تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
وزارت بهداشت:

وضعیت شکننده استان یزد در برابر کرونا/ ۸ شهرستان قرمز و ۲ شهرستان زرد

سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت شکننده یک استان که در مردادماه روند ابتلا به کرونا در آن صعودی بوده است، توضیح داد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا

رویداد۲۴ دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت در توضیح وضعیت ابتلا به کووید-۱۹ در استان یزد گفت: این استان در اسفند سال گذشته شاهد خیز شدید و قابل توجه در موارد ابتلا و بستری کرونا در اغلب شهرستان‌ها بود که با همکاری مردم و تلاش کادر بهداشت و درمان و حمایت‌های ستاد استانی از اوایل فروردین تا اواسط خرداد شاهد سیر نزولی موارد ابتلا و بستری در اغلب شهرستان‌ها بودیم.

وی افزود: اما علی‌رغم توصیه‌های اکید بهداشتی، از خردادماه نمودار ابتلا و بستری در این استان روند صعودی گرفته و با وجود آنکه طی ۲ هفته تا حدی از شیب صعودی آن کاسته شده، همچنان وضعیت بیماری در اغلب شهرستان‌های این استان شکننده و حساس است به طوری که در هفته گذشته ۲ شهرستان دیگر به شهرستان‌های در وضعیت قرمز این استان اضافه شده است و اکنون ۸ شهرستان ازجمله ابرکوه، بافق، خاتم، مهریز، میبد و یزد در وضعیت قرمز و ۲ شهرستان از جمله شهرستان اردکان در وضعیت زرد بیماری قرار دارند.

وی میزان استفاده از ماسک را توسط مردم در اماکن عمومی ۷۰ درصد و وسایل حمل و نقل عمومی ۷۵ درصد و همچنین استفاده از ماسک توسط متصدیان و شاغلان واحدهای صنفی و صنعتی را ۸۰ درصد عنوان کرد و گفت: بیشترین میزان رعایت پروتکل‌ها در ادارات و سازمان‌های دولتی و کمترین میزان در مراکز خدمات بیمه و دفاتر پیشخوان دولت است.


بیشتر بخوانید: مطمئن نیستیم که واکسنی برای کرونا وجود داشته باشد/ پروتکل‌ها را رعایت کنید


سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هیات‌های عزاداری یزد به برگزاری مراسم پرشور در ماه محرم معروف هستند. حال با توجه به شرایط حاکم و همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ در سراسر کشور، توصیه و درخواستمان از مسئولان و مردم این استان آن است که کمک کنند عزاداری در ایام پیش رو مطابق ضوابط ستاد کرونا باشد.

وی در پایان گفت: امیدواریم با همکاری و همراهی مردم کشورمان در رعایت اصول سه‌گانه بهداشتی شامل شست‌وشوی مرتب دست‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان