تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵

تهران در مقابل حوادث و بلایای طبیعی ایمن نیست/عدم ناهماهنگی بین دستگاه ها، شهر را دگرگون می کند

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهر تهران در مقابل حوادث و بلایای طبیعی، از ایمنی لازم برخوردار نیست.

رویداد۲۴- رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهر تهران در مقابل حوادث و بلایای طبیعی، از ایمنی لازم برخوردار نیست.
 
اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حادثه انفجار در منطقه شهران تهران اظهار داشت: به طور کلی شهر تهران در مقابل حوادث و بلایای طبیعی، از ایمنی لازم برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه حادثه در منطقه شهران باعث شد تا هماهنگی خوبی بین دستگاه های مختلف شهر انجام شود، افزود: بدون تردید این هماهنگی و همکاری برای پیشگیری از اتفاقات این چنینی در شهر نیز باید انجام شود.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حادثه رخ داده در منطقه شهران تصریح کرد: این اتفاق باعث شد تا منطقه شهران به حالت اولیه خود برگردد و خدمات مختلفی برای ایمنی بیشتر دریافت کند.

شاکری با تاکید بر اینکه دستگاه های مختلفی مانند سازمان آب و فاضلاب، شرکت برق، شرکت مخابرات، شرکت گاز، معاونت شهرسازی و معماری، سازمان نظام مهندسی، مشاوران و پیمانکاران کل ساخت و سازها، تهیه شبکه ها و احداث ها را رقم می زنند، گفت: همه این نهادها باید از آمادگی لازم برای رخ دادن چنین حوادثی را داشته باشند، اما در حال حاضر دستگاه ها با عدم آمادگی چنینی حوادثی رو به رو هستند و همچنین کمتر در پروژه های خود برای پیشگیری از چنین حوادثی، کار می کنند.

وی با بیان این که در حال حاضر سازمان مدیریت بحران خود اعلام کرده که برای مقابله با بحران، آمادگی این سازمان در حد مطلوب نیست، گفت: امروزه هر گونه هماهنگی که بین دستگاه های ذیربط برای مواقع بحرانی انجام می  شود، توسط مدیریت بحران است اما بدون شک اگر برای پیشگیری هم چنین هماهنگی هایی بین دستگاه ها باشد، چنین اتفاق های غیر منتظره ای نمی تواند، شهر را دگرگون کند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در حال حاضر بین دستگاه ها همکاری و هماهنگی وجود ندارد و سازمان مدیریت بحران نیز به تنهایی قادر به انجام دادن کارها نیست چراکه این سازمان مدیریتی تنها یک سازمان هماهنگ کننده است و به همین دلیل هر کدام از دستگاه های اجرایی باید از این حادثه عبرت بگیرند و خود را برای مواجه شدن با چنین اتقافاتی آماده کنند.

برچسب ها: رویداد24 ، شهرداری ، تهران ، ایمن
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان