تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۱۰ تير ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

سایت محسن رضایی، تغییر سرلشکر فیروزآبادی را «برکناری» خواند (تصویر)

هرچند انتصاب سرلشکر باقری و قبل از آن برکناری آقای فیروز آبادی قطعا ابعاد مختلفی داشته و دارد اما نگارنده می‌خواهد این مساله را مولفه ای بنام قاطعیت رهبری بسنجد.
رویداد۲۴- هرچند انتصاب سرلشکر باقری و قبل از آن برکناری آقای فیروز آبادی قطعا ابعاد مختلفی داشته و دارد اما نگارنده می‌خواهد این مساله را مولفه ای بنام قاطعیت رهبری بسنجد.

نگارنده هیچ ادعایی در مورد باخبر بودن از پشت پرده مسائل سری مملکتی نداشته و هم چنین هرگونه انتصاب یافته های ذهنی خود به منابع مطلع را در همین ابتدای امر منکر می گردد.

انتصاب سرلشکر پاسدار باقری به ریاست کل ستاد نیروهای مسلح کشور، آنهم در لیالی قدر ماه مبارک رمضان را می توان واجد نوعی فوریت در کار دانست. هرچند این انتصاب و قبل از آن برکناری آقای فیروز آبادی قطعا ابعاد مختلفی داشته و دارد اما نگارنده می خواهد این مساله را مولفه ای بنام قاطعیت رهبری بسنجد.

آقای فیروزآبادی یکی از فرماندهای نظامی مورد اعتماد رهبری در طول سالهای گذشته بوده است. وی سالهای سال در این کسوت ایفای وظیفه نموه و به فراخور استعداد و توانایی خود در مقاطع حساس تاریخی مواضعی اتخاذ  نموده است. دو نمونه از این مواضع را می توان نسبت به قضایای 88 و بعد از آن جریان انحرافی در دولت احمدی نژاد دانست.

اخیرترین موضع وی در خصوص برجام بود. ایشان سال 94 قبل از اینکه معاهده برجام قطعی شده و توسط طرفین به امضا رسیده باشد ابتدا در روزنامه جوان یک مقاله به نفع برجام و مذاکرات هسته ای نگاشت و بعد از آن در همان ابتدای امر برجام ، آن را به مثابه یک پیروزی ملی نگریسته و به مقام معظم رهبری پیام تبریک فرستاد.

رهبر انقلاب بلافصله بدون اینکه شخص خاصی را خطاب قرار دهند، به تقبیح تبریک گوئی ها پرداختند. به نظر می رسد مطالبه رهبری از مجموعه هایی مانند حوزه های علمیه، شورای امنیت ملی، مجموعه های نظامی و.. بسیار بالاتر از سایر نهاد هاست. نگاه رهبری باقی ماندن این نهادها برمشی انقلابیگری است. و علی ایحال به زعم نگارنده موضع خوشحالی برای برجام منطبق با روحیه انقلابیگری نبوده است.

هرچند این نوع نگاه به مساله جابجائی در ریاست کل ستاد نیروهای مسلح  شاید آمیخته با اشتباه در اساس تحلیل و یا مصداق یابی باشد، اما گذر زمان یقینا گوشه های مختلفی از راز این تغییر را آشکار خواهد نمود.

سایت محسن رضایی، تغییر سرلشکر فیروزآبادی را «برکناری» خواند

منبع: تابناک
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
2
2
مردم انقلاب کردند تا رژیمی را که دچار فساد و دیکتاتوری و بی عدالتی و خشونت و سرسپردگی... شده بود سرنگون کنند و حکومتی مردمی، مستقل، عادل و عاری از فساد و خشونت... برپا کنند، حالا این که چه تعداد از اهداف انان محقق شد به کنار، اما تا کی وضعیت قرمز باید ادامه پیدا کنه؟ کی قراره وضعیت سبز و اوضاع عادی بشه؟ چرا عده ای اصرار دارند که وضعیت تا ابد در حالت قرمز انقلابی گری باقی بمونه؟ انقلاب یک مرحله بود برای رسیدن به اهدافی که برای پسا انقلاب تعریف شده بود، ایا وقتش نرسیده که این مرحله را پشت سر گذاشته و به پسا انقلاب و اهداف انقلاب بیندیشیم و بعد از این 36 سالی که فقط میپرسیدیم مردم برای انقلاب چه کردند شروع کنیم به پرسیدن این که انقلاب میخواد برای مردم چه کنه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
1
حمایت او از برجام به عدم انقلابی گری تعبیر و برکنار شد. به راستی اگر همه مردمانی را که با رای خود ثبایت کردند حامی برجام هستند برکنار میکردند از جامعه انقلابی چه بر جا میماند؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان