تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

بحران کنونی از همه بحران‌های قبلی جهان بدتر است/ احتمال رشد منفی اقتصاد دنیا

تنها چند روز پس از این که صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد اقتصاد جهانی با رکود شدید ۳ درصدی روبرو خواهد شد، گیتا گوپیتا، اقتصاددانان ارشد این صندوق در مورد شدیدتر بودن این بحران هشدار داد.

تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد

رویداد۲۴ به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، تنها چند روز پس از اینکه صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد اقتصاد جهانی با رکود شدید ۳ درصدی روبرو خواهد شد، گیتا گوپیتا، اقتصاددانان ارشد این صندوق هشدار داد که این سقوط می‌تواند حتی بدتر از اینها باشد.

گوپیتا در یادداشتی اینترنتی نوشت: برای اولین بار از زمان بحران «ناامیدی بزرگ» (۱۹۳۰)، در سال ۲۰۲۰ هم اقتصادهای پیشرفته و هم اقتصادهای در حال ظهور در رکود قرار دارند.

گوپیتا گفت: در چشم‌انداز ماه ژوئن که به زودی منتشر خواهد شد، احتمالاً نرخ رشد اقتصادی منفی، حتی بدتر از آن‌چه قبلاً انتظار می‌رفت را شاهد خواهیم بود.

گوپیتا همچنین اعلام کرد: بحران کنونی که به آن نام «قرنطینه بزرگ» داده شده است از همه بحران‌های قبلی جهان بدتر است.


بیشتر بخوانید: برآورد بانک جهانی از اقتصاد ایران/ نرخ تورم به کجا خواهد رسید؟


آی‌ام‌اف اشاره کرد که در بحران کنونی بخش خدماتی نسبت به بخش تولیدی آسیب شدیدتری دیده است که این با بحران‌های قبلی که کاهش سرمایه‌گذاری منجر به اختلال در تولید می‌شد تفاوت دارد و چالش‌های جدیدی به وجود می‌آورد.

گوپیتا گفت: بنابراین این احتمال وجود دارد که پس از این بحران با تقویت تقاضای مصرف‌کنندگان شاهد ریکاوری سریع‌تری نسبت به بحران‌های قبلی باشیم.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
س- پ
|
Denmark
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
0
0
دولتها بجای انجام درست مسئولیتشان در برابر ملتها به زد و خورد و بیماری زایی برضد هم مشغول شده اند و ملتهای مغبون هم تا زمانی که خواب آلود و مشغول به خود شوند، وضع همین است
نظرات شما
پیشخوان