تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
یک داستان عجیب، اما واقعی

باشگاه استقلال؛ هر سال یک مدیرعامل!

باشگاه استقلال در ۶ سال اخیر تغییرات زیادی در بحث مدیریتی این باشگاه داشته است.

حواشی مدیریتی استقلالرویداد۲۴ ‌ سالی که گذشت، از لحاظ مدیریتی بدترین سال برای باشگاه استقلال بود. از رفتن استراماچونی گرفته تا مشکلات عدیده مالی و اداری برای این تیم. اگر چه باشگاه استقلال سال بد مدیریتی را پشت سر گذاشت، اما نباید فراموش کرد که این باشگاه پرطرفدار آسیب‌های زیادی از بعد مدیریتی و حضور افراد غیرمتخصص در سال‌های اخیر خورده است.

جالب است که این باشگاه طی ۶ سال گذشته مدیرعامل‌های مختلف و افراد زیادی را در هیئت مدیره به خود دیده است. از سال ۹۳ که علی فتح‌الله‌زاده از مدیرعاملی استقلال کنار رفت و از تاریخ ۲۷ اردیبهشت همان سال که بهرام افشارزاده مدیرعامل استقلال شد، تاکنون صندلی مدیریت استقلال به پنج نفر رسیده است، یعنی تقریبا سالی یک مدیرعامل! در هیج کجای دنیا شاهد نیستیم که باشگاهی این همه تغییرات داشته و ثبات نداشته باشد. بدتر از همه، تغییرات پی در پی در هیئت مدیره این باشگاه استقلال است.

اگر یک سرچ ساده در اینترنت زده شود، به اسامی مختلفی برمی‌خوریم که در هیئت مدیره باشگاه فعالیت کرده‌اند، از افرادی که بنگاه‌های تجاری داشته تا معدود افراد فوتبالی مثل مرحوم منصور پورحیدری. سال ۹۳ که افشارزاده مدیرعامل استقلال شد، سال خوبی برای این باشگاه نبود و آبی‌پوشان در حالی که در جمع مدعیان قهرمانی بودند در رده ششم قرار گرفتند.

پس از آن، پرویز مظلومی توسط افشارزاده به استقلال بازگشت که باعث انتقاد‌های زیادی از سوی هواداران به مدیرعامل باشگاه شد. مظلومی نیز با وجود اینکه هفته‌ها با استقلال در صدر قرار داشت، دربی برگشت لیگ چهاردهم را با نتیجه ۴ بر ۲ واگذار کرد و در نهایت نیز در رده سوم قرار گرفت. فصل بعد رضا افتخاری جانشین افشارزاده شد. افتخاری نیز با چالش‌های زیادی روبرو شد و نفراتی، چون مامه تیام، سرور جپاروف، سیدمجید حسینی و ... در دوران مدیریت او از استقلال رفتند.

پس از افتخاری نوبت به امیرحسین فتحی رسید. دیگر نیازی نیست در خصوص مدیریت فتحی مطالبی عنوان شود، چون همگان به خاطر دارند در فصل جاری چه اتفاقاتی افتاد و استراماچونی و قبل‌تر از آن وینفرد شفر چطور از استقلال جدا شدند. پس از فتحی پنجمین نفر اسماعیل خلیل‌زاده بود که به عنوان سرپرست باشگاه روی صندلی نشست. او که قول بازگشت استراماچونی را داده بود، پس از پرداخت پولش سراغ دیبیاسی رفت و در نهایت فرهاد مجیدی را انتخاب کرد! با گذشت زمان، خلیل‌زاده نیز کنار رفت تا بار دیگر سکان باشگاه به فتح‌الله‌زاده داده شود. این برای چهارمین بار است که فتح‌الله‌زاده روی میز صندلی مدیریت باشگاه می‌نشیند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان