تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

نوسان‌های بازار طلا و سکه در بحران ویروس کرونا/ قیمت‌ها فعلا صعودی است

قیمت اونس جهانی طلا در حال حاضر به ۱۶۲۲ دلار رسیده و قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم در بازار ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح جدید ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان، قیمت نیم سکه ۳ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان، قیمت ربع سکه ۱ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان و قیمت سکه گرمی ۹۸۰ هزار تومان تعیین شده است.

قیمت طلا و سکه

رویداد۲۴ سال ۱۳۹۸ سال پر نوسانی برای بازار طلا و سکه بود و افزایش قیمت ۳۴ درصدی را برای سرمایه‌گذاران بازار سکه به همراه داشت که کمتر از بازدهی طلا بود، زیرا میزان بازدهی این فلز گرانبها در سال ۹۸، حدود ۶/ ۳۱ درصد و کمتر از بازدهی سکه بود.

سبقت قیمت سکه از قیمت طلا در سال گذشته

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در ۱۵ فروردین ماه ۹۸ و پس از تعطیلات نوروز در بازار آزاد با قیمت ۴ میلیون و ۶۵۳ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۵۲۷ هزار تومان قیمت گذاری شد.

در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی در ابتدای سال ۹۸ با نرخ ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک‌میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۸۷۸ هزار تومان معامله شدند.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در ابتدای سال گذشته ۴۲۶ هزار و ۹۰۰ هزار تومان ارزش‌گذاری و هر مثقال طلا نیز در بازار تهران یک میلیون و ۸۵۵ هزار تومان قیمت گذاری شد. ضمن آنکه هر اونس طلا در بازار‌های جهانی نیز در ابتدای سال نود و هشت  ۱۲۹۱.۷ دلار بود.


بیشتر بخوانید: سه عامل موثر بر قیمت طلا


قیمت سکه که در ابتدای سال ۱۳۹۸ در کانال ۴ میلیون و ۶۵۳ هزار تومان قرار داشت، با افزایش قیمت در اواخر اردیبهشت ماه به ۵ میلیون تومان رسید و پس از آن توانست تا ابتدای آبان ماه روند تقریبا با ثبات نزولی را پشت سر بگذارد و در چهارم آبان ماه قیمت سکه به پایین‌ترین میزان سال گذشته خود رسید و در سطح سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار گرفت.

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در ۲۸ اسفند ماه ۹۸ در بازار آزاد ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و طرح قدیم ۵ میلیون و ۹۲۵ هزار تومان شد.

ضمن آنکه قیمت نیم سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۶۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۷۶۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۷۵ هزار تومان تعیین شد و به فروش رسید.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۶۰۲ تعیین شد که در ابتدای سال ۴۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده بود و هر گرم طلای ۲۴ عیار ۸۱۳ هزار تومان و هر مثقال طلا ۲ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شدند، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازار‌های جهانی نیز رشد کرد و با قیمت ۱۵۰۳ دلار معامله شد.


قیمت طلا و سکه در روزهای گذشته چقدر تغییر کرد؟


ویروس کرونا بازار طلا را هم تعطیل کرد

محمد کشتی آرای رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی رویداد۲۴ در مورد وضعیت این روزهای طلا می‌گوید: قیمت طلای ۱۸ عیار از اسفندماه سال ۹۸ تا امروز ۳۰ هزار تومان رشد داشته است، اما نمی‌توان گفت این رشد همچنان ادامه داشته باشد یا نه.

کشتی آرای ادامه می‌دهد: نوسان‌های بازار طلا و سکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات بوجود آمده مشخص نیست و همه این عوامل به تغییرات قیمت ارز و نرخ جهانی طلا برمی‌گردد و نمی‌توان گفت دورنمای بازار طلا همچنان صعودی خواهد بود.

این فعال بازار سکه و طلا ادامه می‌دهد: در حال حاضر به علت گسترش ویروس کرونا در کشور بازار طلا به دستور ستاد مبارزه با ویروس کرونا و اتاق اصناف ایران تعطیل است و هیچ کدام از واحد‌های صنفی در سطح کشور فعالیتی ندارند.

کشتی آرای با بیان اینکه قیمت طلا در حال حاضر بر اساس فرمول‌های موجود تعیین می‌شود، ادامه می‌دهد: هر چند داد و ستدی برای طلا و سکه در کشور بسیار محدود است، اما نرخ‌گذاری‌ها انجام می‌شود.

او می‌گوید: در برخی از واحد‌های طلافروشی به صورت محدود خرید و فروش‌های مجازی و انلاین آنجام می‌شود، اما آنچه به ما ابلاغ شده این است که تا ۲۳ فروردین ماه ۹۹ همچنان واحد‌های صنفی باید تعطیل باشند و نباید هیچ گونه فعالیت اقتصادی داشته باشند.

کشتی آرای با اشاره به نرخ اونس جهانی طلا می‌گوید: قیمت اونس جهانی طلا در حال حاضر به ۱۶۲۲ دلار رسیده و قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم در بازار ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح جدید ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان، قیمت نیم سکه ۳ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان، قیمت ربع سکه ۱ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان و قیمت سکه گرمی ۹۸۰ هزار تومان تعیین شده است.

او می‌گوید: همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۸ عیار در بازار امروز به ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار آزاد به ۶۴۱ هزار تومان رسیده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت سکه ، طلا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان