تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

اولین پیامد تصمیم FATF برای اقتصاد ایران

وزیر دارایی کانادا دستورالعمل جدیدی را به بانک‌ها موسسات مالی درباره کنترل مراودات مالی با ایران صادر کرد. طبق این دستورالعمل جدید انتظار می‌رود موسسات مالی کانادا از این پس کنترل بیشتری بر انتقال پول بین کانادا و ایران اعمال کنند.

پیامد FATF برای اقتصاد ایران

رویداد۲۴ گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در بیانه فوریه ۲۰۲۰ خود نگرانی بسیاری درخصوص عدم موفقیت ایران در اصلاح ضعف‌های راهبردی این کشور در مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم را ابراز و بیان کرد که این شکست تهدیدی جدی برای یکپارچگی سیستم مالی جهانی است. گروه ویژه اقدام مالی از کشورها خواست تا تدابیری برای حفاظت از بخش‌های مالی خود در برابر چنین خطرهایی اتخاذ کنند. با توجه به این درخواست وزیر دارایی کانادا مطابق قانون درآمدهای ناشی از جرایم (پولشویی) و تامین مالی تروریسم دستورالعمل جدیدی را صادر کرد تا از امنیت و یکپارچگی سیستم مالی کانادا اطمینان حاصل کند.

چه زمانی این دستورالعمل اجرایی می‌شود و چه افرادی مشمول آن هستند؟

این دستورالعمل از ۲۵ جولای ۲۰۲۰ اجرایی می‌شود. بانک‌ها، موسسات اعتباری، تعاونی‌های خدمات مالی، بانک‌های خارجی دارای مجوز و کسب‌وکارهای مربوط به خدمات پولی افراد و نهادهایی هستند که مشخصا تحت شمول این دستورالعمل قرار می‌گیرند.


بیشتر بخوانید: تصویب نشدن FATF فشار تحریم را تشدید می‌کند/ باید روی صنایع مرتبط با کاهش مصرف سوخت تمرکز کنیم


این دستورالعمل چه الزاماتی دارد؟

هر بانک، موسسه اعتباری، تعاونی خدمات مالی، بانک خارجی دارای مجوز و کسب‌وکار مربوط به خدمات مالی باید:

هر تراکنش مالی با منشأ ایران یا به مقصد این کشور را بدون توجه به مبلغ آن به‌عنوان تراکنش با خطر بالا در نظر بگیرند.

هویت هر مشتری (فرد یا نهاد) درخواست‌کننده یا منتفع از چنین تراکنشی را احراز کنند. دقت کافی در مورد مشتریان به خرج دهند و از منبع مالی چنین تراکنشی اطمینان حاصل کنند، هدف انجام آن را معین کنند و در موارد لازم از مالکیت واقعی یا کنترل هر نهاد درخواست‌کننده یا منتفع از چنین تراکنشی مطمئن شوند.   سوابق چنین تراکنش‌هایی را ثبت و نگهداری کنند. تمامی این تراکنش‌ها را به مرکز گزارش کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اقتصاد ایران ، fatf
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
0
0
یه جور می‌گن کنترل بیشتر، انگار تا الان فرت و فرت مبادلات ارزی بین دو کشور انجام می‌شد.
کانادا خودش شده مامن اختلاس‌گرها و پناه اون‌ها
نظرات شما
پیشخوان