تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

پای هیات نظارت به پرونده اظهارات جنجالی احمدی بیغش درباره جزایر ایرانی باز شد /چه کسی شاکی پرونده است؟

صحبت‌های جنجالی نماینده شازند برای او دردسری جدید ایجاد کرده است و حالا پای هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هم به این موضوع باز شد.

اظهارات جنجالی احمدی بیغش

رویداد۲۴ حرف و حدیث‌ها پیرامون قرارداد ۲۵ ساله همکاری میان ایران و چین تمامی ندارد؛ گاهی سر از نماز جمعه در می‌آورد و توصیه ائمه جمعه برای امضای این قرارداد و گاهی هم پایش به مجلس می‌رسد و مخالفت‌هایی که دامن‌گیرش می‌شود. در این میان صحبت‌های عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس حسابی حاشیه‌ساز شد تا آنجا که وزارت خارجه و اهالی دولت به این اظهارات واکنش نشان دادند.

او در مقابل دوربین صدا و سیما از واگذاری جزایر جنوبی کشور سخن گفت و مدعی شد که ورود مجلس به این موضوع مباحث مربوط به واگذاری جزایر را به تعویق انداخت.
بیشتر بخوانید: هرگز نگفتم جزایر ایرانی به چینی‌ها واگذار شده است/ خلط کلامی بود!
هرچند نماینده شازند درمصاحبه‌ای با خبرآنلاین گفته‌هایش را تکذیب کرد، اما این پایان دردسرهای آقای نماینده نبود و حالا صحبت از ورود هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به میان آمده است.

«حسن شجاعی علی آبادی» در مورد ادعای «محمود احمدی بیغش» نماینده شازند در مورد سند همکاری ایران و چین مبنی بر اینکه ایران اختیار تام جزیره کیش را به چین سپرده است، به ایرنا گفت: ممکن است کسانی نقدی بر اظهار نظر ایشان داشته باشند، اما این مورد نمی‌تواند در صلاحیت هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باشد.

عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اظهارداشت: هر کس می‌تواند از رفتار ایشان شکایت کند و اگر شکایتی در این خصوص به هیات داده شود، به آن رسیدگی می‌شود.

او با بیان اینکه این امکان وجود دارد که نهاد مجلس خود به اظهارات بیغش رسیدگی کند، یادآورشد: در مواردی که بیان دیدگاه نماینده‌ای فضا را ملتهب کند، حتما شکایت از نماینده در دستور کار قرار می‌گیرد.

شجاعی علی آبادی افزود: تضمین سلامت درونی مجلس با تاکیدی که رهبر انقلاب داشتند وظیفه اصلی هیات نظارت است و دغدغه دیگر این است که اقدامات این هیات نباید اختلالی در ایفای وظایف نمایندگی داشته باشد.

عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: قانون اساسی حقوقی را برای نماینده در نظر گرفته است و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید در نقطه تعادلی، عملکرد خود را به گونه‌ای تنظیم کند که منجر به تضمین سلامت رفتار نمایندگان شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
1
0
خلط کلام نبود بلکه غلط کلامی بود آدمهای جوگیر اینها میخوان گرفتاری ملت حل کنن!
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
از دولت و مجلس همینطور قوه قضابیه میخواهیم حتاکی های این نماینده بی ادب را بی جواب نگذارند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان