تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹

بازیگر پیشکسوت سینما درگذشت

«عزت الله جامعی ندوشن» بازیگر سینما و تلویزیون امروز ۱۱ آبان ماه بر اثر سکته قلبی درگذشت.

بازیگران مبتلا به ویروس کرونا

رویداد۲۴ عزت‌الله جامعی ندوشن بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده سینما و تلویزیون و مدرس دانشگاه صبح امروز (۱۱ آبان) بر اثر سکته قلبی چشم از جهان فروبست.

جامعی ندوشن متولد ۱۳۳۳ بود که علاوه بر تهیه کنندگی؛ در بازیگری هم فعال بود و در دانشگاه نیز تدریس می کرد. وی، شغل اصلی اش معلمی بود اما در دنیای هنر نیز فعالیت های داشت.

وی که اصالتی یزدی داشت (اصالت وی به ندوشن استان یزد بر می‌گردد) در ابتدا و همانند بسیاری از هم‌نسلانش به دلیل مخالفت و عدم تمایل خانواده برای ورود وی به عرصه هنر به صورت مخفیانه در رشته هنرهای نمایشی با گرایش کارگردانی تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد.

درزمان تحصیل موفق شد تا با اولین حضور تلویزیونی خود توانایی اش در این عرصه را به اثبات رسانده و رسما از سال ۱۳۶۶ وارد سینما و تلویزیون گردد.

جامعی در سال‌های اخیر و پس از غیبتی حدود یک دهه‌ای در عرصه بازیگری، علاوه بر کارگردانی به تهیه کنندگی و تدریس در دانشگاه (در دو رشته تهیه کنندگی و مدیریت تولید) مشغول بود.

بازیگران مبتلا به ویروس کرونا

ایفای نقش در فیلم های سینمایی حکایت آن مرد (رضا حیدرنژاد ۱۳۶۹)، جان‌سخت (علی‌اکبر ثقفی ۱۳۷۶)، خط آتش (علی سجادی حسینی ۱۳۷۳)، عشق شیشه‌ای (رضا حیدرنژاد ۱۳۷۸)، گرگ و میش (قاسم جعفری ۱۳۸۵)، چهارباندی (محمدجعفر باقری‌نیا ۱۳۹۰) و محرمانه تهران (مهدی فیوضی ۱۳۹۱)؛

بازی در مجموعه‌های تلویزیونی خاله سارا (فرامرز باصری ۱۳۷۱)، انتظار سرخ  (محمد درمنش ۱۳۷۵)، افسون (سید جواد هاشمی ۱۳۸۱)، سال‌های برف و بنفشه (سعید سلطانی ۱۳۸۵)، از نفس افتاده (قاسم جعفری ۱۳۸۵)، تقاطع (رضا ذاکری دلاور ۱۳۸۷) و شاید برای شما هم اتفاق بیفتد (محمود معظمی ۱۳۸۸-۹۳)؛

تهیه کنندگی فیلم های سینمایی کروکودیل، جان‌سخت، تب، چهارباندی، عشق شیشه‌ای، فیلادلفی، گیتی همسر علیرضا، حکایت آن مرد خوشبخت، دخترک کنار مرداب  و رد روی جاده؛ بازیگری و کارگردانی تئاترهای حکومت نظامی،حسین وارث آدم ، وقتی بیایید که…، سلندر و بادافره و بازی در تله فیلم های غریبه، یغما، رمز عبور، منفی صفر، توهم، شکلات تلخ و نازلی آثاری برجستۀ کارنامۀ سینمایی این بازیگر و کارگردان فقید را تشکیل می دهد.

برچسب ها: بازیگر پیشکسوت
نظرات شما
پیشخوان