تاریخ انتشار: ۱۹:۱۹ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۹

معاون وزیر بهداشت: به زندگی با ویروس کرونا باید عادت کنیم

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وجود ویروس کرونا را باید بپذیریم چراکه کشف واکسن کرونا حداقل تا یک سال آینده طول می کشد لذا باید به زندگی با کرونا عادت کنیم.

شیوع ویروس کرونا در ایرانرویداد۲۴ دکتر ایرج حریرچی یکشنبه در حاشیه نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان در استانداری خوزستان اظهار داشت: در پاییز و زمستان قطعا با بیماری بیشتری نسبت به تیر و خرداد و مرداد مواجهیم برای همین باید برنامه ریزی های ما منطبق با وجود کرونا باشد.

وی افزود: تصور بر این است که همه کشورهای نیم کره شمالی زمین در پاییز و زمستان شرایطشان سخت تر خواهد بود به همین دلیل باید متناسب با شرایط برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: در حال حاضر ما با یک دوگانگی شامل مقابله با اثرات بیماری زایی و مبارزه با اثرات اقتصادی ویروس کرونا رو به رو هستیم، در برخی اقشار فشار اقتصادی زندگی و سلامت آنها را تحت تاثیر قرار می هد برای همین اگر رسانه ها، اساتید و دانشگاه ها تنها مساله سلامتی را مد نظر قرار دهند و معیشت را کنار بگذارند واقعا بر روند کرونا اثر بخش نیست و در اینده نزدیک اثرات بدی خواهد داشت.

وی با اشاره به ارایه سه استراتژی برای مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: در خواست اول ما این است که فاصله گذاری هوشمند و رعایت مسایل بهداشت فردی تا حداکثر ممکن با سیاست گذاری در استان انجام شود و فاصله کی ا. به خداکثر برسانیم.


بیشتر بخوانید: درگیری با ویروس کرونا طی ۲۴ ماه آینده/ ۳پیش بینی برای آینده کرونا


حریرچی استراتژی دوم را ایزوله کردن بیماران نام برد و گفت: استراتژی سوم نیز شناسایی افرادی است که با مبتلایان ارتباط نزدیک دارند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان