تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹

شایع‌ترین علائم کودکان مبتلا به کرونا کدامند؟

در حالیکه سرویس سلامت همگانی بریتانیا علائم خاصی را برای مبتلایان به ویروس کرونا در رده‌های سنی گوناگون اعلام کرده، محققان انگلیسی دریافته‌اند که خستگی و سردرد در کودکان مبتلا جز شایعترین نشانه‌ها است.
علائم کودکان مبتلا به کرونا
رویداد۲۴ به نقل از گاردین، محققان دریافته‌اند خستگی، سردرد و تب رایج‌ترین علائم ویروس کرونا در کودکان است و تنها شمار کمی از کودکان مبتلا به کووید-۱۹ به سرفه دچار می‌شوند و یا حس چشایی یا بویایی خود را از دست می‌دهند.

این روزنامه انگلیسی در گزارشیبا عنوان «مطالعات تازه نشان می‌دهد خستگی و سردرد شایعترین علائم کووید-۱۹ در کودکان است» نوشت: سرویس سلامت همگانی بریتانیا (NHS) سه علامت را به عنوان علائم کووید-۱۹ در بزرگسالان و کودکان ذکر کرده است: درجه حرارت بالا، سرفه مداوم و کاهش یا تغییر حس بویایی یا چشایی.

با این حال این تیم تحقیقاتی انگلیسی می‌گوید داده‌های جدید نشان می‌دهد علائم کووید-۱۹ در کودکان در مقایسه با بزرگسالان متفاوت است.

«پروفسور تیم اسپکتور» از کالج کینگ لندن که سرپرستی تیم مطالعه را بر عهده دارد گفت: ما باید به افراد در خصوص علائم کووید-۱۹ در هر رده سنی اطلاع رسانی کنیم. مردم باید بدانند سرفه، تب و از دست داده حس بویایی و چشایی تنها علائم این بیماری ویروسی نیستند.

بیشتر بخوانید: دانش‌آموزان از حضور در مدارس پرهیز کنند/ تختی برای کودکان نداریم
آخرین یافته‌های این تیم براساس گزارش بر روی ۱۶ هزار کودک است که از این میان علائم ۱۹۸ کودک یافته‌های تازه‌ای را پیش روی محققان گذاشت. در حالی که یک سوم کودکانی که نتیجه آزمایش کرونای ان‌ها مثبت درآمد، هیچ علائمی نداشتند، تیم تحقیقاتی کالج کینگ لندن خاطرنشان کرد که کودکان دارای علائم کووید-۱۹، نشانه‌های متفاوتی نسبت به بزرگسالان بیمار بروز می‌دهند.

به گونه‌ای که ۵۵ درصد کودکان مبتلا به کووید-۱۹، دچار خستگی بودند و ۵۴ درصد نیز سردرد داشتند و نزدیک به نیمی از آن‌ها تب داشتند. گلودرد در حدود ۳۸ درصد از کودکان با علائم وجود داشت، در حالی که تقریبا ۳۵ درصد بی‌اشتهایی، ۱۵ درصد علائم پوستی غیرمعمول و ۱۳ درصد اسهال داشتند.

در مقابل، این تیم دریافته است که شایعترین علائم ابتلا به ویروس کرونا در بزرگسالان خستگی، سردرد، سرفه مداوم، گلو درد و از دست دادن حس بویایی است.

اسپکتور خاطرنشان کرد: نیمی از کودکان مبتلا و دارای علائم، هیچ یک از سه علامت اصلی ذکر شده توسط سرویس سلامت همگانی را نداشتند.

در حالی اسپکتور بر این باور است که برخی علائم در کودکان ممکن است با علائم سرماخوردگی اشتباه گرفته شود که این امر به ویژه با نزدیک شدن به فصل سرما اهمیت فراوانی دارد، در عین حال تاکید کرد علائم دیگر مانند علائم پوستی غیر معمول است.

وی یادآوری کرد: تفاوت در علائم در رده‌های سنی گوناگون رابطه مستقیمی با نحوه مقابله سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس دارد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان