تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۰۴ تير ۱۳۹۹

صندوق بین المللی پول: رکود اقتصاد جهان بدتر از حد انتظار است

رئیس صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد بررسی‌های ما نشان می‌دهد رکود اقتصاد جهان در ۲۰۲۰ عمیق‌تر از آن چیزی است که در آوریل پیش‌بینی کرده بودیم و روند بهبود اقتصاد در ۲۰۲۱ آهسته تر از تخمین‌های ماه آوریل خواهد بود.

دلیل رکود اقتصاد جهان

رویداد۲۴ ریستالینا جورجیوا هشدار داد رکود جهانی بدتر از حد انتظار خواهد بود و روند بهبود شرایط اقتصادی جهان آهسته تر از آن چیزی است که قبلاً تخمین زده می شد.

وی طی مصاحبه ای اعلام کرد:« بررسی‌های  ما نشان می‌دهد رکود در 2020 عمیق تر از آن چیزی است که در آوریل پیش‌بینی کرده بودیم و روند بهبود اقتصاد در 2021 آهسته تر از تخمین‌های ماه آوریل خواهد بود. ولی اقداماتی که دولت ها در پیش گرفته اند باعث آغاز روند بهبود شرایط اقتصاد شده و جلوی موج گسترده ورشکستگی ها و بیکاری را گرفته است».

 رئیس صندوق بین‌المللی پول توضیح داد پیش بینی های اولیه بر اساس امید به مهار همه‌گیری ویروس کرونا انجام شده بود ولی با افزایش آمار ابتلا به این ویروس در سراسر جهان، اقتصاددان ها باید پیش بینی های خود را تغییر دهند.

 وی گفت حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک اقدامات کوچکی هستند که اجازه آغاز فعالیت های اقتصادی را می دهند ولی هشدار داد بهترین اقدام محتاط بودن تا زمان کشف واکسن ویروس است.

 جورجیوا عقیده دارد محرک های مالی که برای بهبود اقتصاد در نظر گرفته می شوند باید به بهترین شکل ارائه شوند و بهترین شکل یعنی سرمایه گذاری برای آینده ای سبز تر، کم کربن تر و مقاوم در برابر شوک های جوی.


بیشتر بخوانید: المانیتور: خطر فروپاشی اقتصاد ایران جدی است


« یکی از نگرانی‌های من این است که برنده بزرگ این بحران یعنی اقتصاد دیجیتال در شرایطی آسیب‌رسان هم باشد. عدم دسترسی همه افراد به این فناوری ها نابرابری در جامعه را افزایش می دهد. با توجه به همه گیری های قبلی مثل ویروس سارس  می دانیم که در این شرایط، نابرابری ها افزایش پیدا می کنند مخصوصاً برای افرادی که تحصیلات کمتر و سرمایه های کمتری دارند».

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان