تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۹

ابتلای ۴۰۰ اسرائیلی به ویروس کرونا ظرف ۲۴ ساعت/مخالفت مرکل با فروش دستگاه‌های تنفسی به تل‌آویو

رژیم صهیونیستی بالاترین میانگین شمار مبتلایان به ویروس کرونا در یک روز را در اراضی اشغالی ثبت کرد. همچنین صدراعظم آلمان درخواست نخست وزیر این رژیم برای خریداری دستگاه‌های تنفس مصنوعی از آلمان جهت مقابله با این ویروس را رد کرد.

مشکلات اسرائیل برای مقابله با ویروس کرونارویداد۲۴ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تشکیل قریب الوقوع دولت متحد با هدف مقابله با کرونا ویروس خبر داد و در پیامی تصویری در توییتر گفت: ما در مسیر تشکیل دولت متحد با بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی - سفید در نبردی مشترک برای مقابله با کرونا هستیم.

شبکه ۱۲ اسرائیل نیز اعلام کرد: نتانیاهو با بنی گانتس به منظور دستیابی به توافق پیرامون تشکیل دولت جدید دیدار خواهد کرد و احتمال داد که تشکیل این دولت روز دوشنبه اعلام شود.

رژیم صهیونیستی روز شنبه ۵۸۴ مورد مبتلای جدید به ویروس کرونا را ثبت کرد و این عدد بالاترین میانگین مبتلایان به این ویروس در یک روز در اراضی اشغالی است.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد، تاکنون سه هزار و ۶۱۹ مورد مبتلا به ویروس کرونا ثبت شده که ۱۲ تن از آنها فوت کردند.

همچنین آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان درخواست نتانیاهو را برای ارائه دستگاه‌های تنفس مصنوعی جهت مقابله با ویروس  کرونا که ریه‌های مبتلایان را مورد هدف قرار می‌دهد، رد کرد.

در این خصوص روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، نتانیاهو اخیرا در تماس تلفنی با مرکل از او درخواست کرده که دستگاه‌های تنفس مصنوعی به رژیم صهیونیستی بدهد اما وی این درخواست را رد و اعلام کرده است آلمان از کمبود این دستگاه‌ها دچار مشکل است به ویژه اینکه اخیرا ۱۰۰ عدد از این دستگاه‌ها را به فرانسه قرض داده است.

این روزنامه زمان این گفت‌وگوی تلفنی را مشخص نکرد اما دفتر نتانیاهو روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی در تماس تلفنی با صدراعظم آلمان راه‌های همکاری برای مقابله با بحران شیوع ویروس را مورد بررسی قرار داده است. دفتر نتانیاهو خبر درخواست دستگاه تنفسی از آلمان را تایید یا تکذیب نکرد و تنها اعلام کرد: جزئیات گفت‌وگو میان این دو رهبر را فاش نمی‌کند.

در سایه شیوع کرونا ویروس درخواست جهانی برای در اختیار داشتن دستگاه‌های تنفس مصنوعی افزایش یافته و به همین دلیل قیمت این دستگاه نیز ۱۰ برابر شده است. رژیم صهیونیستی هم درخواست‌های مختلفی از چندین کشور برای خریداری این دستگاه‌ها ارائه کرده اما تا کنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از یک مسؤول اسرائیلی نوشت، در حال حاضر امکان وارد کردن هیچ چیزی از اروپا وجود ندارد. زیرا اروپایی‌ها در کمک به خودشان دچار مشکل هستند.

یک مسئول اسرائیلی دیگر نیز اعلام کرد: اسرائیل از راه‌های مختلف به دنبال دستیابی به دستگاه تنفسی است و در این رابطه یوسی کوهن، رئیس سازمان اطلاعات اسرائیل در پی استفاده از روابط شخصی خود با رهبران و روسای سازمان‌های محرمانه است.

همچنین کانال "کان" اسرائیل روز چهارشنبه اعلام کرد: تیم مشترکی به رهبری رئیس موساد و رئیس شورای امنیت داخلی این رژیم برای خرید تجهیزات پزشکی لازم از خارج تشکیل شده و آماده خرید ۱۰ هزار دستگاه تنفس مصنوعی از آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس است.

این شبکه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی در حال حاضر ۳۰۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی دارد اما در صورت افزایش شمار مبتلایان به کرونا که هر سه روز دو برابر می‌شود اوضاع بسیار نگران کننده خواهد بود و باید آمادگی‌های لازم صورت بگیرد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان