تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۹

افزایش وزن با ۱۵ دقیقه کمبود خواب!

 استراحت خوب با سلامتی کلی بهتر، ذهنیت شفاف تر و زندگی طولانی تر مرتبط است. اما اطمینان از اینکه شما به اندازه کافی می خوابید یا نه، منافع بیشتری از آنچه قبلاً تصور می کردید برایتان دارد.

تناسب اندام و رژیم غذایی

رویداد۲۴ طبق یک مطالعه اخیر، از دست دادن فقط ۱۵ دقیقه خواب می تواند برای افزایش وزن قابل توجه کافی باشد. تحقیقات جدید از داده های تولید شده توسط استفاده ۱۲۰،۰۰۰ نفر از برنامه های ردیاب خواب متصل به تلفن های هوشمند جمع آوری شده است.

 این مطالعه نشان داد افرادی که با شاخص توده بدنی (BMI) بالای ۳۰ – که توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) چاق در نظر گرفته می شود) فقط به طور متوسط ​​حدود ۱۵ دقیقه کمتر از افرادی که BMI سالم ترو مناسب تری دارند می خوابند.


بیشتر بخوانید: خطرات خوابیدن بلافاصله بعد از غذا خوردن



این یافته ها پشتیبانی بیشتری از این مفهوم است که الگوی خواب با مدیریت وزن و سلامت کلی مرتبط است. بسیاری از مطالعات قبلی رابطه بین کاهش خواب و افزایش وزن را بررسی کرده اند. تحقیقات قبلی نشان داده اند که کمبود استراحت می تواند باعث افزایش سطح هورمون گرسنگی به نام گرلین و همچنین کاهش هورمون سیری لپتین شود. همچنین نشان داده شده است که خواب آلودگی به طور متوسط باعث افزایش ​​۳۰۰ کالری مصرفی در روز می شود.

پزشکان توصیه می کنند حداقل هفت ساعت در شب بخوابید، اما هیچ دو نفر الگوی خواب یکسانی ندارند. بنابراین، متخصصان پیشنهاد می کنند که به یک برنامه مشخص برای خواب، پایبند باشید، از مصرف کافئین یا مواد تحریک کننده در بعد از ظهر خودداری کنید، در معرض نور طبیعی قرار نگیرید و حداقل ۳۰ دقیقه ورزش به برنامه روزانه خود اضافه کنید.

منبع: شفقنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان