تاریخ انتشار: ۲۲:۵۵ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۹

پایان خوش بالانشینان در لیگ برتر

در آخرین هفته لیگ برتر انگلیس، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد، چلسی و آرسنال پیروز شدند و بورنموث و واتفورد همراه نوریچ به دسته پایین‌تر رفتند.

قهرمانی لیورپولرویداد۲۴ رقابت‌های لیگ برتر انگلیس امروز با برگزاری 10 دیدار همزمان از هفته سی‌وچهارم به پایان کار خودش رسید و با نتایج هفته آخر منچستریونایتد و چلسی جواز حضور در لیگ قهرمانان را کسب کردند و بورنموث و واتفورد همراه نوریچ‌سیتی به دسته پایین‌تر رفتند.

لیورپول قهرمان لیگ برتر انگلیس کارش را با 99 امتیاز تمام کرد. قرمزها در سنت‌جیمزپارک به مصاف نیوکاسل رفته بودند و در نهایت با نتیجه 3 بر یک پیروز شدند. گایل دقیقه یک برای نیوکاسل گل زد و فان‌دایک، اوریگی در دقایق 38، 59 و 89 برای لیورپول گلزنی کردند.

منچسترسیتی در آخرین بازی فصلش با 4 گل نوریچ‌سیتی ته‌جدولی را شکست داد. ژسوس، دبروینه (2 مرتبه)، استرلینگ و محرز در دقایق 11، 1+45، 79، 84 و 90 گل‌های سیتیزن‌ها را به ثمر رساندند. کار سیتی با 81 امتیاز و نایب‌قهرمانی به پایان رسید.

چلسی با نمایشی درخشان مقابل ولورهمپتون و برتری 2 بر صفر در رده چهارم قرار گرفت. شاگردان لمپارد توسط مانت و ژیرو در دقایق 1+45 و 4+45 به گل رسیدند. چلسی با 66 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به منچستریونایتد در رده چهارم ایستاد.

در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته پایانی منچستریونایتد با برد 2 بر صفر در کینگ‌پاور مقابل لسترسیتی جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد. فرناندس در دقیقه 71 از روی نقطه پنالتی و لینگارد دقیقه 8+90 گل‌های شیاطین‌سرخ را زدند. یونایتد با این برد 66 امتیازی شد و در رده سوم قرار گرفت. لستر هم با 62 امتیاز در رده پنجم ایستاد و به لیگ اروپا رفت.

آرسنال هم آخرین بازی‌اش را 3 بر 2 از واتفورد برد و حریف را به دسته پایین‌تر فرستاد. اوبامیانگ در دقیقه 5 از روی پنالتی و 33 و تیرنی در دقیقه 2 برای توپچی‌ها و دینی در دقیقه 43 از روی نقطه پنالتی و ولبک در دقیقه 66 برای واتفورد گل زدند. آرسنالی‌ها با 56 امتیاز و رتبه نازل هشتم در لیگ برتر کارشان را به پایان رساندند.

تاتنهام هم با وجود توقف مقابل کریستال‌پالاس و با توجه به باخت ولورهمپتون با 59 امتیازی شدن در رده ششم قرار گرفت و به لیگ اروپا راه پیدا کرد. کین در دقیقه 13 برای اسپرز و شلوپ در دقیقه 53 برای پالاس گلزنی کردند.

استون‌ویلا هم با وجود تساوی یک-یک مقابل وستهام در لیگ برتر ماندگار شد. گریلیش در دقیقه 84 برای ویلا و یارمولنکو در دقیقه 85 برای وستهام گل زدند.

بورنموث با وجود برتری 3 بر یک در گودیسون‌پارک مقابل اورتون سقوط کرد. کینگ، سولانه و استانیسلاس در دقایق 13، 45+1 و 80 برای گیلاس‌ها و کین در دقیقه 41 برای اورتون گل زدند. بورنموث 34 امتیازی در رده هجدهم ایستاد و سقوطکرد. اورتون هم با 49 امتیاز در رده دوازدهم قرار گرفت.


بیشتر بخوانید: جشن قهرمانی لیورپول بعد از ۳۰ سال


برایتون هم در شبی که علیرضا جهانبخش را در دقیقه آخر فقط در ترکیب خودش دید 2 بر یک برنلی را برد. بیسوما و کانلی در دقایق 20 و 50 برای برایتون گل زدند و وود در دقیقه 44 برای برنلی گلزنی کرد. برایتون در پایان فصل 41 امتیازی شد و در رده پانزدهم جای گرفت.

در دیگر دیدار هفته آخر هم ساوتهمپتون با برد 3 بر یک مقابل شفیلدیونایتد پایان خوبی در لیگ برتر داشت. آدامز در دقایق 50 و 71 و اینگز در دقیقه 84 برای قدیس‌ها و لوندسترام در دقیقه 26 برای شفیلد گل زدند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان