی بیاورند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
0
0
چرا همه جای دنیا طلا ارزون میشه ولی باز تو ایران گرون میشه؟
نظرات شما
پیشخوان