تاریخ انتشار: ۲۳:۲۰ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۹

طرز تهیه کباب حسینی + نکته های کلیدی

کباب حسینی یکی از کباب‌های قدیمی و سنتی ایرانی است که مانند کباب تابه‌ای در تابه تهیه می‌شود. این کباب خوشمزه را می‌توانید نسبت به ذائقه خود با گوشت قرمز (گوسفندی و گوساله) یا گوشت سفید (مرغ و بوقلمون) تهیه کنید.

کباب حسینی

رویداد۲۴ در این آموزش کباب حسینی با گوشت مرغ تهیه شده است، در صورتی که مایلید این کباب خوشمزه و مجلسی را با گوشت گوسفندی یا گوساله تهیه کنید کافیست گوشت مرغ را از دستور حذف کنید و به همان مقدار گوشت قرمز اضافه کنید.

نکته دیگر در مورد تهیه کباب حسینی با گوشت قرمر این است که، چون گوشت قرمز دیرتر از گوشت مرغ می‌پزد باید مقدار بیشتری آب داخل تابه بریزید. ضمن اینکه برای پخت کباب حسینی با گوشت قرمز مدت زمان بیشتری نیاز است.

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می‌توانید برای ۴ نفر کباب حسینی تهیه کنید. در صورتی که می‌خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کباب تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه کباب حسینی با پارسی دی همراه باشید.


مواد لازم برای ۴ نفر


پیاز متوسط ۲ عدد
گوجه فرنگی ۴ عدد
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد
آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
سیخ چوبی به تعداد کافی
روغن مایع ۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
سینه مرغ یا سردست گوسفند ۶۰۰ گرم
بیشتر بخوانید: طرز تهیه کباب قفقازی رستورانی در منزل


کالری کباب حسینی: برای هر نفر ۳۰۰ تا ۳۵۰ کالری

دستور پخت


همانطور که در ابتدای دستور هم عرض کردیم روش پخت کباب حسینی با گوشت قرمز و گوشت مرغ با هم تفاوتی ندارد و از هر کدام که مایل باشید می‌توانید استفاده کنید. ما این در این دستور از گوشت مرغ استفاده کرده ایم.

ابتدا سینه‌های مرغ را پس از شستشو به شکل قطعات کوچکتر (کمی کوچکتر از جوجه کباب) خرد کنید و داخل یک کاسه مناسب بریزید. در ادامه پیاز‌ها را به صورت حلقه‌ای خرد کنید و به همراه ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع، آبلیمو، نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کنید.


مواد را با دست به طور کامل زیر و رو کنید و به خوبی مخلوط کنید تا تمام نقاط گوشت مرغ را پوشش بدهند. پس از اینکه مواد را خوب مخلوط کردید یک سلفون روی کاسه بکشید و آن را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار دهید تا گوشت طعم دار شود.

در مرحله بعد فلفل دلمه‌ای را به شکل مکعب‌های کوچک خرد کنید سپس پس از گذشت ۲ ساعت گوشت مرغ را از یخچال خارج کنید. سیخ‌های چوبی را با مقدار خیلی کمی روغن مایع چرب کنید تا هنگام خارج کردن کباب‌ها به مشکل بر نخورید.

در این مرحله یک تکه مرغ، یک تکه فلفل دلمه‌ای سیخ کنید به صورتی که میان هر دو تکه مرغ یک تکه فلفل دلمه‌ای قرار بگیرید. در صورت تمایل می‌توانید از پیاز و فلفل سبز هم برای قرار دادن میان تکه‌های مرغ استفاده کنید.

پس از اینکه سیخ کردن مرغ‌ها تمام شد یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید سپس یک لیوان آب به همراه ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو و ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع داخل آن بریزید. در ادامه رب گوجه فرنگی را در نصف لیوان آب جوش حل کنید و به تابه اضافه کنید.


حرارت زیر تابه را زیاد کنید تا آب سریع به جوش بیاید. پس از اینکه آب داخل تابه به جوش آمد حرارت را ملایم کنید و سیخ‌های کباب را داخل تابه بچینید. در ادامه درب تابه را بگذارید و اجازه دهید کباب با حرارت بسیار ملایم آماده شود.

در میانه پخت کباب گوجه فرنگی‌ها را از وسط نصف کنید و در کنار تابه قرار دهید تا با آماده شدن کباب، گوجه فرنگی‌ها نیز آماده شوند. پس از اینکه آب اضافی داخل تابه تبخیر شد و کباب آماده شد آنرا به همراه نان یا برنج سرو کنید.

نکات پخت کباب حسینی


یکی از نکاتی که شاید خیلی‌ها از آن اطلاع نداشته باشند آماده کردن سیخ‌های چوبی برای تهیه کباب حسینی است. به دلیل اینکه کباب حسینی داخل آب قرار می‌گیرد اگر سیخ‌ها را از قبل آماده نکنید آب کباب را به خود می‌کشند.

برای آماده کردن سیخ‌های چوبی بهتر است سیخ‌ها را از قبل به مدت دو الی سه ساعت درون آب بخیسانید تا علاوه بر اینکه نسوزند و رنگشان سیاه نشود آب کباب را نیز به خود نکشند. این کار روی طعم و ظاهر کباب تاثیر خوبی می‌گذارد.
 
 
منبع:پارسی دی
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آشپزی ایرانی
نظرات شما
پیشخوان