تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

آسیب‌های پوستی از علائم ویروس کرونا است؟

محمد رضوانی، فوق تخصص بیماری‌های پوست، مو و زیبایی اظهار کرد: آنچه که درباره تظاهرات اصلی ویروس کرونا مدنظر است درگیری ریوی، قلبی و گاهی کلیوی است.

علائم ویروس کرونا

رویداد۲۴ محمد رضوانی، فوق تخصص بیماری‌های پوست، مو و زیبایی اظهار کرد: آنچه که درباره تظاهرات اصلی ویروس کرونا مدنظر است درگیری ریوی، قلبی و گاهی کلیوی است.

او افزود: علائم پوستی در ویروس کرونا بسیار شایع و مهم نیست؛ اما با این حال در مقاله علمی ذکر شده است که بین ۸۸ بیمار بستری شده برای عفونت ویروسی کرونا ؛ ۱۸ نفر آن‌ها معادل ۲۰ درصد، دارای علائم پوستی بوده اند. همچنین ۴۴ درصد از این افراد در شروع این علائم و بقیه افراد در طی مراحل بستری شدن در معرض عوارض پوستی قرار گرفته اند.

رضوانی ادامه داد: در اکثر افراد بیمار، این علائم بصورت بثورات پوستی قرمز رنگ، در ۱۶ درصد افراد به صورت کهیر گسترده و ۵ درصد دیگر موارد تاول‌های شبیه به آبله مرغان مشاهده است. خارش پوستی در این افراد وجود نداشته و یا بسیار کم دیده شده که شایع‌ترین محل درگیری در تنه بدنی افراد مشخص شده است.

این متخصص پوست ، مو و زیبایی مطرح کرد: باید به این نکته مهم توجه داشت که تظاهرات پوستی به هیچ عنوان ارتباطی با شدت بیماری ندارد، یعنی داشتن یا نداشتن ضایعات پوستی در تغییر پیش آگهی بیمار و شدت بیماری تاثیر نمی‌گذارد.


بیشتر بخوانید:مشکلات گوارشی، علائم جدید ویروس کرونا


رضوانی بیان کرد: به طور کل تظاهرات پوستی در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ مانند سایر عفونت‌های ویروسی عمل می‌کند و انواع خاصی را شامل نمی‌شود. البته مواردی مانند خونریزی‌های سر سوزنی زیر سطح پوست، کبودی‌های کوچک و رگه‌های قرمزی سطح پوست گزارش شده است.

او در پایان گفت: در این مطالعه افرادی که دارو مصرف کرده بودند را از لیست خارج کردند، تا تظاهرات پوستی به عنوان عوارض دارویی محسوب نشود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان