تاریخ انتشار: ۱۶:۵۱ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

گزینه جذاب یحیی گل محمدی برای پرسپولیس را بشناسید

با جدایی علیرضا بیرانوند از پرسپولیس، شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین مسئله در باشگاه پرسپولیس انتخاب جانشین او و رقیب رادوشویچ در این تیم است.

یحیی گل محمدی

رویداد۲۴ حامد لک گزینه اصلی پرسپولیس برای خرید تابستانی است. بعد از ترانسفر بیرانوند به باشگاه آنتورپ بلژیک با توجه به تصمیم کادر فنی پرسپولیس رادو فصل آینده دروازه بان اول پرسپولیس خواهد بود و سرخپوشان پایتخت به دنبال جذب یک دروزاه‌بان باتجربه هستند تا در کنار رقابت جدی با رادو طاقت نیمکت نشینی در پرسپولیس را داشته باشد. در همین خصوص اسامی زیادی این روز‌ها در رسانه مطرح می‌شود که سعی میکنیم در این گزارش به آن بپردازیم.
بیشتر بخوانید: قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر به خطر می‌افتد؟
باشگاه پرسپولیس برای جذب دروازه بان جدید این تیم و جانشین بیرانوند در بازار نقل و انتقالات باید هدف خود را مشخص کند. آیا‌ها قصد دارند که رادو را بر خلاف گفته‌های خود نیمکت نشین کنند و دروازه بان شماره یک جذب کنند یا این که رادو گلر یک این تیم خواهد بود و دروازه بان جدید برای رسیدن به دروازه باید با رادو رقابت کند و منتظر فرصت باشد. در دوره‌ای که برانکو مسئولیت کادر فنی پرسپولیس را بر عهده داشت دو دروازه بان آماده در پرسپولیس حضور داشتند، اما همه می‌دانستند که بیرانوند گلر یک است و همین موضوع سبب شده بود که حاشیه و جنجالی به وجود نیاید؛ بنابراین حتی اگر در کنار رادو یک دروازه بان معروف و چهره جذب شود، کادر فنی پرسپولیس باید گلر یک خود را انتخاب کند تا از اتفاقات تلخ بعدی جلوگیری شود.

شاید ابتدای فصل و قبل از رفتن بیرانوند به بلژیک هر زمان که صحبت از ترانسفر او می‌شد بار‌ها نام‌هایی مانند رشید مظاهری، پیام نیازمند، علیرضا حقیقی و امیر عابدزاده مورد توجه رسانه‌ها برای حضور در قفس توری پرسپولیس قرار می‌گرفتند، اما حالا داستان کمی متفاوت از ابتدای فصل است. رادو بعد از نمایش‌های درخشان خود در ترکیب پرسپولیس موفق شد اعتماد کادر فنی را برای انتخاب وی به عنوان گلر یک جذب کند و باشگاه دیگر سراغ دروازه بانان گران قیمت نرود. هر چند گزینه‌هایی مانند پیام نیازمند و رشید مظاهری که مدتهاست صحبت از حضورشان در پرسپولیس می‌شد با باشگاه‌های خود قرارداد دارند و بعید است که باشگاه‌های آنان که فصل آینده هم رقیب اصلی پرسپولیس برای کسب قهرمانی هستند اجازه جدایی به این بازیکنان بدهند.

با توجه به این شرایط و وضعیت رادو در پرسپولیس به عنوان گلر یک گزینه‌های این تیم برای نقل و انتقالات محدود می‌شود. گفته می‌شود حامد لک، حبیب فرعباسی، علیرضا حقیقی و محمد رضا اخباری دروازه‌بان‌های مد نظر پرسپولیس برای فصل آینده هستند که ممکن است فصل آینده پیراهن پرسپولیس را بپوشد. در این بین، اما شانس حامد لک برای پیوستن به پرسپولیس بیشتر از گزینه‌های دیگر است.

روزنامه گل امروز در تیتر یک خود به حضور حامد لک در پرسپولیس اشاره کرده بود و از او به عنوان گزینه شماره یک کادر فنی این تیم برای جایگزینی بیرانوند نام برده است. تقابل‌های حامد لک با پرسپولیس همیشه جذاب و البته پر حاشیه بوده است، گلر ماشین سازی در صحبت‌های خود بار‌ها به پرسپولیسی بودن اقرار کرده است، ولی هرگز فرصت پوشیدن پیراهن این تیم برایش فراهم نشده است، اما در حال حاضر مورد توجه کادر فنی این تیم قرار گرفته است. در بین گزینه‌هایی که گفته می‌شود جزء افرادی هستند که باشگاه روی آن‌ها نظر دارد محمد رضا اخباری به دلیل عملکرد پر نوسانش در فصول گذشته و مصدومیتی که قبلا با آن مواجه بود عملا او را از بین گزینه‌ها خارج خواهد کرد، علیرضا حقیقی که شب گذشته با حضور در برنامه فوتبال برتر و گفتگو با میثاقی مجری برنامه از علاقه خود برای بازگشت به پرسپولیس گفت و اعلام کرد پرسپولیس خانه اوست، اما شاید ممکن است حضور دوباره‌اش با حواشی همراه باشد به احتمال قوی پرسپولیسی نمی‌شود، چون گفته می‌شود بعید است که او قبول کند که به عنوان دروازه‌بان دوم به پرسپولیس بیاید. حبیب فرعباسی هم با اینکه دروازه بان جوانی است، اما عدم تجربه کافی باعث می‌شود که کادرفنی قید او را بزند.

یکی دیگر از دروازه بانانی که گفته می‌شود حتی پالس‌های مثبتی به پرسپولیس برای پیوستن به این تیم فرستاده امیر عابدزاده است که در فصل اخیر در ماریتیمو پرتغال عملکرد درخشانی داشت و این احتمال دارد در صورت پیشنهاد پرسپولیس راهی ایران شود، اما آنچه مشخص است یحیی علاقه‌ای به حضور امیر عابدزاده ندارد تا به نوعی زیر محبوبیت اسم پدرش نباشد. عابدزاده در این سال‌ها نشان داده که توانایی بالایی دارد و حالا گلر شماره یک ماریتیمو و یکی از دروازه بان‌های تیم ملی محسوب می‌شود و بدون تردید از سطح فنی بالایی برخوردار است.

با تمام این اوصاف، اما تمام تمرکز کادر فنی پرسپولیس روی سه بازی پایانی لیگ و جام حذفی است و بعد از آن است که به صورت رسمی برای جذب یک دروازه بان و همچنین بازیکنان مد نظر با مدیریت افشین پیروانی مسئول نقل و انتقالات این باشگاه اقدام خواهند کرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پرسپولیس ، گل محمدی
نظرات شما
پیشخوان