تاریخ انتشار: ۲۰:۲۹ - ۰۷ مهر ۱۳۹۹

ناصر تقوایی به بیماری آلزایمر مبتلا شد؟

بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی در توئیتی خبر از ابتلای ناصر تقوایی به بیماری آلزایمر داد.

ناصر تقوایی

رویداد۲۴ بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی در توئیتی درباره وضعیت جسمانی کارگردان مشهور سینمای ایران نوشت: هیچ خبری نمی‌تواند غمگین‌تر از خبر آلزایمر ‎ناصر تقوایی باشد. مطلقا هیچ خبری...
بیشتر بخوانید: ناصر تقوایی؛ اسطوره منزوی سینمای ایران
ناصر تقوایی
به گزارش رویداد‌۲۴ تقوایی در سال ۱۳۲۰ در روستای عرب نشین سعدونی در جنوب شرقی آبادان به دنیا آمد. پدر تقوایی کارمند اداره گمرک بود و همین این شانس را به ناصر تقوایی میداد که به نقاط مختلف ایران سفر کند. خود تقوایی می‌گوید این سفر‌های متعدد یکی از بزرگترین شانس‌های زندگی‌اش بوده است چرا که به واسطه این سفر‌ها می‌توانسته با فرهنگ، آداب و رسوم و خلقیات مردم مختلف ایران آشنا شود.
 
تقوایی دوران دبستان را در شهر‌های مختلف ایران گذراند. انشا‌های خوبی می‌نوشت به طوری که هم شاگردی‌هایش به خاطر این نوشتن این انشا‌ها او را ستایش می‌کردند و همین انشا‌های درجه یک باعث شد از معلمش یک دوربین کُداک هدیه بگیرد که تقوایی توانست با آن عکس بگیرد. در واقع همین دوربین بود که باعث شد اولین جرقه‌های کارگردان شدن در ذهن تقوایی زده شود.
 
تقوایی علاقه عجیبی به زادگاهش دارد. عاشق آبادان و بندرلنگه است. هیچوقت نتوانسته در آبادان فیلم بسازد، اما با ساخت ناخدا خورشید در حوالی بندرلنگه دینش را به این شهر ادا کرده است.
 
خود تقوایی می‌گوید: «ایران را دوست دارم برای اینکه وطن من است. خوزستان را دوست دارم برای اینکه ولایت من است و عاشق آبادان هستم، چون سرزمین من است.»
 
تقوایی قبل از سینما در همان ایام نوجوانی عاشق ادبیات شد. داستان کوتاه نوشت و به قول خودش فریفته شیوه‌های نو شد که بعد‌ها در نوشتن فیلم‌نامه‌های درخشان فیلم‌هایش به کمکش آمد. اما با وجود این عشق به ادبیات در دوران دبیرستان ریاضی خواند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان