تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۱۱ تير ۱۳۹۹

برای جلوگیری از ابتلا به کرونا،حتما از عینک استفاده کنید

یک متخصص چشم گفت: استفاده از عینک برای محافظت از چشم در مقابله با کرونا ضرورت دارد.

راه های پیشگیری از ابتلا به کرونا

رویداد۲۴ هرمز شمس در خصوص تاثیر استفاده از عینک در کاهش امکان ابتلا به کرونا گفت: برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کووید ۱۹ افراد باید ازعینک‌های بزرگی که فضای بیشتری می‌گیرند، استفاده کنند، چرا این ویروس در هوا پخش است و ممکن است از طریق چشم وارد بدن شود و افراد را مبتلا کند.

وی ضمن اشاره با اینکه هدف اصلی استقاده از عینک، محافظت از چشم در مقابل ویروس کرونا است، ادامه داد: نوع عینک مهم نیست و افراد حتی می‌توانند از طلق و یا فیس شیلد استفاده کنند، اما آن چیزی از اهمیت برخوردار است، بزرگی عینک است چرا که باید فضای زیادی توسط آن محافظت شود.

این متخصص چشم ضمن تاکید به نقش استفاده از عینک در کاهش میزان ابتلا به ویروس کووید ۱۹ گفت: همانطور که افراد برای مقابله با کرونا و جلوگیری از ورود این ویروس به دهان و بینی از ماسک استفاده می‌کنند، بهتر است با استفاده از عینک و یا تلق‌های محافظ چشم مانع ورود ویروس کووید ۱۹ بدن خود شوند.


بیشتر بخوانید: روش‌های استفاده صحیح و اصولی از ماسک


شمس تاکید کرد: ویروس کرونا نه تنها از طریق تماس مستقیم دست آلوده با چشم وارد بدن می‌شود، بلکه به سبب اینکه این ویروس در هوا پخش است وتا چند ساعت هم باقی می‌ماند، از طریق قرار گرفتن چشم بدون محافظ در فضای آلوده هم افراد را مبتلا می‌کند و ثابت شده است که بیشتر گرفتاری‌ها به کرونا از طریق ویروس موجود در هوا اتفاق می‌افتد.

منبع: میزان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان