تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۱۰ مهر ۱۳۹۹

صحنه‌ای که خیال هواداران پرسپولیس را راحت کرد!

داور اردنی دیدار دو تیم فوتبال پرسپولیس ایران و پاختاکور ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا باوجود استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدئویی، شب سختی را پشت سر گذاشت.

لیگ قهرمانان آسیا

رویداد۲۴  اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم نمی گرفت از تکنولوژی کمک داور ویدئویی (VAR) در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا استفاده کند، امروز شاید همه از اشتباهات «ادهم مخادمه» داور اردنی مسابقه و تاثیر احتمالی تصمیماتش بر نتیجه صحبت می کردند. 

تردید این داور اردنی در بعضی از صحنه های جنجالی و مورد اعتراض بازیکنان پرسپولیس و پاختاکور باعث شد تا وی چند نوبت تصمیم به بازبینی صحنه ها بگیرد و صحت قضاوت خود را بسنجد. 

مهمترین و اصلی ترین تصمیم این داور در دقیقه ۱۷ رقم خورد؛ جایی که بعد از مراجعه به کمک داور ویدئویی، کارت زرد خود به «ماشاریپوف» بازیکن کلیدی پاختاکور را به کارت قرمز تبدیل کرد و باعث ۱۰ نفره شدن حریف پرسپولیس شد. 

این اتفاق یعنی مراجعه به VAR در چند نوبت دیگر هم تکرار شد. در دقیقه ۲۷ مسابقه یعنی ۱۰ دقیقه بعد از اخراج بازیکن ازبکستان، توپ به صورت غیر عمد در محوطه جریمه نماینده ایران به دست سیامک نعمتی مدافع پرسپولیس برخورد کرد. ازبکها در پی این صحنه اعتقاد به اعلام پنالتی داشتند ولی تیم داوری پس از مراجعه مجدد به VAR، این صحنه را پنالتی تشخیص نداد.


بیشتر بخوانید: رمز گل نخوردن پرسپولیس در آسیا/ نقشه سرخپوشان برای دیدار با النصر


در فاصله زمانی اعلام بررسی این صحنه در VAR توسط مخادمه، هواداران پرسپولیس نگران بودند با اعلام ضربه پنالتی به سود پاختاکور جریان بازی عوض شود اما این داور ادعای ازبکها و خطای هند را رد کرد تا خیال هواداران نماینده ایران در آسیا را با این تصمیم که تصویر آن در زیر آمده است، راحت کند. 

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان