تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره وضعیت خدمات بهداشتی آفریقا

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه هشدار داد که در صورت بی توجهی و سهل انگاری در زمینه ارایه خدمات بهداشتی، بیش از ۵۰۰ هزار نفر در جنوب صحرای آفریقا در سال‌جاری و سال آینده جان خود را از دست می‌دهند.

سازمان جهانی بهداشت رویداد۲۴ یک گروه مدل‌سازی این سازمان و برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز (UNAIDS) پیش بینی می‌کنند که ویروس کرونا، ایدز و سل در صورت ادامه وضعیت کنونی ارایه خدمات بهداشتی در جنوب صحرای آفریقا جان مردم را بشدت تهدید خواهد کرد.

تخمین زده می‌شود در سال ۲۰۱۸ در حدود ۴۷۰ هزار نفر در منطقه آفریقا در ارتباط با بیماری ایدز جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر تدروس آدهانوم دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: چشم‌انداز وحشتناک کشته شدن نیم میلیون نفر دیگر در آفریقا در اثر بیماری‌های ایدز به مثابه بازگشت به گذشته دردناک و فاجعه بار است.


بیشتر بخوانید: سازمان جهانی بهداشت: تولید واکسن ویروس کرونا تا ۱۶ ماه طول می‌کشد


وی افزود: ما باید این موضوع را به عنوان یک پیام هشدار به کشور‌ها برسانیم تا راه‌های پایداری کلیه خدمات حیاتی سلامت را مشخص کنیم.

به گفته آدهانوم، برخی از کشور‌ها در حال حاضر اقدامات مهمی را درباره ایدز انجام داده‌اند و تا حدودی اطمینان حاصل شده که مردم می‌توانند خدمات درمانیدریافت کنند و ما همچنین باید اطمینان حاصل کنیم که منابع جهانی آزمایش و درمان به کشور‌هایی که به آن‌ها احتیاج دارند، ادامه می‌یابد.

در جنوب صحرای آفریقا تخمین زده می‌شود ۲۵.۷ میلیون نفر با ایدز زندگی می‌کنند و ۱۶.۴ میلیون نفر (۶۴٪) در سال ۲۰۱۸ تحت درمان ضد ویروسی قرار گرفتند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا ، آفریقا
نظرات شما
پیشخوان