تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

چطور جلوی زیان مالی ناشی از حوادث را بگیریم

حادثه همانطور که از اسمش پیداست، یک اتفاق ناگهانی است که بدون قصد و اراده ما بروز می‌کند. همین ناگهانی بودنش باعث می‌شود که نتوانیم آن را حتی تا حد کوچکی پیش بینی کنیم. افرادی که خودشان یا اموال آن‌ها دچار حادثه می‌شوند معمولاً دچار شوک ناشی از این حادثه شده و تا مدتی زندگی آن‌ها تحت الشعاع آن اتفاق قرار می‌گیرد. یکی از پیامد‌های سخت حوادث، زیان مالی ناشی از آن هاست.
بیمه
رویداد۲۴ چون نمی‌دانیم که چه حادثه‌ای قرار است رخ دهد و ابعاد این اتفاق چه میزان خواهد بود، واقعاً پیش بینی زیان مالی ناشی از حادثه هم به مراتب مشکل است. اولین راهکار برای جلوگیری از این زیان، رعایت اصول ایمنی و دوری کردن از فعالیت‌ها یا موقعیت‌های پر ریسک است. اما هر چقدر هم که اصول ایمنی و احتیاط را رعایت کرده باشیم، باز هم احتمال وقوع حادثه به صفر نمی‌رسد. به طور مثال بلایای طبیعی مثل سیل، زلزله، طوفان، رانش زمین، سونامی و. اتفاقاتی هستند که گاهی هم اموال انسان‌ها و هم جان آن‌ها را با هم و در ابعاد بزرگ تهدید می‌کنند.

اما یک راه حل ساده برای زیان مالی و اقتصادی ناشی از حوادث وجود دارد. با بیمه کردن خود و اموالمان می‌توانیم حداقل اگر نمی‌توانیم از حوادث جلوگیری کنیم، ضرر اقتصادی به سراغمان نیاید. یکی از بیمه نامه‌هایی که می‌تواند خودمان را تحت پوشش قرار دهد، بیمه حوادث است. این بیمه نامه به صورت انفرادی و گروهی عرضه می‌شود. نوع گروهی آن را بیشتر شرکت‌ها و سازمان‌ها و یا مراکز تفریحی و خدماتی و آموزشی تهیه می‌کنند، و نوع انفرادی آن برای تمام افراد جامعه به راحتی قابل خریداری است.

پوشش‌های بیمه حوادث انفرادی

هزینه پزشکی: امکان دارد حادثه منجر به جرح یا شکستگی و یا سایر آسیب دیدگی‌های جسمی برای افراد شود. در بیمه حوادث، سرمایه مشخصی برای پوشش هزینه پزشکی در نظر گرفته می‌شود که با آن می‌توان هزینه‌های درمان را بدون هیچگونه فرانشیز پوشش داد.

سرمایه نقص عضو: در برخی از موارد حادثه به قدری شدید است که منجر به از دست دادن توانایی کار یکی از اعضای بدن می‌شود. در این حالت سرمایه‌ای در بیمه حوادث در نظر گرفته شده است که از این طریق به شخصی که دچار نقص عضو شده است، سرمایه پرداخت می‌شود.

سرمایه فوت بر اثر حادثه: بدترین شکل یک حادثه این است که منجر به فوت شخصی شود. این موضوع زمانی حاد می‌شود که شخص سرپرست خانواده هم باشد. در این حالت به یکباره خانواده نه تنها عزیز خود را از دست داده است بلکه دچار مشکلات مالی شدید هم خواهد شد. در بیمه حوادث، سرمایه فوت در این گونه موارد می‌تواند حداقل از نظر مالی تسکین دهنده باشد. همچنین هر شخص می‌تواند در زمان خرید بیمه حوادث، برای خود یک یا چند نفر ذینفع تعیین کند تا در صورت خدای نکرده فوت، این فرد یا افراد بتوانند بدون نیاز به فرآیند انحصار ورثه سرمایه فوت را دریافت کنند.

همانطور که در پوشش‌های بالا عنوان شد، یکی از بهترین بیمه نامه‌ها در زمینه حوادث، بیمه حوادث انفرادی است. این بیمه نامه یکی از ضروری‌ترین بیمه نامه‌ها برای افرادی است که مشاغل پرخطر دارند یا فعالیت‌های پرریسک انجام می‌دهند. مشاغل پرخطر مثل نجاری، خلبانی هواپیما، فعالیت‌های ساختمانی، اشخاصی که در ارتفاع کار می‌کنند، کارگران معدن، تعمیرکاران، متصدیان دستگاه‌های صنعتی، رانندگان، کارگران کارخانجات، مهندسان و فعالان حوزه نفت و گاز، و ... هستند و از برخی فعالیت‌های فرعی پرخطر می‌توان کوهنوردی، مسافرت و طبیعت گردی، فعالیت‌های ورزشی حرفه ای، سقوط آزاد، پرواز با هواپیمای آموزشی و پاراگلایدر، اسکی، دوچرخه سواری، رانندگی با موتورسیکلت، و ... نام برد.

درنگ نکنید. شما می‌توانید برای خرید بیمه حوادث به وب سایت نمایندگی بیمه سامان تهران مراجعه نمایید و در کمتر از ۵ دقیقه خودتان یا هر یک از عزیزانتان را تحت پوشش این بیمه نامه قرار دهید.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بیمه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
احسان ثنایی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
0
1
بیمه به نظر من یه نوع آینده نگری هست که باید انجام داد. مثل همین موضوع حوادث که از اسمش مشخصه که بدون برنامه و خبر قبلی رخ میده و باید از قبل بهش فکر شده باشه. اگر بدون فکر کاری رو انجام بدیم خوب در صورت بروز مشکل با هزینه های غیر قابل جبران هم روبرو میشیم. بنابراین اینکه به فکر زیان مالی احتمالی هم باشیم فقط یه ایده نیست، بلکه یه الزام برای شروع هر کاری هست.
هادی نیک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
0
0
البته باید زمانی بیمه بگیری که هنوز حادثه ای اتفاق نیافتاده. کاری که اکثر مردم نمیدونن و آینده نگری نمیکنن. زمانی به فکر می افتن که کار از کار گذشته و میشه حکایت نوشدارو پس از مرگ سهراب. در کل خیلی از آدمها اهل برنامه ریزی برای کارهاشون نیستن و همینطوری بدون برنامه جلو میرن. در صورتی که اگه مثلاً شما یه کارگاه صنعتی داری حتما باید برنامه ریزی کنی که هم ایمنی رعایت بشه و هم اینکه کارهایی مثل خرید بیمه حوادث برای اتفاقات ناگهانی هم انجام شده باشه.
نظرات شما
پیشخوان