تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹
سرپرست دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مشتریان وزارت صمت:

موضوع احتکار خودرو در گروه خودروسازی سایپا منتفی است

سرپرست دفتر بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات مشتريان وزارت صمت گفت: كسري قطعات سبب شده تا شركت هاي خودروسازي نتوانند خودروهاي توليد شده را تجاري سازي كنند و به متقاضيان تحويل دهند.
احتکار خودرو در سایپا
رویداد۲۴ به گزارش سایپانیوز، غلامرضا صارمیان در بازدید از گروه خودروسازی سایپا و روند تحویل خودرو به متقاضیان، اظهار داشت: طی چند وقت اخیر گزارش‌های مبنی بر احتمال احتکار خودرو توسط شرکت‌های خودروسازی رسانه‌ای شد، بدین جهت از هفته گذشته وزارت صمت بازدید‌های دوره‌ای و مستمر خود را از شرکت‌های خودروسازی شروع کرد تا ابهامات به وجود آمده برطرف شود.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته و بازدید‌های میدانی سرزده از پارکینگ‌های گروه خودروسازی سایپا و گفتگو با مدیران این مجموعه مشخص شد که موضوع احتکار منتفی است و به هیچ عنوان خودرو کامل در پارکینگ‌ها نگهداری نمی‌شود؛ تمام خودرو‌هایی که در پارکینگ‌ها موجود است، نقص قطعه دارند و امکان تجاری سازی آن‌ها نیست.

سرپرست دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مشتریان وزارت صمت خاطرنشان کرد: کسری قطعات شرکت‌های خودروسازی محرز است و دلیل اصلی این اتفاق تاخیر در تخصیص ارز است. اگر خودروسازان بتوانند ارز مورد نیاز خود را تامین کنند، قطعات خودرو با سرعت بیشتری از بنادر ترخیص خواهد شد و خودرو‌های موجود در پارکینگ خودروسازی به مرحله تجاری سازی می‌رسد.

وی با بیان اینکه موضوع معطلی محموله قطعات خودروسازان در بنادر به سرپرست وزارت صمت منعکس شده است، گفت: امیدوارم با همکاری که بانک مرکزی وجود دارد، روند ترخیص قطعات سرعت پیدا کند تا متقاضیان بتوانند خودرو‌های خود را از شرکت‌های خودروسازی تحویل بگیرند.

صارمیان با اشاره به اینکه در جلسه‌ای که با مدیران گروه خودروسازی سایپا داشتیم بر این امر تاکید شد که تلاش برای تحویل خودرو‌ها به مردم بیش از گذشته باشد تا دغدغه خریداران مرتفع شود، تصریح کرد: شرکت‌های خودروسازی با وجود تحریم‌های بسیار سخت و ظالمانه عملکرد خوبی داشتند و حال مجموعه‌های مرتبط با صنعت خودرو بایستی همکاری کنند تا این صنعت پویاتر عمل کند.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت هم کمک خواهد کرد تا ترخیص قطعات با فوریت بیشتری باشد تا دیگر خودرو‌ها به علت کسری قطعه در پارکینگ خودروسازان باقی نماند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سایپا
نظرات شما
پیشخوان