تاریخ انتشار: ۲۰:۴۱ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

ماجرای خوردن وایتکس برای درمان کرونا!

دکتر مینو محرز، عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا معتقد است در شرایط فعلی، هیچ دارو، درمان و حتی واکسنی که دارای تاییدیه بین المللی برای درمان بیماری کووید ۱۹ باشد وجود ندارد.

مینو محرز

رویداد۲۴  دکتر مینو محرز در این باره که چقدر درمان‌های خانگی مانند خوردن سیر و لیموترش یا دارو‌های سنتی مانند حنظل و روغن بنفشه و همچنین دارو‌هایی که به نام داروی امام کاظم این روز‌ها مشتری دارد، در مقابل کرونا اثر دارد، گفت:

ما واقعا خسته شدیم از بس توضیح دادیم این درمان‌ها و داروها، اثری در مقابل کووید ۱۹ ندارند، عده‌ای متاسفانه از سادگی مردم سوءاستفاده می‌کنند و برخی از مردم هم متاسفانه گوش به حرف علمی و پزشکی نمی‌دهند. مردمی که گوش به حرف نمی‌دهند قاعدتا طعمه سودجویان شوند. بار‌ها گفته ایم و حالا هم تکرار می‌کنیم هیچ درمانی برای کووید ۱۹ نداریم، ولی یک سری دارو‌ها در پروتکل نوشته شده که می‌تواند به بخشی از تابلو‌های بیماری اثر بگذارد. در مقابل، دارو‌های سنتی در بیماری‌های عفونی هیچ ویروسی اثری ندارد و کاملا بی اثر است.
بیشتر بخوانید: ویروس کرونا خطرناک‌تر شده است/ کرونا پیر و جوان نمی‌شناسد
دکتر محرز همچنین از تجربه مواجه با اشخاصی که به سمت درمان‌های سنتی برای پیشگیری از کرونا یا درمان آن می‌روند، چنین گفت:

من مریض داشتم برای اینکه کرونا نگیرد وایتکس رقیق شده با لیمو خورده بود و عنبرنسارا هم دود کرده بود. او به شدت دچار بیماری شده و در حال مرگ او را پیش ما آوردند. متاسفانه برخی از مردم درباره سلامت خود نکات اصلی را بلد نیستند و نمی‌دانند باید چه کنند. از نظر پزشکی ما حرفی را درباره درمان و دارو قبول داریم که مستند علمی داشته باشد. کمیته اخلاق کشوری هم برای دارو باید مجوز داده باشد. این همه مطالعه روی دارو‌های مختلف در بیماری‌های مختلف انجام می‌شود و مجوز علمی می‌گیرد، مگر آن‌ها پارتی بازی کرده اند؟ فقط مستند علمی قابل قبول دارند. اگر فعالان طب سنتی روی اثرگذاری دارو‌های سنتی بر کرونا مطمئن هستند بیایند و نتایج مطالعاتشان را اعلام کنند و پروانه بگیرند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کرونا ، ویروس کرونا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان